Наукові видання. Філологічний факультет
Постійне посилання колекціїhttps://ekhnuir.karazin.ua/handle/123456789/1155
Переглянути
Документ А.А. Фет: от «золотого» к «серебряному» веку русской поэзии(2009) Лагунов, А.И.Документ Александр Иванович Лагунов – профессор Харьковского национального университета имени В.Н.Каразина. Биобиблиографический указатель(ХНУ им. В. Н. Каразина, 2008) б/аБиобиблиографический указатель отражает основные вехи научной и преподавательской деятельности профессора ХНУ имени В. Н. Каразина Александра Ивановича Лагунова и включает перечень его работ и литературы о нем. Издание будет интересно преподавателям и студентам высших учебных заведений, а также всем, кто интересуется историей русской литературы XIX века.Документ Алла Олександрівна Свашенко – професор Харківського національного університету імені В.Н.Каразіна. Біобібліографічний покажчик(ХНУ ім. В. Н. Каразіна, 2007) б/аБібліографічний покажчик містить основні віхи життя та діяльності та наукові й науково-методичні праці професора Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна, видатного мовознавця Алли Олександрівни Свашенко (1937 – 2005). Це видання може бути корисним мовознавцям, викладачам української мови в середній школі та вузі, а також всім, хто цікавиться історією рідної мови.Документ Воскресение имени : историко-филологическое обозрение : [судьбы репатриантов из Харбина (КНР)](Харьков : Эксклюзив, 2002) Левитский, Владимир Васильевич; Левітський, Володимир Васильович"После продажи КВЖД в 1935 году из Маньчжурии на родину вернулись кавэжединцы-железнодорожники. До сих пор не все знают, что произошло с репатриантами в Советской России. И ещё через десять лет, после 2-ой мировой войны, большое число эмигрантов и иностранцев было захвачено и также отправлено в ГУЛАГ. Можно ли понять и объяснить чем случившееся: классовая борьба, возмездие, заслуженное наказание, психоз власти, безбожие. Или причина и суть государственного террора глубже? В ряде изданий публикуются воспоминания "бывалых" людей. У каждого корреспондента собственный опыт жизни, радости и печали, соответственно и своё видение истории. Сравнивая тексты и вникая в стиль биографий, читатель находит в описании правду чувств и силу воззрений. Есть в обозрении свидетельство отца Иосифа, бывшего моего воспитателя и учителя. Список личных имён олицетворяет судьбу целого поколения гулаговцев и уплотняет трагическую историю XX века."Документ Грецькі рукописи: Каталог рукописів XIV-XVIII ст. З фондів Центральної наукової бібліотеки Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна(Xарків : Центральна наукова бібліотека ХНУ імені В.Н. Каразіна . Фонд грецької культури. Одеська філія ., 2003) Сучалкін, О.В.; Репринцева, В.О.; Сучалкин, О.В.; Репринцева, В.А.Зібрання рукописів Центральної наукової бібліотеки Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна, що нараховує близько 1000 документів, складалося протягом двох століть. Воно формувалося з різних джерел. Деякі рукописи надійшли до бібліотеки як дари вже в перші роки існування університету, і серед перших, хто подарував їх бібліотеці, був засновник Харківського університету імені В.Н. Каразін, Одними з перших ( в 1806 р.) були придбані у приватної особи 17 грецьких рукописів. Частина рукописного зібрання ЦНБ - це рукописні матеріали бібліотеки Харківського колегіуму (Харківська духовна семінарія - з 1840 p.), значна кількість фонду цієї бібліотеки надійшла до ЦНБ після 1918 року. Деякі рукописні документи залишилися бібліотеці після проведення в її стінах XII Археологічного з'їзду, що відбувся в Харківському університеті у 1902 р. Значна частина рукописного зібрання складається зі студентських записів лекцій університетських викладачів. Хронологічний діапазон рукописних документів ЦНБ нараховує 8 століть (XIII - XX ст.), якщо врахувати, що до одного із грецьких рукописів вклеєно пергаментний лист (можливо, захисний), що відноситься до XIII століття. У каталозі наведено опис тільки грецьких рукописів, колекція яких нараховує на сьогоднішній день 24 примірники. Вважаємо, що цей каталог є першим повним науковим описом зібрання грецьких рукописів ЦНБ, крім того він має інформаційний та обліковий характер. Перші відомості про грецькі рукописи бібліотеки Харківського університету з'явилися ще в 1807 p., коли професор Харківського університету Белен де Баллю, він же і перший бібліотекар університетської бібліотеки, зробив докладний опис 17 грецьких рукописів, придбаних університетом у приватної особи. Цей опис був опублікований в університетському виданні "Conspectus praelectionum а 17 augusti 1807 ad ЗО junii 1808 anni in Caesarea Universitate Charkoviensi publice habendarum. 1807". Грецькі рукописи, що зберігаються у Центральній науковій бібліотеці Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна, були створені в період з XIV по XVIII ст. у православних монастирях. Тому тематика творів має переважно богословський характер (збірники канонів, твори отців церкви, тлумачення біблійних книг, церковна історія тощо), хоча і не обмежується ним. Коло авторів досить широке різноманітне. Це не тільки письменники XVII-XVIII ст., представники грецького національного відродження (Олександр Маврокордато, Георгій Корессій. Феофіл Коридалей, Георгій Сугдурі, Мелетій Афінський та ін.), але й отці церкви (Василій Великий, Григорій Нісський, Григорій Назіанзін, Іоанн Дамаскін) та античні письменники (Арістофан, Арат, Клеомед, Нікомах Гераський). Каталог складений на 4-ма мовами: грецькою (тільки назва, без анотації), українською, російською та англійською (назва рукопису чи складових частин збірника та анотація до них). Опис грецьких рукописів ЦНБ здійснено з урахуванням практики опису грецьких рукописів БАН Росії (1963 р.) та опису грецьких актових документів і листів ЦНБ АН України (1991 p.).Документ Греческие рукописи: Из собрания Центральной научной библиотеки Харьковского национального университета имени В. Н. Каразина : каталог(Харьков : «Слово», 2012) Сучалкин, О.В.; Сучалкін, О.В.Издание посвящено коллекции греческих рукописей XII-XVIII вв., хранящихся в фонде Центральной научной библиотеки Харьковского национального университета им. В. Н. Каразина. Собрание включает в себя произведения античных и византийских авторов, а также сочинения греческих писателей XVI-XVIII вв. Каталог рассчитан на филологов, теологов, книговедов, историков, а также всех, кто интересуется историей и литературой Греции.Документ Иероглифы : Связка смыслов. Контексты : [словарь сочетаемости русского языка]. I(Харьков : ПАРК, 2019) Стивел, И.К.; Левитский, Владимир Васильевич; Stivel, Y.K.; Левітський, Володимир Васильович"Проба своего словаря сочетаемости".Документ Иероглифы : Связка смыслов. Контексты : [словарь сочетаемости русского языка]. IІ(Харьков : ПАРК, 2020) Стивел, И.К.; Левітський, Володимир Васильович; Stivel, Y.K."Проба своего словаря сочетаемости слов русского языка".Документ История в мифах и воспоминаниях : Вокруг КВЖД(Харьков : ПАРК, 2019) Левитский, Владимир Васильевич; Левітський, Володимир ВасильовичПродовження циклу книг автора по харбіністиці («Пристань на Сунгари», «Воскресение имени»).Документ Калашник Володимир Семенович: Біобібліографічний покажчик(Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, 2006) б/аПодані в покажчику праці відображають багаторічну плідну діяльність професора В. С. Калашника в українській філології й засвідчують його широкі наукові інтереси, зокрема увагу до мовної картини світу, естетики художнього слова, стилістики й культури мовлення, нормування літературної мови, укладання словників різного типу, методики викладання української мови.Документ Когнитивные основания эволюции форм русского синтаксического согласования(Харьков: НТМТ, 2013) Попов, С.Л.В монографии рассматриваются причины и условия исторических и рассматриваются причины и условия исторических изменений форм синтаксического согласования в русском языке. Особое внимание уделяется важным для этого аспекта грамматики данным смежных с лингвистикой наук: психолингвистики, детской психологии, онтолингвистики, приматологии, этнопсихологии, этнолингвистики, когнитивной психологии, нейрофизиологии и нейролингвистики. Книга предназначена для филологов, в особенности для корректоров и литературных редакторов, преподавателей и учителей русского языка, а также для всех, кто интересуется вопросами языкового развития и грамматической вариантности.Документ Контекстология слова: Мистический дух Logos(Харьков : ПАРК, 2012) Стивел, И.К.; Левітський, Володимир Васильович"Начнём с самого существенного и важного для нас, значимого для понимания и определения слова, то есть с предназначения и роли его в глобальном мире. Оно, очевидно, в обозначении и размётке, хоть каком-то приспособлении и упорядочении, системы координат жизни, общей картины и карты сознательного существования здравомыслящего человека, ориентации его в хаотической беспредельности социального пространства, и тем самым как бы в плане одновременно и идеализации природы, и её конкретизации, детализации. Есть некий мир (нечто) и в нём сознание (отражение и источник), которое в способности видеть, воспринимать, понимать и создавать проекты и знаки. Слово и словарь – как бы наш маркёр, прожектор и путеводитель".Документ Леонід Григорович Авксентьєв – професор Харківського національного університету імені В.Н.Каразіна. Біобібліографічний покажчик(ХНУ ім. В.Н.Каразіна, 2008) б/аБібліографічний покажчик містить відомості про наукові та науково-методичні праці професора філологічного факультету Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна Леоніда Григоровича Авксентьєва. Це видання може бути корисним викладачам, студентам, а також усім, хто цікавиться фразеологією української мови.Документ Людина та образ у світі мови(Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, 2011) Калашник, В.С.Збірник містить наукові праці різноманітної мовознавчої проблематики, написані протягом чотирьох десятиліть. Вони були свого часу опубліковані в різних виданнях і вперше виходять під однією обкладинкою, даючи загальне уявлення про дослідницьке видноколо вченого та принципи його наукового пошуку.Документ Матеріали доповідей V Регіональної студентської наукової конференції «Мова та література як об’єкти філологічного дослідження» 21 березня 2012 р.(Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, 2012-03-21) б/аУ збірнику вміщено матеріали доповідей учасників V Регіональної студентської наукової конференції, присвяченої актуальним проблемам лінгвістики, журналістики й історії української та зарубіжної літератур. Для молодих науковців, студентів, усіх, хто цікавиться проблемами сучасної філології.Документ Матеріали студентської наукової конференції філологічного факультету «Спочатку було слово» 18 квітня 2006 р.(Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, 2006-04-18) б/аДокумент Мова — література — ідеологія : регіональна студентська наукова конференція (15 ; 2023 ; Харків) : збірник статей за матеріалами конференції(Харків : Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, 2023-04-07)Документ Муромцев Ігор Вікторович — професор Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна: Біобібліографічний покажчик(X.: ХНУ імені В. Н. Каразіна, 2009) б/аБібліографічний покажчик містить відомості про наукові та науково-методичні праці професора філологічного факультету Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна Ігоря Вікторовича Муромцева. Це видання може бути корисним викладачам, студентам, а також усім, хто цікавиться історією, лексикологією, діалектологією української мови.Документ Настоятельность сказанного. Катастрофическое – сокровенное – сакральное в искусстве слова(Харьков: Права людини, 2010) Маринчак, В.А.Эта книга о насущном для автора в искусстве слова — духовном самоопределении человека перед лицом катастрофизма бытия. Доминанта книги выражена словами Рильке Überstehn ist alles (Устоять / выстоять / одолеть—в этом всё). Одоление бытия, расширение и просветление его горизонтов, духовное разрешение неразрешимого, утверждение самостоянья человека — в этом видит автор сверхзадачу искусства, именно это прослеживает в текстах Гете, Рильке, Пушкина, Достоевского, Чехова, Булгакова, Пастернака, Бродского, Винниченко, Антонича, Стуса. По его убеждению, для филолога неразделимы Любовь и Логос. Он ищет в тексте сокровенное, отыскивает сакральное, тем самым вскрывая истоки становления человеческого духа и осуществления сверхзадачи искусства. Здесь обнаруживается другая доминанта книги: представление о личности и литературе, с которыми соотносимы строки Пастернака: Лицом повернутая к Богу, Ты тянешься к Нему с земли, Как в дни, когда тебе итога Еще на ней не подвели.Документ «Нова релігійність» Івана Багряного(К.: «Смолоскип», 2005) Балаклицький, М.А.Сучасне українське літературознавство характеризується прагненням дослідників якомога швидше заповнити той методологічний вакуум, що утворився внаслідок багаторічного панування в науці базованих на марксистсько-ленінському світогляді й соціально заанґажованих інтерпретаційних підходів до аналізу літературного твору. Структуралізм, семіотика, герменевтика, психоаналітичні й феміністичні студії та безліч інших зарубіжних методів і підходів до дослідження твору стали активно засвоюватися вітчизняними науковцями, перетворюючи літературознавство на свого роду мистецтво, а аналіз тексту — на своєрідний творчий процес, цікавість якого полягає в застосуванні нетрадиційних комбінацій методів, у пошуках нових кутів зору для аналізу художнього тексту. Крім ознайомлення із сучасними літературознавчими стратегіями, відбувається й процес повернення до традиційних ідеологічних концептів. Одним із таких феноменів світової та української літератури є релігійний дискурс, який зазвичай пов’язують зі старою українською літературою або з літературою ХІХ століття (Г. Квітка-Основ’яненко, Т. Шевченко), тимчасом як література ХХ століття містить у своїх текстах велику кількість своєрідних релігійних моделей, які часто залишаються поза увагою академічної науки. У необхідності виявити і дослідити вплив релігійного елементу на поетику І. Багряного й полягає актуальність даної роботи. Комплексне дослідження текстів І. Багряного у сфері «нової релігійності» дозволяє розкрити основи художнього мислення І. Багряного, образи його героїв, художній стиль.