Навчальні видання. Геолого-географічний факультет
Постійне посилання колекціїhttps://ekhnuir.karazin.ua/handle/123456789/1119
Переглянути
Документ Information Geography & Gis(Kharkiv : V.N. Karazin Kharkiv National University, 2023) Niemets, Kostiantyn; Kravchenko, Kateryna; Kobylin, Pavlo; Telebienieva, Ievgeniia; Нємець, Костянтин Аркадійович; Кравченко, Катерина Олександрівна; Кобилін, Павло Олексійович; Телебєнєва, Євгенія ЮріївнаThe textbook is a theoretical and methodological basis for studying the selective course "Information Geography and GIS" for students of educational qualification level "Bachelor" in the specialty 106 "Geography", Educational Program "Economic, Social Geography and Regional Development". It can be useful when studying pecial courses such as: "System and Spatial Analysis in Human Geography", "Scientific Workshop", "Information Technologies in Areal Management", "Human-Geographical Forecasting", "Methodology and Contemporary Technologies of Human-geographical Research". The textbook is designed for full-time and part-time students of geographical specialties of universities of I-IV accreditation levels, as well as university lecturers, geography teachers and all those interested in information theory, evolution of systems, general theory of systems development, synergetic, study the basics of the information concept of interaction between society and nature.Документ Безпека туристичних подорожей(2011) Прасул, Ю.І.; Чуйко, О.В.Безпека спортивно-туристичних подорожей є основною запорукою позитивного впливу мандрівок на фізичний, психологічний та емоційний стан людини. Зав’язування вузлів застосовують в альпінізмі, гірському і водному туризмі, спелеотуризмі та інших видах. Крім того це є спортивно-туристичним елементом прикладних видів змагань зі спортивно-туристичної техніки. Окремі з них, які найчастіше використовують під час спортивно-туристичних походів, наведені в даному методичному посібнику. Методичний посібник призначений студентам геолого-географічного факультету та факультету Міжнародних економічних відносин та туристичного бізнесу, які вивчають дисципліни спортивно-туристичного спрямування, учнів середніх загальноосвітніх шкіл, а також всіх, хто цікавиться даною темою.Документ Биогеохимия раковин меловых наружнораковинных цефалопод(2016-05-30) Борисенко, Ю.А.В критическом обзоре анализируются результаты микроэлементного и изотопного состава раковин меловых наружнораковинных цефалоподДокумент Документ Вивчення простору в медичній географії(2011-05-31T08:53:44Z) Ключко, Л.В.Документ Види перевірки навчальних досягнень учнів на уроках географії(2011) Свір, Н.В.; Конобєєва, Ю.С.Навчально-методичний посібник містить теоретичний матеріал до курсу «Основи викладання географії», методичні рекомендації щодо використання різних видів перевірки навчальних досягнень учнів на уроках географії, зокрема за допомогою тестових завдань. Посібник призначений для студентів спеціальності «Географія», викладачів та учителів ЗНЗ.Документ Визначення рангового коефщієнта кореляції(2009) Пересадько, В.А.; Підсадній, С.Г.У методичних вказівках викладено основні теоретичні поло-ження про кореляційний аналіз, обумовлено особливості і переду-мови визначення рангового коефіцієнта кореляції, наведено приклад виконання завдання і варіанти індивідуальних завдань Навчальне видання з курсу «Картографічний метод дослідження» укладене відповідно до навчальної програми курсу і розраховане для студентів природничих факультетів вищих нав-чальних закладів.Документ География населения с основами демографии(2014-06-24) Сегида, Е.Ю.Учебное пособие разработано в соответствии с программой курса «География населения с основами демографии» как одного из важных в цикле общественно-географической и общеэкономической подготовки студентов, которые обучаются по специальности «Экономическая и социальная география» . Цель: оказать методическую помощь студентам (в первую очередь – иностранным студентам, которые обучаются преимущественно на русском языке)при подготовке к лекционным и практическим занятиям при изучении данной дисциплины и развития навыков самостоятельной роботы при подготовке к текущим и итоговому модульным контролям. Данное пособие рассчитано на студентов дневного и заочного отделений геолого-географического факультета, обучающихся по специальности «Экономическая и социальная география». Оно содержит общие сведения и тематический план учебной дисциплины, учебную программу, рекомендуемую литературу, тезисное содержание лекционной составляющей курса, перечень тем и планов практическо-семинарских занятий, методические указания к их выполнению, темы индивидуальных исследовательских заданий (курсовых работ), короткие требования к их содержанию, вопросы и примеры модульных контролей, систему оценивания учебных достижений студентов.Документ География населения с основами демографии: учебно-методическое пособие(2015-06-11) Сегида, Е.Ю.Учебно-методическое пособие является методической основой для изучения базового курса «География населения с основами демографии». Пособие содержит общие сведения и тематический план учебной дисциплины, программу, рекомендуемую литературу, тезисное содержание лекционной составляющей курса, перечень тем практическо- семинарских занятий и индивидуальных исследовательских заданий (курсовых работ ) с методическими указаниями к их выполнению, вопросы и примеры модульных контролей, критерии системы оценивания учебных достижений студентов. Пособие также содержит краткий словарь, включающий 482 основных терминов и понятий по теории и практике географии населения на русском, украинском и английском языках. Данное пособие рассчитано на студентов географических факультетов, может быть полезно при изучении курсов социально-экономического содержания, таких как «Основы социальной географии», «Экономическая и социальная география Украины», «Региональная экономическая и социальная география» и другие. Кроме того, для студентов других обществоведческих и экономических факультетов, учителей географии общеобразовательных школ, а также всех, кто интересуется вопросами географии населения и геодемографии.Документ География Харьковской области(2014) Сегида, Е.Ю.; Редин, В.И.; Телебенева, Е.Ю.Учебное пособие разработано в соответствии с программой курса «География Харьковской области». Цель: оказать методическую помощь студентам (в первую очередь студентам, обучающимся преимущественно на русском языке) и развивать навыки самостоятельной работы при изучении курса «География Харьковской области». Учебное пособие рассчитано на студентов дневного и заочного отделения геолого-географического факультета, обучающихся по специальности «Экономическая и социальная география». Пособие содержит общие сведения о курсе, тематический план (структуру) курса, учебную программу требований к формированию компетенций студентов, краткое тезисное содержание лекционной составляющей курса, перечень тем и планов практических и семинарских занятий, методические указания к их выполнению, темы индивидуальных исследовательских заданий, вопросы к модульному контролю, рекомендуемую литературу, систему оценивания знаний студентов.Документ Географічне моделювання національних природних парків(2010) Пересадько, В.А.; Бодня, О.В.Методичні вказівки розроблені для вивчення навчальної дисципліни «Основи географічного моделювання», що є базовою дисципліною підготовки бакалаврів за напрямком географія. В методичних вказівках викладено теоретичний матеріал з географічного моделювання системи «природа-суспільство» та особливості моделювання національних природних парків; подано практичну роботу з моделювання природоохоронних територій. Методичні вказівки призначені для студентів вищих навчальних закладів, викладачів, аспірантів і фахівців у галузі охорони природи.Документ Географічні особливості захворюваності населення Харківської області(2011-05-31T08:43:18Z) Ключко, Л.В.Документ Географічні інформаційні системи: на-вчально-методичний посібник для аудиторної та самостійної роботи студе-нтів за спеціальностями «Географія», «Економічна та соціальна географія».(2016-06-16) Костріков, С.В.; Сегіда, К.Ю.Навчально-методичний посібник розроблений відповідно до робочої про-грами курсу «Геоінформаційні системи». Ця дисципліна є однією із провідних у підготовці бакалаврів-географів (денне та заочне відділення) і спрямована на опанування студентами основ технології геоінформаційних систем (ГІС) – су-часних апаратно-програмних засобів роботи із просторово-координованою інфо-рмацією та із іншими складовими геолого-географічного предметного циклу. Ця навчальна дисципліна є певним продовженням іншого фундаментального курсу – «Інформатика із основами геоінформатики», який безпосередньо передує ви-вченню курсу «Геоінформаційні системи». Мета посібника: надання методичної допомоги студентам при підготовці до лекційних та практичних занять при вивченні ГІС-курсу бакалаврського рівня та розвиток навичок самостійної роботи для виконання поточних тестових за-вдань, проміжного та підсумкового контролю. Навчально-методичний посібник містить загальні відомості про курс, його структуру (тематичний план), тезовий зміст теоретичної та прикладної складо-вих курсу, список літератури, типові питання за розділами, покрокову процедуру опису учбового ГІС-проекту тощо. В навчально-методичному посібнику наво-дяться ключові ілюстрації, які сприяють розумінню основних складових курсу. Навчально-методичне видання завершуються коротким глосарієм (українсько-англо-російсько-українським) із предметної галузі геоінформаційних систем. Глосарій також містить деякі ключові поняття курсу «Інформатика із основами геоінформатики».Документ Географічні інформаційні системи: навчально-методичний посібник для аудиторної та самостійної роботи студентів за спеціальностями «Географія», «Економічна та соціальна географія»(2017-06-07) Костріков, С.В.; Сегіда, К.Ю.Навчально-методичний посібник розроблений відповідно до робочої про- грами курсу «Геоінформаційні системи». Ця дисципліна є однією із провідних у підготовці бакалаврів-географів (денне та заочне відділення) і спрямована на опанування студентами основ технології геоінформаційних систем (ГІС) – су- часних апаратно-програмних засобів роботи із просторово-координованою інфо- рмацією та із іншими складовими геолого-географічного предметного циклу. Ця навчальна дисципліна є певним продовженням іншого фундаментального курсу – «Інформатика із основами геоінформатики», який безпосередньо передує ви- вченню курсу «Геоінформаційні системи». Мета посібника: надання методичної допомоги студентам при підготовці до лекційних та практичних занять при вивченні ГІС-курсу бакалаврського рівня та розвиток навичок самостійної роботи для виконання поточних тестових за- вдань, проміжного та підсумкового контролю. Навчально-методичний посібник містить загальні відомості про курс, його структуру (тематичний план), тезовий зміст теоретичної та прикладної складо- вих курсу, список літератури, типові питання за розділами, покрокову процедуру опису учбового ГІС-проекту тощо. В навчально-методичному посібнику наво- дяться ключові ілюстрації, які сприяють розумінню основних складових курсу. Навчально-методичне видання завершуються коротким глосарієм (українсько- англо-російсько-українським) із предметної галузі геоінформаційних систем. Глосарій також містить деякі ключові поняття курсу «Інформатика із основами геоінформатики».Документ Географія АПК: Методичні вказівки для самостійної роботи студентів спеціальності «Економічна та соціальна географія»(2015-06-14) Кандиба, Ю.І.; Добровольська, Н.В.; Ліхван, В.Ф.Методичні вказівки розроблені до програми курсу «Географія АПК» як одного з важливих у загальному циклі професійної та практичної підготовки магістрів економічної та соціальної географії. Мета – надати методичну допомогу студентам та розвивати навички самостійної роботи при вивченні курсу «Географія АПК». Методичні вказівки розраховані на студентів денного і заочного відділень геолого-географічного факультету, які навчаються за спеціальністю «Економічна та соціальна географія». Методичні вказівки містять загальні відомості про курс з вимогами до знань та умінь студентів, навчальну програму, структуру курсу, рекомендовану літературу та інформаційні ресурси, теми і плани практичних занять, теми для самостійної роботи, питання для самоперевірки та самоконтролю, систему оцінювання навчальних досягнень студентів.Документ Географія внутрішнього туризму: Методичні рекомендації до аудиторної та самостійної роботи магістрантів, які навчаються за спеціальністю 106. Географія освітньо-професійною програмою «Географія рекреації та туризму»(2018-08-06) Гусєва, Н.В.Методичні рекомендації розроблені відповідно до програми курсу «Географія внутрішнього туризму», який входить до циклу професійної та практичної підготовки магістрів географії, географії рекреації та туризму. Мета – надати методичну допомогу магістрантам при підготовці до аудиторних занять та розвивати навички самостійної роботи при вивченні курсу «Географія внутрішнього туризму». Методичні рекомендації розраховані на студентів рівня вищої освіти «магістр» денного і заочного відділень факультету геології, географії, рекреації і туризму, які навчаються за спеціальністю 106. Географія освітньо-професійною програмою «Географія внутрішнього туризму». Вони містять загальні відомості про курс з вимогами до формування компетентностей магістрантів, структуру курсу, список рекомендованих джерел, перелік тем і завдань для практичних занять, завдання для самостійного опрацювання, питання до контрольної роботи, питання до екзаменаційного контролю, систему оцінювання навчальних досягнень студентів.Документ Географія населення з основами демографії: методичні рекомендації до аудиторної та самостійної роботи студентів бакалавріату другого курсу спеціальності 103 Науки про Землю освітньої програми «Географії» спеціалізації «Економічна та соціальна географія»(2018-04-02) Сегіда, К.Ю.; Паталашка, О.О.Методичні рекомендації розроблені відповідно до програми базового курсу «Географія населення з основами демографії» як одного з важливих в циклі підготовки студентів, які навчаються за спеціальністю 103 Науки про Землю освітньою програмою «Географія» спеціалізацією «Економічна та соціальна географія». Методичні рекомендації містять завдання до практичних занять з дисципліни, перелік основних понять з кожної теми, перелік питань для обговорення, завдання, вихідні дані та рекомендації до виконання по кожному практично-семінарському заняттю, передбаченому програмою курсу. Мета посібника: надати методичну допомогу студентам при підготовці до практичних занять та їх виконання, а також при вивченні даної дисципліни і розвитку навичок самостійної роботи при підготовці до поточних і підсумкового контролів.Документ Географія світового господарства. Методичні вказівки для самостійної роботи студентів(2010) Кандиба, Ю.І.Методичні вказівки розроблено до програми курсу «Географія світового господарства» як одного з важливих у циклі дисциплін професійної і практичної підготовки фахівців у галузі соціально-економічної географії. Мета вказівок – надати методичну допомогу студентам та розвивати навички самостійної роботи при вивченні курсу «Географія світового господарства». Методичні вказівки розраховані на студентів денного і заочного відділень геолого-географічного факультету, які навчаються за спеціальністю «Економічна і соціальна географія». Вказівки містять загальні відомості про курс, тематичний план (структуру) курсу, навчальну програму з вимогами до знань та вмінь студентів, рекомендова-ну літературу, теми і плани практичних занять, питання для контрольних робіт, типові питання тестового контролю, контрольні запитання для самоперевірки, си-стему оцінювання навчальних досягнень студентів.Документ Географія Харківської області: навчально-методичний комплекс для самостійної роботи студентів, які навчаються за напрямом підготовки «Географія», зі спеціальності «Еко- номічна та соціальна географія».(2013-06-25) Сегіда, К.Ю.; Редін, В.І.; Чабань, М.Т.Методичні вказівки розроблені відповідно до програми курсу «Геогра- фія Харківської області» як одного з важливих у загальному циклі суспільно- географічної та загальноекономічної підготовки фахівців. Мета: надати методичну допомогу студентам та розвивати навички са- мостійної роботи при вивченні курсу «Географія Харківської області». Методичні вказівки розраховані на студентів денного і заочного відд і- лень геолого-географічного факультету, які навчаються за спеціальністю «Економічна та соціальна географія». Вони містять загальні відомості про курс, тематичний план (структуру) курсу, навчальну програму з вимогами до формування компетентностей студентів, тезовий зміст лекційної складової курсу, перелік тем і планів практичних та семінарських занять, методичні вка- зівки до їх виконання, теми індивідуальних дослідних завдань, питання до модульного контролю, рекомендовану літературу, систему оцінювання навча- льних досягнень студентів.Документ Геоморфологія : методичні вказівки для вивчення курсу(2010) Поліщук, Л.Б.Методичні вказівки укладено у відповідності до змісту Стандарту вищої освіти за освітньо-професійним спрямуванням « ГЕОГРАФІЯ». Методичні вказівки допоможуть студентам організувати свій час, раціонально використати навчальну літературу, підготуватись до іспитів. Навчальна література з курсу багаточисельна та суперечлива, тому дуже важливо прослухати лекції. Освоєння курсу слід починати з вивчення основних понять та термінів. Для цього необхідно користуватись відповідними словниками, довідниками, одночасно складати власний словник термінів, понять, постійно його поповнювати. Для підготовки до іспиту слід спиратись, крім визначеної у тексті методичного посібника літератури, на конспект лекцій, який допоможе скласти цілісне уявлення про рельєф Землі. Методичні посібники є незамінним посібником для самостійного вивчення курсу і підготовки до атестації з нього екстерном.