<B> Д 64.051.15 (Соціологічні науки) </B>
Постійне посилання колекціїhttps://ekhnuir.karazin.ua/handle/123456789/10748
22.00.01 — теорія та історія соціології;
22.00.03 — соціальні структури та соціальні відносини;
22.00.04 — спеціальні та галузеві соціології
Переглянути
1 результатів
Результати пошуку
Документ Творчі дозвіллєві практики як фактор формування соціальної суб’єктності сільських підлітків(Харків, 2019) Дикань (Агамір’ян), Л.В.; Dykan (Agamiryan), L.V.У дисертації представлено результати соціологічного дослідження впливу творчих дозвіллєвих практик на становлення соціальної суб’єктності сільських підлітків в умовах сучасного українського суспільства. Підкреслено, що дозвіллєві практики є як передумовою формування культурних зразків, норм, цінностей, так і їхнім проявом у фігураціях; що вони є одночасно фактором формування соціальної суб’єктності та її проявом у повсякденному житті; що соціальна суб’єктність має різні прояви у вигляді практик у різних фігураціях. Виявлено вплив на вибір підліткового дозвілля таких ресурсів влади, як культурний, зокрема освітній, капітал батьків; власний культурний капітал підлітків та матеріальний стан сім’ї. Підтверджено положення теорії Н. Еліаса про те, що будь-яка фігурація є виразом владних відносин; доведено, що ресурси та джерела влади в межах дозвіллєвої фігурації мають поліморфний характер, вони можуть бути соціальними, економічними, просторовими, емоційними тощо. Зроблено висновок, що дозвіллєва фігурація має тісний зв’язок з соціальною, економічною, просторовою фігураціями. Крім того, вона сама є переплетінням фігурацій у дозвіллєвому просторі, де одночасно присутні різні типи моделей поведінки: постфігуративна, кофігуративна та префігуративна. Доведено існування поліфігуративної дозвіллєвої культури. Підкреслено необхідність різнобічної роботи з сучасною підлітковою молоддю, спрямованої на забезпечення більш активної участі цієї соціально-демографічної групи в творчих дозвіллєвих практиках, що здійснюють суттєвий вплив на формування та розвиток її соціальної суб’єктності.