Наукові роботи студентів та аспірантів. Філологічний факультет
Постійне посилання колекціїhttps://ekhnuir.karazin.ua/handle/123456789/1154
Переглянути
4 результатів
Результати пошуку
Документ Теоретичні засади дослідження соціолінгвістичних аспектів категорії оцінки(Харкiвський нацiональний унiверситет iм. В.Н. Каразiна, 2013) Гарюнова, Ю.О.У статті автор звертається до теоретичного підґрунтя дослідження соціолінгвістичних параметрів категорії оцінки, яка експлікується в межах комунікативної схеми «суб’єкт – об’єкт – підстава». Акцентовано, що добір верба-лізаторів аксіологічного значення залежить від соціокультурного позиціонування учасників ситуації спілкування, тому оцінка в засобах вираження може варіюватися в межах соціолінгвістичної змінної. In the article, the author appeals to the theoretical base of studying sociolinguistic parameters of the evaluation category explicated in the communicational scheme “subject – object – reason”. It is stressed that the selection of verbalizators of axiological meaning depends on sociocultural positioning of the communicational situation participants, therefore the evaluation in language means can vary within the limits of sociolinguistic variable.Документ Мовні засоби репрезентації психологічної оцінки у кінокритичних текстах(Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, 2009-04-21) Гарюнова, Ю.О.Гарюнова Юлія Олегівна – студентка IV курсу філологічного факультету (відділення української мови та літератури) Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна, науковий керівник – доц. Трифонов Р. А.Документ Функціонування власних назв у кінокритичному дискурсі: «чиста» номінація і прецедентність(Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, 2011) Гарюнова, Ю.О.У статті обґрунтовується використання власних назв у кінокритичному дискурсі у функції прецедентних імен, акцентується на тому, що наявність оцінного значення у структурі номена актуалізує прецедентність імені. Подано дефініції термінів «чиста» номінація і «чистий» номен. Пояснююються причини апелювання до прецедентних імен і «чистих» номенів у текстах кінокритики. В статье обосновывается использование имён собственных в кинокритическом дискурсе в функции прецедентных имён, акцентируется на том, что наличие оценочного значения в структуре номена актуализирует прецедентность имени. Даны определения терминов «чистая» номинация и «чистый» номен. Объясняются причины апеллирования к прецедентным именам и «чистым» номенам в текстах кинокритики. The article grounds on a usage of proper names in the cinemacritical discourse as a precedent names, attended that availability in the structure of names some axiological meanings actualizated the name precedenting. Also in the article gives a definitions of “pure” name and nomination, gives an explanation of appealing causes to a precedent and “pure” names in the cinemacritical texts.Документ Мовні засоби вираження іронії в кінокритичних текстах(Харьковский национальный университет имени В. Н. Каразина, 2011) Гарюнова, Ю.О.У статті розглядаються найширше використовувані засоби іронізування в кінокритичних статтях. Як досить перспективний засіб конструювання оцінних текстів іронічність експлікується шляхом висхідної та низхідної градації, за допомогою прийомів антитези, нанизування мовних засобів, паронімічної гри, а також твориться використанням графічних знаків, слів-тем, засобів інтертекстуальності. Через здатність виконувати маніпулятивну функцію іронія є невід’ємною ознакою сучасних засобів масової комунікації. In the article the widest used means of ironisation in the cinemacritical contexts are considered. As rather perspective mean of construction valuation texts the ironisation is explicating by ascending and descending gradation, with help of antithesis reception, threading of linguistic means, paronymy game, and also is creating by using graphic means, words-themes, means of intertextuality. The ability to execute the manipulative function made the irony inalienable indication of modern facilities of mass communication.