Наукові роботи студентів та аспірантів. Філологічний факультет

Постійне посилання колекціїhttps://ekhnuir.karazin.ua/handle/123456789/1154

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 2 з 2
  • Ескіз
    Документ
    Метафоризація мобільного телефону в сучасній українській публіцистиці
    (Харкiвський нацiональний унiверситет iм. В.Н. Каразiна, 2012) Кожушко, І.А.
    У статті розглянуто особливості актуалізації концепту мобільний телефон у публіцистичному дискурсі. Визначено основні типи когнітивних метафор, крізь призму яких реалізуються уявлення про мобільний телефон. Проаналізовано тенденції до концептуалізації мобільного зв’язку в соціальних категоріях, до соціальних узагальнень і характеристик під час номінації мобільного телефону. Визначено мовні засоби, за допомо- гою яких метафоризація мобільного телефону проектується на українську мовну картину світу. The article describes the features of the mobile phone concept actualization in journalistic discourse. The main types of cognitive metaphors which realize beliefs about the mobile phone are defined. Tendencies to conceptualization of the mobile phone phenomenon using social categories and social generalizations for its nomination are analyzed. Linguistic means used to project the mobile phone metaphorization on the Ukrainian language world picture are defined.
  • Ескіз
    Документ
    Когнітивна опозиція СВІЙ - ЧУЖИЙ у дискурсі рекламістів і користувачів мобільного зв'язку
    (Харкiвський нацiональний унiверситет iм. В.Н. Каразiна, 2009) Кожушко, І.А.
    У статті на матеріалі текстів реклами та інтернет-форумів на тему мобільного зв'язку проаналізовано особливості актуалізації в українській мовній картині світу когнітивної опозиції СВІЙ — ЧУЖИЙ як сегмента концептосфери МОБІЛЬНИЙ ЗВ'ЯЗОК, простежено, які прагматичні наміри зумовлюють вибір тих чи інших репрезентантів вищезгаданої дихотомії. У результаті дослідження виокремлено основні стереотипи, що стосуються поділу на "своїх" і "чужих" у межах концептосфери МОБІЛЬНИЙ ЗВ'ЯЗОК; визначено відмінності між стереотипами, створюваними копірайтерами-рекламістами, і тими, які формуються в уявленнях користувачів мобільного зв'язку.