Навчальні видання. Навчально-науковий інститут комп’ютерної фізики та енергетики
Постійне посилання колекціїhttps://ekhnuir.karazin.ua/handle/123456789/1167
Переглянути
Документ Аналіз ризику виникнення небезпеки : методична розробка для проведення практичного заняття(Х. : ХНУ імені В.Н. Каразіна, 2012) Адаменко, М.І.Мета роботи – ознайомитися з методикою проведення аналізу ризику виникнення небезпек.Документ Вплив факторів соціального середовища на людину : методична розробка для проведення практичного заняття(Х. : ХНУ імені В.Н. Каразіна, 2012) Адаменко, М.І.Мета роботи – навчитися оцінювати вплив колективу як соціального мікросередовища на людину, ознайомитися з методиками визначення соціально-психологічного клімату в колективі й рівня комунікабельності його членів.Документ Ергономічна оцінка робочого місця : методична розробка для проведення практичного заняття(Х. : ХНУ імені В.Н. Каразіна, 2012) Адаменко, М.І.Мета роботи – ознайомитися з принципами і методами ергономічної оцінки робочого місця.Документ Загальні принципи надання першої долікарської допомоги постраждалим : методична розробка для проведення практичного заняття(Х. : ХНУ імені В.Н. Каразіна, 2012) Адаменко, М.І.Мета роботи – засвоїти практичні методи надання першої допомоги потерпілим.Документ Здоров'я і механізми його підтримки : методична розробка для проведення практичного заняття(Х. : ХНУ імені В.Н. Каразіна, 2012) Адаменко, М.І.Мета роботи – вивчити поняття здоров’я, імунітет, основні механізми підтримки здоров’я, за допомогою тестових методик дати суб'єктивну оцінку свого здоров'я та імунітету.Документ Лекція №1 : Загальні положення. Категорійно-понятійний апарат з безпеки життєдіяльності, таксономія небезпек. Ризик як кількісна оцінка небезпек(Х. : ХНУ, 2012-09) Адаменко, М.І.Людина та її здоров’я – найбільша ценність держави, яка докладає великих зусіль, створюючи умови безпечної життєдіяльності людини як у середовищі мешкання, так і у середовищі праці. Безпека життєдіяльності (БЖД) – це нова науково-практична дисципліна про шляхи формування системи комфортної та безпечної взаємодії людини з довкіллям. Головне завдання цієї науки полягає у розробці методів виявлення, ідентифікації та прогнозування шкідливих факторів довкілля, а також вивчення їх несприятливого впливу на людину, біосферу та довкілля у самому широкому розумінні цього слова. В межах цієї науки розробляються заходи і способи захисту людей і об’єктів народного господарства в умовах виникнення надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру.Документ Лекція №2 : Безпека людини в системі «Людина – життєве середовище»(Х. : ХНУ, 2012-09) Адаменко, М.І.Під системою розуміють таку сукупність елементів, взаємодія між якими адекватна меті, що стоїть перед системою. Бінарна система «людина-середовище» багатоцільова. Основне завдання, що стоїть перед даною системою, ¾ безпека, тобто ненанесення шкоди здоров’ю людини. Природно, що кожна система має і деяку чисто технологічну мету, пов’язану із досягненням визначеного наперед заданого результату. Перед людьми, що створюють системи стоїть складне завдання узгодження мети різних напрямів та усунення протиріч між цими напрямами. У рамках даного викладення розглядаються умови забезпечення тільки однієї мети ¾ безпеки. Досягнення безпеки системи «людина-середовище» у тому випадку, якщо будуть системно ураховані особливості кожного елементу, що входить у систему.Документ Лекція №3 : Природні загрози та характер їх проявів і дії на людей, тварин, рослин, об’єкти економіки(Х. : ХНУ, 2012-09) Адаменко, М.І.До природних небезпек відносяться стихійні явища, які являють безпосередню загрозу для життя та здоров’я людей. Наприклад, землетруси, виверження вулканів, снігові лавини, селі, зсуви, каменепади, повені, шторми, цунамі, тропічні циклони, смерчі, блискавки, тумани, космічні випромінювання і багато інших явищ. Будучи природними феноменами життя та розвитку природного середовища вони в той же час сприймаються людиною як аномальні. У безпеці життєдіяльності розглядаються не всі природні катастрофи і стихійні явища, а лише ті з них, які можуть завдати шкоди здоров’ю або призвести до загибелі людей.Документ Лекція №4 : Соціально-політичні небезпеки, їх види та характеристики. Соціальні та психологічні фактори ризику. Поведінкові реакції населення у НС(Х. : ХНУ, 2012-09) Адаменко, М.І.Носіями соціальних небезпек є люди, які утворюють певні соціальні групи. Особливість соціальних небезпек полягає в тому, що вони загрожують великій кількості людей. Розповсюдження соціальних небезпек обумовлене особливостями поведінки людей окремих соціальних груп. Соціальні небезпеки дуже численні. Наприклад, до соціальних відносяться усі протиправні (незаконні) форми насильства, вживання речовин, що порушують психічну та фізіологічну рівновагу людини (алкоголь, наркотики), паління, самовбивства, шахрайство, шарлатанство, здатні завдати шкоди здоров’ю людей.Документ Лекція №5 : Безпека життєдіяльності в умовах екстремальних і надзвичайних ситуацій(Х. : ХНУ, 2012-09) Адаменко, М.І.Е к с т р е м а л ь н а с и т у а ц і я (ЕС) це сукупність обставин, що виникають в природі або в процесі діяльності людини, при яких психофізичні параметри можуть перевищити межі компенсації органі¬зму, що призводить до порушення безпеки життєдіяльності людини. Наприклад, високі і низькі температури, фізичне навантаження, вражаючі токсичні дози отруйних речовин, високі дози опромінення тощо. Поняття «надзвичайний» трактується як «винятковий, дуже великий, що перевершує усі» (С. І. Ожегов). Словосполучення «надзвичайна ситуація» відноситься до сукупності небезпечних подій або явищ, які призводять до порушення безпеки життєдіяльності. Н а д з в и ч а й н а с и т у а ц і я (НС) це несподівані обставини, що раптово виникла на певній території або об'єкті економіки в результаті аварії, катастрофи, небезпечного природного явища або стихійного лиха, що можуть призвести до людських жертв, матеріальних втрат і порушення умов життєдіяльності людей, завдати шкоди здоров'ю людей або навколишньому середовищу.Документ Лекція №6 : Техногенні небезпеки та їхні наслідки. Типологія аварій на потенційно-небезпечних об’єктах(Х. : ХНУ, 2012-09) Адаменко, М.І.Під механічними небезпеками розуміють такі небажані впливи на людину, походження яких обумовлене силами гравітації або кінетичною енергією тіл. Механічні небезпеки створюються об’єктами природного та штучного походження, що падають, рухаються та обертаються. Наприклад, механічними небезпеками природної властивості є обвали та каменепади в горах, снігові лавини, селі, град та ін. Носіями механічних небезпек штучного походження є машини та механізми, різне обладнання, транспорт, будівлі та споруди та багато інших об’єктів, що діють в силу різних обставин на людину своєю масою, кінетичною енергією або іншими властивостями.Документ Лекція №7 : Правова основа організації безпеки життєдіяльності(Х. : ХНУ, 2012-09) Адаменко, М.І.Правовою основою безпеки життєдіяльності є Конституція України, Законодавство України про охорону здоров’я, закони України “Про надзвичайний стан”, «Про порядок класифікації надзвичайних ситуацій», “Про захист населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру”, «Про правові засади цивільного захисту», «Про захист населення від інфекційних хвороб», Про захист людини від впливу іонізуючого випромінювання» «Про охорону навколишнього середовища», «Про охорону земель», «Про охорону праці», “Про пожежну безпеку”, “Про перевезення небезпечних вантажів”, “Про мобілізаційну подготовку та мобілізацію”, “Про захист населення від інфекційних хвороб”, “Про цивільну оборону України”, “Про дорожний рух”, «Про транспорт», «Про залізничний транспорт» “Про забезпечення санітарного та епідемічного благополучча населення”, “Про захист людини від впливу іонізуючого випромінювання”, “Про поводження з радіоактивними відходами”, “Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку”, “Про пестициди і агрохімікати”, «Земельний кодекс України», «Водний кодекс України», «Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров’я населення», «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності», кримінальне законодавство, та інші.Документ Лекція №8 : Управління безпекою життєдіяльності(Х. : ХНУ, 2012-09) Адаменко, М.І.Документ Методичні вказівки до виконання розрахунково-графічної роботи «Забезпечення евакуації людей з будівель у випадку надзвичайної ситуації»(Х. : ХНУ, 2012-09) Адаменко, М.І.; Доронін, Є.В.; Квітковський, Ю.В.Метою виконання розрахунково-графічної роботи є напрацювання практичних навичків у студентів щодо визначення часу евакуації людей з будівлі, поглиблене вивчення нормативних вимог до шляхів евакуації.Документ Методичні вказівки до самостійної роботи з дисципліни «Безпека життєдіяльності» (для студентів 3 курсу денної форми навчання напряму підготовки 6.070203 ”Прикладна фізика”)(Х. : ХНУ імені В.Н. Каразіна, 2012) Адаменко, М.І.; Доронін, Є.В.; Квітковський, Ю.В.Навчальна дисципліна «Безпека життєдіяльності» є нормативною дисципліною, що включається в навчальні плани як самостійна дисципліна обов’язкового вибору. Вона зберігає свою самостійність за будь-якої організаційної структури вищого навчального закладу. Обсяг навчального часу для вивчення дисципліни «Безпека життєдіяльності» визначений державними вимогами (спільний наказ Міністерства освіти і науки України, Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи та Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду від 21.10.2010 року, № 969/922/216 «Про організацію та вдосконалення навчання з питань охорони праці, безпеки життєдіяльності та цивільного захисту у вищих навчальних закладах України») і складає 72 академічних години (2,0 кредити EСTS), з яких 32 годин відведено на аудиторні заняття, 40 годин – самостійна робота студентів. У процесі опанування навчальним матеріалом студенти виконують розрахунково-графічну роботу. Форма підсумкового контролю знань – диференційований залік.Документ Працездатність людини : методична розробка для проведення практичного заняття(Х. : ХНУ імені В.Н. Каразіна, 2012) Адаменко, М.І.Мета роботи – ознайомитися з поняттям працездатність людини, навчитися визначати рівень власної працездатності.Документ Програма нормативної навчальної дисципліни «Безпека життєдіяльності» підготовки бакалавра напряму 6.070203 Прикладна фізика(Х. : ХНУ імені В.Н. Каразіна, 2012) Адаменко, М.І.; Доронін, Є.В.; Квітковський, Ю.В.Програма вивчення нормативної навчальної дисципліни “Безпека життєдіяльності” складена відповідно до освітньо-професійної програми підготовки бакалавра напряму 6.070203 Прикладна фізика. Предметом вивчення навчальної дисципліни є процеси захисту здоров’я та працездатності людини в робочому середовищі. Міждисциплінарні зв’язки: основи екології, основи охорони праці. Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів: 1. Класифікація небезпек 2. Безпека життєдіяльності в надзвичайних ситуаціях.Документ Психічні властивості і процеси особистості : методична розробка для проведення практичного заняття(Х. : ХНУ імені В.Н. Каразіна, 2012) Адаменко, М.І.Мета роботи – одержати загальне уявлення про психічні процеси і властивості особистості та їхній вплив на життєдіяльність людини, а також вивчити найбільш розповсюджені методи, які використовуються для їхньої оцінки.Документ Робоча програма навчальної дисципліни «Цивільний захист»(Х. : ХНУ імені В.Н. Каразіна, 2012) Адаменко, М.І.; Квітковський, Ю.В.Завдання дисципліни: засвоєння студентами новітніх теорій, методів і технологій з прогнозування НС, побудови моделей їхнього розвитку, визначення рівня ризику та обґрунтування комплексу заходів, спрямованих на відвернення НС, захисту персоналу, населення, матеріальних та культурних цінностей в умовах НС, локалізації та ліквідації їхніх наслідків.Документ Стани втоми і стресу : методична розробка для проведення практичного заняття(Х. : ХНУ імені В.Н. Каразіна, 2012) Адаменко, М.І.Мета роботи – вивчити найбільш розповсюджені методи оцінки станів втоми і стресу людини, що виникають у процесі діяльності.