Навчальні видання. Навчально-науковий інститут комп’ютерної фізики та енергетики
Постійне посилання колекціїhttps://ekhnuir.karazin.ua/handle/123456789/1167
Переглянути
Документ Аварії та надзвичайні ситуації. Потенційно-небезпечні об’єкти та плани локалізації надзвичайних ситуацій : Методична розробка для проведення семінарського заняття(Х. : ХНУ, 2012-09) Квітковський, Ю.В.Цілі заняття: 1. Навчальна – закріплення знань студентів щодо викладеного теоретичного матеріалу, напрацювання вмінь оцінювати ефективність при обґрунтуванні заходів щодо удосконалення заходів безпеки. 2. Розвиваюча – роз’яснення студентам ролі і місця підрозділів МНС України в забезпеченні безпеки населення та територій під час виникнення надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру. Надати навички використання нормативної і науково–технічної літератури. 3. Виховна – становлення державного підходу до навчання, формування високих моральних якостей студентів.Документ Визначення параметрів безпечної евакуації людей з будівель. Видача завдання на розрахунково-графічну роботу : Методична розробка для проведення практичного заняття(Х. : ХНУ, 2012-09) Квітковський, Ю.В.Цілі заняття: 1. Навчальна – ознайомлення студентів з поняттям про шляхи евакуації, з елементами евакуаційних шляхів та правилами їх улаштування, видати індивідуальні завдання на виконання розрахунково-графічної роботи. 2. Розвиваюча – роз’яснення студентам методики розрахунку необхідного часу евакуації людей з приміщення під час пожежі, порядку користування відповідними нормативними документами щодо улаштування шляхів евакуації 3. Виховна – становлення державного підходу до навчання, формування високих моральних якостей студентів.Документ Лекція №1 : Загальні відомості про навчальну дисципліну «Цивільний захист»(Х. : ХНУ, 2012-09) Квітковський, Ю.В.Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України, Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи та Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду від 21.10.2010 року, № 969/922/216 «Про організацію та вдосконалення навчання з питань охорони праці, безпеки життєдіяльності та цивільного захисту у вищих навчальних закладах України», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 9 листопада 2010 р. за N 1057/18352 у вищих навчальних закладах України введено навчальну дисципліну «Цивільний захист». Дисципліни введено для всіх спеціальностей і напрямів підготовки за освітньо-кваліфікаційними рівнями "спеціаліст" та "магістр". [1] Наведений наказ підтверджує зростання важливості вивчення дисциплін відповідного напрямку для сучасного суспільства.Документ Лекція №2: Етапи формування системи цивільного захисту в Україні(Х. : ХНУ, 2012) Квітковський, Ю.В.Бурхливий науково-технічний прогрес, особливо в другій половині XIX сторіччя, сприяв не тільки підвищенню виробництва, росту матеріального добробуту та інтелектуального потенціалу суспільства, але й значно підвищив можливість аварій великих технічних систем. Разом з тим економічні, духовні, релігійні, етнічні та інші суперечки спричинили в цей період до великої кількості війн та збройних конфліктів. Незважаючи на те, що міжнародна обстановка останнім часом стабілізується, однак військова загроза для більшості країн залишається і кількість збройних конфліктів зростає. Зростання кількості і розширення масштабів надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, які викликають значні матеріальні та людські втрати, роблять вкрай актуальною проблему забезпечення безпеки в природно-техногенній та екологічній сфері. За останні 30 років в природних катастрофах загинуло більше 4 млн. осіб, а кількість постраждалих перевищила 3 млрд. осіб. Прямі економічні збитки склали більш, як 400 млрд. доларів. Серйозні занепокоєння викликає стан техногенної безпеки, оскільки техногенні катастрофи призводять до загибелі великої кількості людей. Мабуть, стратегія техногенної безпеки в найближчий час суттєво не зміниться. Це районування територій за ступенями ризику, здійснення заходів з попередження аварій і техногенних катастроф, підготовка сил для ліквідації наслідків, участь у державному контролі з питань техногенної безпеки, соціальний захист постраждалого населення.Документ Лекція №3: Стійкість роботи об’єктів у надзвичайних ситуаціях(Х. : ХНУ, 2012-09) Квітковський, Ю.В.Стійкість роботи об'єктів промисловості є одним з важливих чинників оцінки ефективності економіки. Особливо гостро стоїть це питання при виникненні надзвичайних ситуацій різноманітного походження. При виникненні надзвичайних ситуацій вплив різних вражаючих чинників на об'єкти промисловості може привести до їх значного руйнування, ураження і втрат робітників і службовців, населення. Це, в свою чергу, може стати причиною скорочення обсягів або припинення випуску промислової та сільськогосподарської продукції, зниження життєвого рівня населення. При надзвичайних ситуаціях мирного часу /аваріях, катастрофах, стихійному лиху/ масштаби руйнування, загибелі і ураження людей носять, як правило, локальний характер. Наслідками аварій, катастроф, стихійного лиха є порушення роботи окремих підприємств і викликані цим перебої в постачанні електроенергії, газу, води, палива, сировини, комплектуючих виробів, погіршення екологічної обстановки. У воєнний час, особливо при застосуванні засобів масового ураження, масштаби руйнування промислових об'єктів, загибелі і ураження людей можуть бути значними. Тому і вимоги до стійкості роботи об'єктів промисловості у воєнний час повинні бути також значно вище, так як економіка грає вирішальну роль в озброєній боротьбі держав.Документ Методика оцінки збитків від наслідків надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру : Методична розробка для проведення практичного заняття(Х. : ХНУ, 2012-09) Квітковський, Ю.В.Навчальна мета: 1. Вивчити вимоги керівних документів з питань оцінки збитків від НС техногенного та природного характеру. 2. Привити практичні навички з розв’язання задач щодо оцінки збитків від НС. Навчальні питання: 1. Методика оцінки збитків від наслідків надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру 2. Приклад застосування ''Методики оцінки збитків від надзвичайних ситуацій природного і техногенного характеру (Розв’язання практичних задач)Документ Методична розробка для проведення семінарського заняття : Землетруси. Вплив сейсмічних навантажень на будівельні конструкції. Захист від землетрусів(Х. : ХНУ, 2012-09) Квітковський, Ю.В.Документ Методична розробка для проведення семінарського заняття : Поняття про вибух. Вплив вибуху на будівлі та споруди. Вибухозахист(Х. : ХНУ, 2012-09) Квітковський, Ю.В.Документ Методичні вказівки до виконання контрольної роботи «Оцінка обстановки в надзвичайних ситуаціях»(Х. : ХНУ, 2012-09) Доронін, Є.В.; Квітковський, Ю.В.Навчальна дисципліна «Цивільний захист» є нормативною дисципліною, що включається в навчальні плани як самостійна дисципліна обов’язкового вибору. Вона зберігає свою самостійність за будь-якої організаційної структури вищого навчального закладу. Обсяг навчального часу для вивчення дисципліни «Цивільний захист» визначений державними вимогами (спільний наказ Міністерства освіти і науки України, Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи та Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду від 21.10.2010 року, № 969/922/216 «Про організацію та вдосконалення навчання з питань охорони праці, безпеки життєдіяльності та цивільного захисту у вищих навчальних закладах України») і складає 36 академічних годин (1,0 кредит EСTS), з яких 18 годин відведено на аудиторні заняття, 18 годин – самостійна робота студентів. У процесі опанування навчальним матеріалом студенти виконують розрахунково-графічну роботу. Форма підсумкового контролю знань – диференційований залік. Мета дисципліни: формування у студентів здатності творчо мислити, вирішувати складні проблеми інноваційного характеру й приймати продуктивні рішення у сфері цивільного захисту (ЦЗ), з урахуванням особливостей майбутньої професійної діяльності випускників, а також досягнень науково-технічного прогресу. Завдання дисципліни: засвоєння студентами новітніх теорій, методів і технологій з прогнозування НС, побудови моделей їхнього розвитку, визначення рівня ризику та обґрунтування комплексу заходів, спрямованих на відвернення НС, захисту персоналу, населення, матеріальних та культурних цінностей в умовах НС, локалізації та ліквідації їхніх наслідків.Документ Методичні вказівки до виконання розрахунково-графічної роботи «Забезпечення евакуації людей з будівель у випадку надзвичайної ситуації»(Х. : ХНУ, 2012-09) Адаменко, М.І.; Доронін, Є.В.; Квітковський, Ю.В.Метою виконання розрахунково-графічної роботи є напрацювання практичних навичків у студентів щодо визначення часу евакуації людей з будівлі, поглиблене вивчення нормативних вимог до шляхів евакуації.Документ Методичні вказівки до самостійної роботи з дисципліни «Безпека життєдіяльності» (для студентів 3 курсу денної форми навчання напряму підготовки 6.070203 ”Прикладна фізика”)(Х. : ХНУ імені В.Н. Каразіна, 2012) Адаменко, М.І.; Доронін, Є.В.; Квітковський, Ю.В.Навчальна дисципліна «Безпека життєдіяльності» є нормативною дисципліною, що включається в навчальні плани як самостійна дисципліна обов’язкового вибору. Вона зберігає свою самостійність за будь-якої організаційної структури вищого навчального закладу. Обсяг навчального часу для вивчення дисципліни «Безпека життєдіяльності» визначений державними вимогами (спільний наказ Міністерства освіти і науки України, Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи та Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду від 21.10.2010 року, № 969/922/216 «Про організацію та вдосконалення навчання з питань охорони праці, безпеки життєдіяльності та цивільного захисту у вищих навчальних закладах України») і складає 72 академічних години (2,0 кредити EСTS), з яких 32 годин відведено на аудиторні заняття, 40 годин – самостійна робота студентів. У процесі опанування навчальним матеріалом студенти виконують розрахунково-графічну роботу. Форма підсумкового контролю знань – диференційований залік.Документ Плани проведення занять з дисципліни «Цивільний захист»(Х. : ХНУ, 2012-09) Квітковський, Ю.В.Документ Програма нормативної навчальної дисципліни «Безпека життєдіяльності» підготовки бакалавра напряму 6.070203 Прикладна фізика(Х. : ХНУ імені В.Н. Каразіна, 2012) Адаменко, М.І.; Доронін, Є.В.; Квітковський, Ю.В.Програма вивчення нормативної навчальної дисципліни “Безпека життєдіяльності” складена відповідно до освітньо-професійної програми підготовки бакалавра напряму 6.070203 Прикладна фізика. Предметом вивчення навчальної дисципліни є процеси захисту здоров’я та працездатності людини в робочому середовищі. Міждисциплінарні зв’язки: основи екології, основи охорони праці. Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів: 1. Класифікація небезпек 2. Безпека життєдіяльності в надзвичайних ситуаціях.Документ Програма нормативної навчальної дисципліни «Цивільний захист» підготовки спеціаліст, магістр(Х. : ХНУ імені В.Н. Каразіна, 2012-09) Бєйлін, М.В.; Квітковський, Ю.В.Програма вивчення нормативної навчальної дисципліни “Цивільний захист” складена відповідно до освітньо-професійної програми підготовки спеціалістів (магістрів) напряму. Предметом вивчення навчальної дисципліни є основи забезпечення безпечних умов існування людини при виникненні аварії та надзвичайної ситуації. Міждисциплінарні зв’язки: «Основи охорони праці», «Основи екології», «Безпека життєдіяльності». Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів: 1. Введення у дисципліну. Організація цивільного захисту. Нормативна та законодавча база. 2. Небезпечні та уражаючі фактори надзвичайних ситуацій.Документ Психологічна реабілітація постраждалих : Методична розробка для проведення практичного заняття(Х. : ХНУ, 2012-09) Квітковський, Ю.В.Забезпечення безпеки людини в техносфері є однією з найважливіших проблем суспільного розвитку. Повною мірою ці проблеми є актуальними і для сучасної Росії. Згідно Статуту Всесвітньої організації охорони здоров'я, здоров'я - це стан повного фізичного, психічного і соціального благополуччя, а не тільки відсутність хвороб або фізичних недуг.Документ Робоча програма навчальної дисципліни «Цивільний захист»(Х. : ХНУ імені В.Н. Каразіна, 2012) Адаменко, М.І.; Квітковський, Ю.В.Завдання дисципліни: засвоєння студентами новітніх теорій, методів і технологій з прогнозування НС, побудови моделей їхнього розвитку, визначення рівня ризику та обґрунтування комплексу заходів, спрямованих на відвернення НС, захисту персоналу, населення, матеріальних та культурних цінностей в умовах НС, локалізації та ліквідації їхніх наслідків.Документ Терміни та визначення. Система спостереження та оповіщення : Методична розробка для проведення семінарського заняття(Х. : ХНУ, 2012-09) Квітковський, Ю.В.Цілі заняття: 1. Навчальна – закріплення знань студентів щодо викладеного теоретичного матеріалу, напрацювання вмінь оцінювати ефективність при обґрунтуванні заходів щодо удосконалення заходів безпеки. 2. Розвиваюча – роз’яснення студентам ролі і місця підрозділів МНС України в забезпеченні безпеки населення та територій під час виникнення надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру. Надати навички використання нормативної і науково–технічної літератури. 3. Виховна – становлення державного підходу до навчання, формування високих моральних якостей студентів.Документ Уражаючі фактори природних надзвичайних ситуацій : Методична розробка для проведення практичного заняття(Х. : ХНУ, 2012-09) Квітковський, Ю.В.Цілі заняття: 1. Навчальна – ознайомлення студентів з основними уражаючими факторами природних надзвичайних ситуацій. 2. Розвиваюча – роз’яснення студентам методики розрахунку параметрів уражаючих факторів природних надзвичайних ситуацій 3. Виховна – становлення державного підходу до навчання, формування високих моральних якостей студентів.Документ Уражаючі фактори техногенних надзвичайних ситуацій : Методична розробка для проведення практичного заняття(Х. : ХНУ, 2012-09) Квітковський, Ю.В.Цілі заняття: 1. Навчальна – ознайомлення студентів з основними уражаючими факторами техногенних надзвичайних ситуацій. 2. Розвиваюча – роз’яснення студентам методики розрахунку параметрів уражаючих факторів техногенних надзвичайних ситуацій 3. Виховна – становлення державного підходу до навчання, формування високих моральних якостей студентів.