Навчальні видання. Навчально-науковий інститут комп’ютерної фізики та енергетики
Постійне посилання колекціїhttps://ekhnuir.karazin.ua/handle/123456789/1167
Переглянути
Документ Аварії та надзвичайні ситуації. Потенційно-небезпечні об’єкти та плани локалізації надзвичайних ситуацій : Методична розробка для проведення семінарського заняття(Х. : ХНУ, 2012-09) Квітковський, Ю.В.Цілі заняття: 1. Навчальна – закріплення знань студентів щодо викладеного теоретичного матеріалу, напрацювання вмінь оцінювати ефективність при обґрунтуванні заходів щодо удосконалення заходів безпеки. 2. Розвиваюча – роз’яснення студентам ролі і місця підрозділів МНС України в забезпеченні безпеки населення та територій під час виникнення надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру. Надати навички використання нормативної і науково–технічної літератури. 3. Виховна – становлення державного підходу до навчання, формування високих моральних якостей студентів.Документ Аналіз ризику виникнення небезпеки : методична розробка для проведення практичного заняття(Х. : ХНУ імені В.Н. Каразіна, 2012) Адаменко, М.І.Мета роботи – ознайомитися з методикою проведення аналізу ризику виникнення небезпек.Документ Аналітична геометрія : в 3 ч. Ч. 1. Прямі та площини : навчально-методичний посібник для самостійної роботи та практичних занять(Харків : Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, 2023) Віхтинська, Тетяна Геннадіївна; Нємченко, Костянтин Едуардович; Vikhtynska, Tetiana Genadiivna; Niemchenko, Kostiantyn EduardovichНавчально-методичний посібник для самостійної роботи та практичних занять призначено для ознайомлення з основами аналітичної геометрії в її застосуваннях у задачах фізики. Основна увага приділена набуттю студентами навичок розв’язання задач і, зокрема, формулювання фізичних задач на мові математики. Цей посібник є складовою частиною загального навчально-методичного комплексу з аналітичної геометрії, і містить задачі для проведення практичних занять за темою «Прямі і площини». Посібник розрахований на студентів фізичних спеціальностей університетів, зокрема студентів першого курсу науково-навчального інституту комп’ютерної фізики та енергетики Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна.Документ Аналітична геометрія : в 3 ч. Ч. 2. Криві та поверхні другого порядку : навчально-методичний посібник для самостійної роботи та практичних занять(Харків : Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, 2023) Віхтинська, Тетяна Геннадіївна; Нємченко, Костянтин Едуардович; Vikhtynska, Tetiana Genadiivna; Niemchenko, Kostiantyn EduardovichНавчально-методичний посібник для самостійної роботи та практичних занять призначено для ознайомлення з основами аналітичної геометрії в її застосуваннях у задачах фізики. Основна увага приділена набуттю студентами навичок розв’язання задач і, зокрема, формулювання фізичних задач на мові математики. Цей посібник є складовою частиною загального навчально-методичного комплексу з аналітичної геометрії, і містить задачі для проведення практичних занять за темою «Криві та поверхні другого порядку». Посібник розрахований на студентів фізичних спеціальностей університетів, зокрема студентів першого курсу науково-навчального інституту комп’ютерної фізики та енергетики Харківського національного університету імені В. Н. КаразінаДокумент Аналітична геометрія. Схеми, таблиці та задачі: Методичні вказівки до курсу „Аналітична геометрія” для студентів першого курсу спеціальностей фізико-математичного напряму(Х.: ХНУ, 2007) Нємченко, К.Е.Методичні вказівки з вивчення курсу „Аналітична геометрія. Схеми, таблиці та задачі” створено для студентів першого курсу спеціальностей фізико-математичного напряму Особливістю курсу є те, що він призначений для студентів, які в подальшому спеціалізуються в різних галузях знань. Серед них є і майбутні фахівці з теоретичної фізики, фізики-експериментатори, програмісти й медичні фізики. З цієї причини автор намагався зробити в посібнику кілька рівнів складності (або строгості). До підрозділів додано по одній або дві задачі, що є в деякому сенсі класичними, і без них не може обходитися жодний курс аналітичної геометрії. До кожного розділу, відповідно до вимог Болонського процесу, додано справи для самоперевірки, задачі середнього рівня складності, а також завдання підвищеної складності для самостійного дослідження (індивідуальні навчально-дослідні завдання).Документ Анотація дисципліни «Безпека життєдіяльності» (для студентів технічного профілю)(Кафедра БЖД. Фізико-енергетичний факультет Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна, 2012-09) б/аНавчальна дисципліна «Безпека життєдіяльності» є нормативною дисципліною, що включається в навчальні плани як самостійна дисципліна обов’язкового вибору. Вона зберігає свою самостійність за будь-якої організаційної структури вищого навчального закладу.Документ Анотація дисципліни «Цивільний захист» (для студентів технічного профілю)(Фізико-енергетичний факультет Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна, 2012-09) б/аНавчальна дисципліна «Цивільний захист» є нормативною дисципліною, що включається в навчальні плани як самостійна дисципліна обов’язкового вибору. Вона зберігає свою самостійність за будь-якої організаційної структури вищого навчального закладу. Обсяг навчального часу для вивчення дисципліни «Цивільний захист» визначений державними вимогами (спільний наказ Міністерства освіти і науки України, Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи та Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду від 21.10.2010 року, № 969/922/216 «Про організацію та вдосконалення навчання з питань охорони праці, безпеки життєдіяльності та цивільного захисту у вищих навчальних закладах України») і складає 36 академічних годин (1,0 кредит EСTS), з яких 18 годин відведено на аудиторні заняття, 18 годин – самостійна робота студентів. У процесі опанування навчальним матеріалом студенти виконують розрахунково-графічну роботу. Форма підсумкового контролю знань – диференційований залік.Документ Безпека у місті (засоби самопорятунку) “Багатоосновні вузли” : для самостійного вивчення(Кафедра БЖД. Фізико-енергетичний факультет Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна, 2012) б/аДокумент Визначення параметрів безпечної евакуації людей з будівель. Видача завдання на розрахунково-графічну роботу : Методична розробка для проведення практичного заняття(Х. : ХНУ, 2012-09) Квітковський, Ю.В.Цілі заняття: 1. Навчальна – ознайомлення студентів з поняттям про шляхи евакуації, з елементами евакуаційних шляхів та правилами їх улаштування, видати індивідуальні завдання на виконання розрахунково-графічної роботи. 2. Розвиваюча – роз’яснення студентам методики розрахунку необхідного часу евакуації людей з приміщення під час пожежі, порядку користування відповідними нормативними документами щодо улаштування шляхів евакуації 3. Виховна – становлення державного підходу до навчання, формування високих моральних якостей студентів.Документ Влияние тяжёлых металлов на человека и окружающую среду(Кафедра БЖД. Физико-энергетический факультет Харьковского национального университета имени В.Н. Каразина, 2012) б/аТяжелые металлы (ртуть, свинец, кадмий, цинк, медь, мышьяк) относятся к числу распространенных и весьма токсичных загрязняющих веществ. Они широко применяются в различных промышленных производствах, поэтому, несмотря на очистные мероприятия, содержание соединения тяжелых металлов в промышленных сточных водах довольно высокое. Наиболее активно накапливаются металлы в морской воде. Поэтому морепродукты, способные концентрировать загрязнения до угрожающих здоровью человека уровней, вызывают тревогу и обуславливают проблему безопасности пищи. Большие массы соединений тяжелых металлов поступают в океан через атмосферу. Металлы - токсиканты вездесуще: в различных формах они могут загрязнять все три области биосферы - воздух, воду и почву. Свинец, кадмий, ртуть входят в тройку тяжелых металлов, представляющих наибольшую опасность для человека и окружающей среды. Свинец, кадмий, ртуть входят в группу тяжёлых цветных металлов которая включает в себя: Сu, Ni, Co, Pb, Sn, Zn, Cd, Bi, Sb, Hg. ( медь, никель, кобальт, свинец, цинк, кадмий, висмут, сурьма, ртуть).Документ Вплив факторів соціального середовища на людину : методична розробка для проведення практичного заняття(Х. : ХНУ імені В.Н. Каразіна, 2012) Адаменко, М.І.Мета роботи – навчитися оцінювати вплив колективу як соціального мікросередовища на людину, ознайомитися з методиками визначення соціально-психологічного клімату в колективі й рівня комунікабельності його членів.Документ Ергономічна оцінка робочого місця : методична розробка для проведення практичного заняття(Х. : ХНУ імені В.Н. Каразіна, 2012) Адаменко, М.І.Мета роботи – ознайомитися з принципами і методами ергономічної оцінки робочого місця.Документ Загальні принципи надання першої долікарської допомоги постраждалим : методична розробка для проведення практичного заняття(Х. : ХНУ імені В.Н. Каразіна, 2012) Адаменко, М.І.Мета роботи – засвоїти практичні методи надання першої допомоги потерпілим.Документ Законы и нормативные акты : лекция(Кафедра БЖД. Физико-энергетический факультет Харьковского национального университета имени В.Н. Каразина, 2012) б/аДокумент Здоров'я і механізми його підтримки : методична розробка для проведення практичного заняття(Х. : ХНУ імені В.Н. Каразіна, 2012) Адаменко, М.І.Мета роботи – вивчити поняття здоров’я, імунітет, основні механізми підтримки здоров’я, за допомогою тестових методик дати суб'єктивну оцінку свого здоров'я та імунітету.Документ Контроль знань «Моделювання спряженого теплообміну»(Х. : ХНУ, 2012-09) АльохінаДокумент Концепція безпеки міста Харкова : семінарське заняття(Кафедра БЖД. Фізико-енергетичний факультет Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна, 2012) б/аКонцепція безпеки Харкова презентує систему поглядів на мету, задачі, основні принципи і напрямки діяльності у галузі забезпечення безпеки розвитку міста, життя і здоров'я населення, його прав і свобод в умовах можливих зовнішніх і внутрішніх небезпек і загроз. Вона є основою для: розробки стратегії забезпечення безпеки Харкова; вдосконалення і подальшого розвитку нормативно-правової бази забезпечення безпеки особи, суспільства, міста.Документ Лекція №1 : Загальні відомості про навчальну дисципліну «Цивільний захист»(Х. : ХНУ, 2012-09) Квітковський, Ю.В.Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України, Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи та Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду від 21.10.2010 року, № 969/922/216 «Про організацію та вдосконалення навчання з питань охорони праці, безпеки життєдіяльності та цивільного захисту у вищих навчальних закладах України», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 9 листопада 2010 р. за N 1057/18352 у вищих навчальних закладах України введено навчальну дисципліну «Цивільний захист». Дисципліни введено для всіх спеціальностей і напрямів підготовки за освітньо-кваліфікаційними рівнями "спеціаліст" та "магістр". [1] Наведений наказ підтверджує зростання важливості вивчення дисциплін відповідного напрямку для сучасного суспільства.Документ Лекція №1 : Загальні положення. Категорійно-понятійний апарат з безпеки життєдіяльності, таксономія небезпек. Ризик як кількісна оцінка небезпек(Х. : ХНУ, 2012-09) Адаменко, М.І.Людина та її здоров’я – найбільша ценність держави, яка докладає великих зусіль, створюючи умови безпечної життєдіяльності людини як у середовищі мешкання, так і у середовищі праці. Безпека життєдіяльності (БЖД) – це нова науково-практична дисципліна про шляхи формування системи комфортної та безпечної взаємодії людини з довкіллям. Головне завдання цієї науки полягає у розробці методів виявлення, ідентифікації та прогнозування шкідливих факторів довкілля, а також вивчення їх несприятливого впливу на людину, біосферу та довкілля у самому широкому розумінні цього слова. В межах цієї науки розробляються заходи і способи захисту людей і об’єктів народного господарства в умовах виникнення надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру.Документ Лекція №2 : Безпека людини в системі «Людина – життєве середовище»(Х. : ХНУ, 2012-09) Адаменко, М.І.Під системою розуміють таку сукупність елементів, взаємодія між якими адекватна меті, що стоїть перед системою. Бінарна система «людина-середовище» багатоцільова. Основне завдання, що стоїть перед даною системою, ¾ безпека, тобто ненанесення шкоди здоров’ю людини. Природно, що кожна система має і деяку чисто технологічну мету, пов’язану із досягненням визначеного наперед заданого результату. Перед людьми, що створюють системи стоїть складне завдання узгодження мети різних напрямів та усунення протиріч між цими напрямами. У рамках даного викладення розглядаються умови забезпечення тільки однієї мети ¾ безпеки. Досягнення безпеки системи «людина-середовище» у тому випадку, якщо будуть системно ураховані особливості кожного елементу, що входить у систему.