Навчальні видання. Факультет психології
Постійне посилання колекціїhttps://ekhnuir.karazin.ua/handle/123456789/1152
Переглянути
Документ Psychology of Communication : course of lectures. Lecture 1. Topic: Basic principles of communication(Харків : Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, 2018) Луценко, Олена Львівна; Lutsenko, O. L.Topic 1. Communicational competence: Educational goals. Course structure. Methods of assessing the acquisition of the course. Basic definitions. Topic 2. Types of communication. Characteristics of communication: Verbal and non-verbal. Formal and informal. Communicational principles. Main characteristics of communication: participants, messages, context, channels, interference, feedback. Honest and manipulative communication.Документ Psychology of Communication : course of lectures. Lecture 2. Topic: Critical thinking. Topic 3-4. Principles of critical thinking(Харків : Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, 2018) Луценко, Олена Львівна; Lutsenko, O. L.Basic definitions. A comparison of critical and ordinary thinking. Recommendations for critical reading and evaluation of information. Recommendations for effective writing of reports. The main elements of critical thinking. Techniques of verbal and written persuasion. Logical errors. Comparison of critical thinking and general intelligence.Документ Psychology of Communication : course of lectures. Lecture 3. Topic: Presentation skills Topic: Critical thinking. Topic 5(Харків : Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна) Луценко, Олена Львівна; Lutsenko, O. L.Topic 5. Presentation and self-presentation skills: Basic definitions. Impression management. Visual, verbal and nonverbal means. Nervous control. Rehearsals.Документ Psychology of Communication : course of lectures. Lecture 4. Topic: Contacts with patient: Fostering the relationship and gathering information. Topic 6-7(2018) Луценко, Олена Львівна; Lutsenko, O. L.Topic 6. Contacts with patient: Fostering the relationship: Expressed interest in the patient as a person. Treated the patient with respect. Listened and paid attention to the patient. The role of patient’s personality and individuality. Topic 7. Contacts with patient: Gathering information: Encouraging the patient to tell his/her story. Coping with time limit. Sociocultural aspects of communication. Exploring the patient’s reaction to the illness or problem.Документ Psychology of Communication : course of lectures. Lecture 5. Topic: Contacts with patient: Providing information and making decisions. Communication with personnel. Topic 8-9(Харків : Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, 2018) Луценко, Олена Львівна; Lutsenko, O. L.Topic 8. Contacts with patient: Providing information and making decisions: Providing information related to the working diagnosis. Providing information on next steps. Making decisions. Elicited the patient’s perspective on the diagnosis and next steps. The phenomenon of compliance. Type of compliance. Finalizing plans for the next steps. Supporting emotions. Facilitating the expression of an implied or stated emotion. Effects of self-affirmation. Consequences of specific physician behaviors on certain patient outcomes. Topic 9. Communication with personnel (health-care teams): Staff relations. Benefits of group work. What kind of challenges does group work bring and how to deal with them. Size of groups, time of work, roles, strategies. The best techniques of group work. Comparison of team and individual work. The effectiveness of the teams. Composition of teams.Документ Виховна педагогічна практика студентів(друкарня № 18 ПЗ., 2011) Нечепоренко М.В.В методичних рекомендаціях подана інформація про місце та значення виховної роботи в період педагогічної практики, розкриваючи її види, завдання та призначення. Подаються також поради студентам і методистам щодо підготовки й проведення виховного заходу з навчальної дисципліни та з погляду виконання обов’язків класного керівника, складання психолого- педагогічних характеристик на учня, класний колектив.Документ До 160-річчя кафедри педагогіки. Наукова доповідь(Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, 2010) Нечепоренко, Л.С.В доповіді розглядається питання відкриття кафедри в 1850 р. і дається аналіз сучасного стану науково-дослідної і навчально-методичної роботи. Основний напрямок пошуків – це онто-інвайронментальне виховання студентів з погляду підготовки їх до успішної педагогічної діяльності, спрямованої на формування позитивного почуття, бажання, намірів, створення активно-позитивного морально-духовного мікроклімату. Формування успішної особистості, готової до співпраці, є унікальним езотеричним і екзотеричним завданням. Єдність, як провідна методологічна ідея і доброчинність, є принципом і завданням сучасних наукових пошуків кафедри педагогіки університету імені В.Н. Каразіна.Документ Емоційно-вольова культура студента(друкарня № 18 ПЗ., 2011) Нечепоренко М.В.В монографії розглянуто роль і значення загальної емоційно-вольової культури особистості студента з погляду підготовки його до майбутньої професійної діяльності. В книзі подано обґрунтовану систему принципів і прийомів впливу на емоційно- вольовий компонент особистості з метою його професійно-педагогічної підготовки до злагодженої, узгодженої діяльності з учнями, батьками на основі педагогіки співробіт- ництва, взаємопорозуміння та готовності діяти за законами Краси й гармонії. Орієнтація на цілісний емоційно-вольовий компонент творчого характеру та опора на позитивні переживання передбачає сповідання вічних морально-духовних ідеалів та пошук со- ціальної захищеності через дотримання вимог трьох вічних моральних доброчинників, якими є Віра, Надія, Любов та показ безперспективності й потворності тенденцій до конфліктів, екстремізму, знущання, нудьги, суму, ненависті, заздрощів, розпусти, які, знищуючи красу, нівечать душу самого їх носія та призводять до самознищення.Документ Емпірична оцінка надійності тесту. Практичні заняття з комп'ютерної психодіагностики(2016-11-07) Олефір, Валерій ОлександровичПрезентация к практическому занятию по курсу "Компьютерная психодиагностика" на тему "Эмпирическая оценка надежности теста". Представлены определение надежности, задание студентам, формула Кьюдера-Ричардсона.Документ Етнопсихологія : підручник(Харків : Харківскьий національний університет імені В.Н. Каразіна, 2019) Павленко, Валентина МиколаївнаПідручник узагальнює сучасні наукові погляди на предмет, історію, основні підходи, поняття та методи етнопсихології. Розглядаються проблеми співвідношення етнічної спільноти й особистості як члена цієї спільноти, а також різні варіанти міжетнічних відносин: міжетнічне ставлення, сприйняття, комунікація, взаємодія як на індивідуальному, так і на груповому рівнях, як у своїх позитивних толерантних формах, так і в негативних – дискримінаційних чи конфліктних. Особливістю цього підручника є те, що останній параграф кожного розділу присвячений внеску сучасних українських вчених у дослідження відповідної проблематики, наведені приклади їх теоретичних та емпіричних розробок. Кожен розділ закінчується переліком контрольних питань для самоперевірки та рекомендованою літературою для кращого засвоєння матеріалу розділу. Підручник розрахований в першу чергу на студентів-психологів університетів, які опановують курс «Етнопсихології», проте він може бути цікавим і корисним також широкому колу читачів, які цікавляться цією проблематикою.Документ Зв'язок між статеворольовими характеристиками та показниками соціально-психологічної адаптації у дівчат(2014-03) Фаворова К.М.; Колпак Т.; Терещенко Н.М.Метою проведеного дослідження було виявлення зв'язку між статеворольовими характеристиками та показниками соціально-психологічної адаптації у дівчат. Методи дослідження: для дослідження статеворольових особливостей - структурна статеворольова шкала (О. С. Кочарян, Є. В. Фролова), методика діагностики соціально-психологічної адаптації Роджерс-Даймонд. Виявилося, що утворення маскулінності/фемінінності мають вплив на показники соціально-психологічної адаптації у дівчат. При цьому утворення фемінінності мають суперечливий вплив на первинні показники соціально-психологічної адаптації, а саме позитивно пов’язані як із характеристиками адаптованої, так і неадаптованої особистості. Майже із усіма інтегрованими показниками адаптованості фемінінність пов’язана негативно. Маскулінність не пов’язана із інтегрованими показниками адаптованості та позитивно впливає на такі первині показники, як домінування і ескапізм.Документ Зоопсихология. Презентация к лекции 1(2011-10-03T12:19:56Z) Фролова, Е.В.Документ Зоопсихология. Презентация к лекции 2(2011-10-03T12:51:06Z) Фролова, Е.В.Документ Зоопсихология. Презентация к лекции 3(2011-10-03T12:58:11Z) Фролова, Е.В.Документ Зоопсихология. Презентация к лекции 4(2011-10-03T13:01:22Z) Фролова, Е.В.Документ Зоопсихология. Презентация к лекции 5(2011-10-03T13:03:32Z) Фролова, Е.В.Документ Зоопсихология. Презентация к лекции 6(2011-10-03T13:06:56Z) Фролова, Е.В.Документ Зоопсихология. Учебно-методические рекомендации(Харьковский национальный университет имени В.Н.Каразина, 2002) Кряж, И.В.Рассматриваются основные темы, включенные в программу учебного курса "Зоопсихология и основы сравнительной психологии". Значительное место отводится проблемам социального поведения животных. Предназначено для студентов психологических факультетов, а также может быть полезным для студентов биологических факультетов.Документ История психологии. 7 семестр. Лекции(2014-06-14) Кряж, И.В.Презентации лекций по истории психологии, прочитанных в 2013-14 уч.г. для студентов 4 курса факультета психологии (7 семестр).Документ Когнітивні ресурси забезпечення успішності навчальної діяльності студентів(Нац. аерокосм. ун-т ім. М. Є. Жуковського «Харк. авіац. ін.-т», 2011) Кочарян, О.С.; Фролова, Є.В.; Павленко, В.М.Розглянуто сучасні підходи щодо функціонування інтелекту у навчальній діяльності. Наведено огляд стильових характеристик навчання на рівні сприймання навчальної інформації та можливостей їхнього розвивального впливу на особистість студентів. Здійснено аналіз інтелектуальних і когнітивно-стильових характеристик навчальної діяльності студентів технічних і гуманітарних напрямів підготовки та надано рекомендації щодо організації навчальних занять і вибору засобів викладання. Для викладачів, студентів зі спеціальності «Психологія», кураторів академічних груп, співробітників психологічної служби вузів.