Спеціалізовані вчені ради

Постійне посилання на розділhttps://ekhnuir.karazin.ua/handle/123456789/1327

У цьому розділі розміщуються дисертації науковців Каразінського університету, що захищені в ньому або в іншому науковому закладі (в будь-які роки).

Бажано, до опису дисертаційної роботи додати файли з текстом дисертації, текстом автореферату та відгуками (у форматі pdf).

Посилання на цей документ можна розмістити на сайті факультету на сторінці відповідної Спеціалізованої ради.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 9 з 9
  • Ескіз
    Документ
    Речі в інструментарії символічного насильства в постсучасному суспільстві
    (Харків: ХНУ імені В. Н. Каразіна, 2019) Бойко, Д.М.; Boyko, D.M.
    Dmytro M. Boyko. Things in the tools of symbolic violence in post-modern society. – Manuscript copyright. Thesis for Candidate Degree in Sociology: Specialty 22.00.01 – Theory and History of Sociology. – V. N. Karazin Kharkiv National University of Ministry of Education and Science of Ukraine, Kharkiv, 2019. The dissertation is devoted to the conceptualization of the inclusion of things in symbolic violence processes. The relevance of the presented topic lies, on the one hand, in the limited heuristic potential of the classical dichotomy of "materialism-idealism" and "physical and symbolic" to study the processes of symbolic violence. On the other hand, in today's Ukraine there is an escalation of various (physical, symbolic, structural, etc.) violence in the struggle for political, economic, ideological power. Symbolic struggle and symbolic violence are another "front" of confrontation, factors and means of transferring the collision of forces from the phase of direct physical interaction into the phase of discursive interaction. First of all, the theoretical and methodological developments from the sociological reflection of the phenomenon of things are analyzed and quadrated. The eclectic set of the concepts of the sociology of things was systematized and streamlined by paradigm classification: the relativistic, substantive, literary, nominalist, and realistic concepts of things in sociology are identified, revealed and analyzed.
  • Ескіз
    Документ
    Історична динаміка перформативних висловлень в німецькомовному діалогічному дискурсі XVI-XXI cтоліть
    (2018-11-19) Шевченко, В.М.
    Дисертацію присвячено дослідженню історичної динаміки структурно-семантичних і лінгвопрагматичних властивостей перформативних висловлень у німецькомовному діалогічному дискурсі XVI-XXI століть.
  • Ескіз
    Документ
    Історична динаміка перформативних висловлень в німецькомовному діалогічному дискурсі XVI-XXI cтоліть (автореферат)
    (2018-10-29) Шевченко, В.М.
    Роботу присвячено встановленню історичної динаміки структурно-семантичних і лінгвопрагматичних властивостей перформативних висловлень в німецькомовному діалогічному дискурсі XVI-XXI століть
  • Ескіз
    Документ
    Емпатія в сучасному англомовному дискурсі: когнітивно-синергетичний вимір
    (2018-06-18) Таценко, Н.В.
    Дисертацію присвячено виявленю лінгвокогнітивних особливостей ЕМПАТІЇ як багатовимірного синергетичного концепту та його функціонуванню в сучасному ангнломовному дискурсі
  • Ескіз
    Документ
    Емпатія в сучасному англомовному дискурсі: когнітивно-синергетичний вимір
    (2018-05-29) Таценко, Н.В.
    Роботу присвячено виявленню лінгвокогнітивних особливостей ЕМПАТІЇ як багатовимірного синергетичного концепту та його функціонуванню в сучасному англомовному дискурсі
  • Ескіз
    Документ
    Художня антропологія прози М. Хвильового: герой як феномен культури
    (Харківський національний університет імені В.Н.Каразіна, 2013-02-19) Зенгва, В.О.
    Зенгва В. О. Художня антропологія прози М. Хвильового: герой як феномен культури. – На правах рукопису. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата філологічних наук за спеціальністю 10.01.01 – українська література. – Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна МОНмолодьспорту України, Харків, 2012. У дисертації проаналізовано особливості художньої антропології прози М. Хвильового як представника доби (початок ХХ століття), що характеризувалася кардинальною зміною концепції людини в європейському культурному просторі. Визначено метафізичні передумови, причини та мету революції в інтерпретації центральних героїв письменника. Аналіз прози М. Хвильового дає змогу зробити висновок про існування в його художньому світі системи координат «добра» і «зла». Для його персонажів, які можуть бути проінтерпретовані як позитивні, характерне постійне невдоволення цією реальністю, стремління до ідеального. «Зло» для М. Хвильового втілилося у відсутності інтересу людини до «метафізики», її зосередженості на власних фізіологічних потребах. За допомогою інтертекстуального та автотекстуального аналізу роману «Вальдшнепи» окреслено градацію морально-ціннісних орієнтирів героя. Розгляд типологічних особливостей концепції людини в контексті дискурсів вічних образів Фауста і Дон Кіхота дозволив константувати виразну ірраціональну основу художнього світу М. Хвильового. Охарактеризовано художнє вираження в мегатексті письменника теорії О. Шпенглера про «занепад Європи» й авторського міфу М. Хвильового про Азіатський ренесанс.
  • Ескіз
    Документ
    Лірика О. Седакової: система мотивів, міфопоетика, інтертекст
    (Харківський національний університет імені В.Н.Каразіна, 2014-01-30) Звєгинцова, М.Е.
    Звєгинцова М. Е. Лірика О. Седакової: система мотивів, міфопоетика, інтертекст. – На правах рукопису. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата філологічних наук за спеціальністю 10.01.02 – російська література. – Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна Міністерства освіти і науки України, Харків, 2013. У ході міфопоетичного та інтертекстуального аналізу було виявлено загальний для поетичної творчості О. Седакової характер творення мотивів, що сягає фундаментальних концептно-архетипічних мовних реалій, які набувають конкретизації в наборі констант індивідуально-авторської моделі світу, а потім – у художній мотивіці ліричної книги як цілого. Дослідження мотивної системи здійснено на прикладі мотивів шипшини, саду, сну, лиця, дому та мотивів, пов’язаних із семантикою знання, пам’яті, світла. Встановлено, що всі перелічені мотиви корелюють із семантикою «спільної долі». У дисертації простежено різноманітні взаємозв’язки досліджуваної лірики з уявленнями фольклорно-обрядового характеру. Продемонстровано щільність переплетення біблійно-християнського і фольклорно-обрядового дискурсів. Аналіз виявив магістральну авторську інтенцію, яка полягає в художньому дослідженні принципу межі. Діапазон реалізації цього принципу досить значний: від міфологічних мотивів перетинання межі до метатекстуальних дихотомій, що створюють ефект постійного оновлення рецептивної ситуації. Розгляд дихотомічних прогресій поетичних текстів О. Седакової дозволив виявити пріоритет дискурсивно-мовної інтертекстуальності. Проведене дослідження дає можливість стверджувати, що у ліричному доробку О. Седакової інтегруються та рефлективно розвиваються творчі принципи модернізму.
  • Ескіз
    Документ
    Пародійна творчість К. С. Буревія: еволюція образу автора в пародіях Едварда Стріхи, політичний та естетичний дискурс, поетика комічного
    (Харківський національний університет імені В.Н.Каразіна, 2003-06-18) Кисіль, В.В.
    Кисіль В. В. Пародійна творчість К. С. Буревія: еволюція образу автора в пародіях Едварда Стріхи, політичний та естетичний дискурс, поетика комічного. – Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата філологічних наук за спеціальністю 10.01.01 – українська література. – Харківський національний університет ім. В. Н. Каразіна. – Харків, 2003. Дисертацію присвячено аналізу пародійної творчості К. С. Буревія на основі пародій Едварда Стріхи. Автор цієї роботи вперше узагальнив і систематизував окремі відомості, які стосуються жанру пародії і пародіювання у творчості К. С. Буревія. Нам вдалося простежити еволюцію наратора, розвиток поета-містифікатора. На нашу думку, характерними рисами пародійної творчості К. С. Буревія є уміщення пародій у періодичних виданнях пародійованих літературних угруповань, творення текстового пародійного дискурса, жанрова еволюція пародій, порушення табуйованих тем. Як показало дослідження, особливу увагу приділяв К. Буревій літературно-критичному обґрунтуванню пародій Едварда Стріхи. Нами запропоновано виділяти окремий жанр літературної творчості – жанр покаянного листа, характерні ознаки якого ми запропонували в дисертаційному дослідженні.
  • Ескіз
    Документ
    Реалізація комунікативної категорії КОНТАКТ у сучасному англомовному дискурсі
    (2015-11-14) Шпак, О.В.
    Комунікативна категорія КОНТАКТ є гіпердискурсивною, культурно-специфічною категорією, що регулює взаємодію комунікантів у фазах встановлення, підтримання і розмикання контакту та визначається двошаровістю і двополярністю. Основу комунікативної категорії КОНТАКТ складає поняття «контакт», наявне у свідомості англомовних комунікантів у вигляді комунікативної події з метою фатичного й інформативного обміну. Контакт є фрагментом комунікації і способом спілкування в ординарних, неординарних та екстраординарних ситуаціях дискурсу. Унісонний контакт становить гармонійне спілкування суб’єктів дискурсу. Дисонансний контакт - це комунікативний збій у спілкуванні,який проявляється в опозитивній формі мовленнєвої поведінки. Співвідношення фатичної та інформативної складових контакту зумовлено характером функцій, які виконують засоби контакту в інституційних і неінституційному дискурсах.