Навчально-науковий інститут екології (Екологічний факультет)
Постійне посилання на розділhttps://ekhnuir.karazin.ua/handle/123456789/37
Переглянути
Документ Економіка природокористування: навчальна програма нормативної дисципліни(Харківський національний університет імені В.Н.Каразіна, 2005) Слюсаренко, В.К.Навчальна дисципліна «Економіка природокористування» надає студентам необхідні знання з раціонального й ефективного використання природно-ресурсного потенціалу, управління природокористуванням, методів визначення економічної ефективності природоохоронних заходів, оцінки економічних збитків від антропогенного порушення навколишнього середовища, формування фінансово-економічного механізму охорони навколишнього середовища, узагальнення міжнародного досвіду та розвитку міжнародного співробітництва в галузі охорони навколишнього середовища і природокористування та інше.Документ Навчальна програма "Загальна екологія (та неоекологія)"(Харківський національний університет імені В.Н.Каразіна, 2005) Некос, В.Ю.; Некос, А.Н.; Сафранов, Т.А.; Гродзинський, М.Д.Навчальна дисципліна «Загальна екологія (та неоекологія)» забезпечує формування базових екологічних знань, основ екологічного мислення професійного фахівця, здатного не тільки грамотно, науково обґрунтовано користуватися та захищати природу, але і здійснювати вагомий внесок у формування масової екологічної свідомості населення, набуття необхідних умінь, щодо прийняття відповідних рішень тощо.Документ Екологія людини: навчальна програма нормативної дисципліни(Харківський національний університет імені В.Н.Каразіна, 2005) Некос, А.Н.Дисципліна «Екологія людини» забезпечує формування знань про оптимізацію і гармонізацію взаємовідносин людини і довкілля, створення екологічно безпечного існування людини в сучасних соціально-економічних умовах.Документ Моніторинг довкілля: навчальна програма нормативної дисципліни(Харківський національний університет імені В.Н.Каразіна, 2005) Крайнюкова, А.М.; Пересадько, В.А.Навчальна дисципліна «Моніторинг довкілля» забезпечує формування цілісних знань майбутнього фахівця-еколога на рівні бакалавра у галузі, що є однією з найважливіших складових державної політики будь-якої країни, а саме: здійснення системи моніторингу довкілля, пріоритетами функціонування якої є захист життєво важливих екологічних інтересів людини і суспільства в цілому, збереження природних екосистем, відвернення кризових змін екологічного стану різних компонентів довкілля, запобігання надзвичайним екологічним ситуаціям.Документ Екологічна безпека: навчальна програма нормативної дисципліни(Харківський національний університет імені В.Н.Каразіна, 2005) Некос, В.Ю.; Шмандій, В.М.Навчальна дисципліна «Екологічна безпека» забезпечує формування цілісних (системних) знань відносно екологічної безпеки, яка притаманна різним ієрархічним рівням: локальному, регіональному, державному, глобальному. Екологічна безпека розглядається як форма взаємодії суспільства і природи. Враховуючи той факт, що рівень безпеки визначається ймовірністю проявів небезпеки, значна увага приділяється задачам управління екологічною безпекою, функціям органів державної влади у цій сфері.Документ Екологія міських систем:навчальна програма нормативної дисципліни(Харківський національний університет імені В.Н.Каразіна, 2005) Берещук, М.Я.; Кучерявий, В.О.Місто, як неврівноважена геоекосистема, знаходиться під постійним впливом інженерної, транспортної та соціальної інфраструктури, що зумовлює порушення спроможності до самовідновлення природного середовища. Навчальна дисципліна присвячена розгляду систем, що визначають та забезпечують сталий розвиток якості життя міського населення. Системи міста відносяться до комунального господарства і характеризують місто як супергеоекосистемуДокумент Екологічна експертиза: навчальна програма нормативної дисципліни(Харківський національний університет имені В.Н. Каразіна, 2005) Тітенко, Г.В.Більшість питань, які виникають у процесі управління станом навколишнього природного середовища, пов’язані з реалізацією екологічної експертизи різноманітних об’єктів. До таких об’єктів належать діючі господарські об’єкти та екологічні ситуації, проектні та передпроектні матеріали, документація по впровадженню нової техніки, технологій та багато іншого.Документ Організація управління в екологічній діяльності: навчальна програма нормативної дисципліни(Харківський національний університет імені В.Н.Каразіна, 2005) Максименко, Н.В.Особливістю викладання навчальної дисципліни є поділ її на три головні складові, а саме: вивчення загальних основ управління, вивчення особливостей управління екологічною діяльністю в Україні та вивчення міжнародного досвіду, накопиченого у цій галузі. Велика увага при вивченні даної дисципліни приділяється міжнародним стандартам серії ISO 14 000.Документ Екологічне право: навчальна програма нормативної дисципліни(2005) Максименко, Н.В.; Леонов, А.Ю.«Екологічне право» – навчальна дисципліна з циклу професійної та практичної підготовки бакалаврів екології призначена для узагальнення вже набутих знань про окремі галузеві еколого-правові норми щодо охорони окремих компонентів довкілля, об’єктів природно-заповідного фонду, територій та об’єктів з особливим статусом та довкілля в цілому, забезпечення екологічної безпеки, організації державної системи управління в галузі екології, системи моніторингу довкілля тощо.Документ Ландшафтна екологія: навчальна програма нормативної дисципліни(Харківський національний університет імені В.Н.Каразіна, 2005) Максименко, Н.В.; Некос, В.Ю.Мета викладання курсу – дати майбутньому спеціалісту-екологу на основі теорії і практики класичного ландшафтознавства знання про сучасний стан ландшафтно-екологічних досліджень, їх методику, проблеми та перспективи.Документ Навчальна програма "Геологія з основами геоморфології"(Харківський національний університет імені В.Н.Каразіна, 2005) Некос, В.Ю.; Карпов, В.Г.Серед природних процесів та явищ, що так чи інакше впливають на екологічний стан території, приймаючи безпосередньо чи опосередковано участь у його формуванні, чільне місце належить і геологічній будові, геологічним процесам та явищам.Документ Загально-екологічна навчальна практика: навчальна програма нормативної дисципліни(Харківський національний університет імені В.Н.Каразіна, 2005) Некос, В.Ю.; Карпов, В.Г.; Тітенко, Г.В.Польова практика є невід’ємною складовою навчального процесу підготовки екологів. Студенти-екологи приступають до проходження практики, маючи знання про головні закономірності функціонування літосфери, атмосфери, гідросфери, педосфери та біосфери, про головні екологічні закономірності, про глобальні екологічні проблеми та шляхи їх вирішення. Ці знання забезпечуються фундаментальними дисциплінами, які викладаються протягом першого року підготовки екологів.Документ Техноекологія: навчальна програма нормативної дисципліни(Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, 2005) Карпов, В.Г.Основними складовими програми дисципліни «Техноекологія» є загальна характеристика національного господарства, основних технологічних процесів окремих його галузей. Особлива увага приділяється характеристиці та аналізу впливу окремих галузей чи виробництв на навколишнє природне середовище та заходам боротьби зі шкідливими викидами, скидами та накопиченням відходів.Документ Нормування антропогенного навантаження на природне середовище: навчальна програма нормативної дисципліни(Харківський національний університет імені В.Н.Каразіна, 2005) Максименко, Н.В.; Некос, В.Ю.Навчальна дисципліна «Нормування антропогенного навантаження на навколишнє природне середовище» є галузевою. Метою дисципліни є формування у студентів теоретичних знань та практичних навичок, необхідних для роботи у державних та відомчих виробничних підрозділах, що здійснюють нормування антропогенного навантаження на навколишнє природне середовище.Документ Ландшафтно-екологічна навчальна практика: навчальна програма нормативної дисципліни(Харківський національний університет імені В.Н.Каразіна, 2005) Некос, В.Ю.; Некос, А.Н.; Максименко, Н.В.Під час ландшафтно-екологічної навчальної практики студенти вивчають екологічний стан природних та антропогенних ландшафтів у польових умовах з метою дослідження та визначення його закономірностей і ступеню впливу на формування екологічного стану довкілля з різною ландшафтною (ландшафтно-екологічною) структурою. При проведенні ландшафтно-екологічної практики наукове завдання щороку формулюється і затверджується випускаючою кафедрою в залежності від актуальних проблем регіону чи його потреб у вирішенні конкретної задачі. Навчальна практика створює базу для виконання завдань виробничої практики, виконання своїх професійних функцій та типових задач на робочому місці.Документ Навчальна програма "Метеорологія і кліматологія"(Харківський національний університет імені В.Н.Каразіна, 2005) Максименко, Н.В.Курс «Метеорологія і кліматологія» є нормативною дисципліною, яка дає уяву про фізичні процеси, що відбуваються в атмосфері, основні методи аналізу та прогнозу метеорологічних величин та явищ, кліматичний режим атмосфери і фактори, що впливають на формування клімату, а також вплив атмосфери на природні сфери та екологічний стан навколишнього середовища в цілому, тобто є базовим природничим курсом у системі підготовки спеціаліста-еколога.Документ Навчальна програма «Вступ до фаху»(Харківський національний університет імені В.Н.Каразіна, 2005) Некос, В.Ю.Навчальна дисципліна „Вступ до фаху” є нормативною у галузевому Державному стандарті вищої освіти за напрямком підготовки 0708 „Екологія”, забезпечує не тільки формування цілісних (системних) знань із майбутньої професії, а ще й визначає шляхи їх отримання, забезпечує первинну підготовку до формування знань з інших нормативних професійних дисциплін.Документ Заповідна справа:навчальна програма нормативної дисципліни(Харківський національний університет імені В.Н.Каразіна, 2005) Тітенко, Г.В.; Байрак, О.М.Неможливо сформувати екологічний світогляд майбутніх фахівців без вивчення особливостей організації еталонних територій щодо збереження генофонду біосфери. Необхідність такої діяльності сьогодні не викликає сумніву. Але вже пішло в минуле створення заповідних об’єктів за домінуючим критерієм збереження окремих зникаючих видів флори та фауни. В наш час великого значення набуло збереження також абіотичної складової ландшафту та, що найбільш важливо – ландшафту взагалі.Документ Грунтознавство(Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, 2005) Балюк, С.А.; Некос, В.Ю.Навчальна дисципліна «Ґрунтознавство» забезпечує можливість формування студентами системи знань щодо екологічних умов формування, структури ґрунтового покриву України, а також ґрунтів світу, знайомство з географією поширення та властивостями основних типів ґрунтів.Документ Оценка экологической безопасности хозяйственного развития в прибрежной полосе Азово-Черноморского бассейна(Харківський національний університет імені В.Н.Каразіна, 2008) Кузин, А.К.; Уткина, Е.Б.На основе учета различных факторов, влияющих на уровень экологической безопасности хозяйственного развития в пределах украинской части прибрежной полосы Азово-Черноморского бассейна, произведено зонирование полосы по состоянию экологической безопасности на различных участках прибрежной полосы с использованием методов многомерного анализа.