Бужинська, Світлана МиколаївнаКривошей, Кирило ЮрійовичBuzhynska, SvitlanaKryvoshei, Kyrylo Yu.2024-11-162022Бужинська, Світлана Миколаївна. Психологічний аналіз екзистенційної визначеності у здобувачів освіти педагогічного ЗВО / С. М. Бужинська, К. Ю. Кривошей // Pomiędzy. Polsko-Ukraińskie studia interdyscyplinarne. Miж Между Between Zwischen Entre. – 2022, – Nr. 2 (5), – S. 15–23.https://ekhnuir.karazin.ua/handle/123456789/19039Науковий керівник: Сергій Борисович Бєляєв, доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри педагогіки, психології, початкової освіти та освітнього менеджменту Комунального закладу «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної РадиУ статті розкрито актуальність дослідження та визначено його мету. Висвітлено досвід вітчизняних та за рубіжних вчених, який дозволив стверджувати, що дане питання є недостатньо вивченим. Наголошується, що проблема вивчення екзистенційної визначеності в студентському віці потребує особливої уваги, оскільки проблема сенсу життя та його місця у світі є стрижнем, що забезпечує гармонійний розвиток здобувача освіти. Відповідно розроблено теоретичний огляд проблеми сенсу життя, способу життя людини, що передбачає досягнення особистісної автентичності, тобто цілісної реалізації особистості, що виявляється в її ментальності. Розкрито поняття «екзистенційна визначеність», «суб’єктивне благополуччя», «емоційний інтелект». Визначено комплекс методів дослідження. Встановлено, що екзистенційна визначеність практично за всіма шкалами екзистенційності має середні показники, шкала «Самотрансцендентність» має високі показники. Доведено, що більшість респондентів показали середні та низькі результати EQ. Встановлено, що суб’єктивне самопочуття респондентів коливається від високого рівня до середньо го. Кореляційний аналіз результатів дослідження дозволив зробити висновок, що чим вищим є рівень екзистенційної визначеності, тим вищим є рівень емоційного інтелекту та суб’єктивного благополуччя, тобто існує пряма взаємозалежність. За результатами дослідження надані практичні рекомендації з формування відповідних компетентностей та зроблений акцент на розвитку емоційного інтелекту здобувачів освіти, зокрема запропоновані вправи та завдання для підвищення рівня емоційного інтелекту і набуття практичних навичок ідентифікації емоцій та навичок афективної регуляції. Також, запропоновані арт-терапевтичні засоби розвитку, використання яких дозволяє оволодіти навичками психічної саморегуляції, що впливає не лише на підвищення емоційного інтелекту, а й на екзистенціалізм та суб’єктивне самопочуття. Зроблено висновок про пряму залежність між екзистенційною визначеністю, емоційним інтелектом та суб’єктивним благополуччям, що говорить про те, що екзистенційна визначеність впливає на формування світогляду здобувачів освіти педагогічного ЗВО. Дослідження екзистенційної визначеності в умовах кризи розглядається як дослідницька перспектива.The article reveals the relevance of the study and defines its purpose. The experience of domestic and foreign scientists is highlighted, which allowed us to say that this issue is insufficiently studied. It is emphasized that the problem of studying existential certainty in student age needs special attention, because the problem of the meaning of life and its place in the world is the core that ensures the harmonious development of the learner. Accordingly, a theoretical overview of the problem of the meaning of life, the way of life of man, which involves the achievement of personal authenticity, ie the holistic realization of the individual, which is manifested in his mentality. The concepts of «existential certainty», «subjective well-being», «emotional intelligence» are revealed. A set of research methods is determined. It is established that the existential certainty on almost all scales of existentiality has average indicators, the scale «Self-transcendence» has high indicators. It is proved that the majority of respondents showed medium and low EQ results. It was found that the subjective well-being of respondents varies from high to medium. Correlation analysis of the results of the study concluded that the higher the level of existential certainty, the higher the level of emotional intelligence and subjective well-being, ie there is a direct interdependence. According to the results of the study, practical recommendations for the formation of relevant competencies and emphasis on the development of emotional intelligence of students, including exercises and tasks to improve emotional intelligence and acquire practical skills to identify emotions and skills of affective regulation. Also, art-therapeutic means of development are offered, the use of which allows to master the skills of mental self-regulation, which affects not only the increase of emotional intelligence, but also existentialism and subjective well-being. It is concluded that there is a direct relationship between existential certainty, emotional intelligence and subjective well-being, which suggests that existential certainty affects the formation of the worldview of students of pedagogical ZVO. The study of existential certainty in a crisis is seen as a research perspective.ukSOCIAL SCIENCESстудентський вікекзистенційна психологіясвітоглядсамопочуттякореляційний аналізрозвиток емоційного інтелектуstudent ageexistential psychologyworldviewwell-beingcorrelation analysisdevelopment of emotional intelligenceПсихологічний аналіз екзистенційної визначеності у здобувачів освіти педагогічного ЗВОPsychological analysis of existent determination in pedagogical educatorsArticle10.15804/PPUSN.2022.02.01https://orcid.org/0000-0002-5103-0053https://orcid.org/0000-0002-9163-9891