Парамонов, Богдан ІгоровичParamonov, B.І.2024-06-302024-06-302024Парамонов Богдан Ігорович. Проблематика ідентичності в романістиці Фредеріка Беґбеде: простір пам’яті, синергетика, поетика, інтертекст : дис. ... д-ра філософії : 035 – Філологія (Галузь знань 03 – Гуманітарні науки) / Б.І. Парамонов. – Харків : Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, 2024. – 251 с.УДК 82–312.6.09 (Беґбеде)https://ekhnuir.karazin.ua/handle/123456789/18562Науковий керівник: Черкашина Тетяна Юріївна, доктор філологічних наук, професорДисертація присвячена дослідженню проблеми ідентичності в романістиці Фредеріка Беґбеде через простір пам’яті, синергетику, поетику та інтертекст. Дослідження ґрунтується на оцінці теоретичних засад ідентичності (Хантингтон, Еріксон, Ассман, Черкашина, Іванишин, Гаврилів, Скринник, Сеник, Лімборський, Оржицький). Для визначення найбільш релевантних підходів до вивчення літературних творів розглянуто теоретичні засади пам'яті: культурно-історичної (Альбвакс, Ассман, Хірш, Іванова), наратологічної (Ерл, Нюннінг, Мальдонадо-Алеман, Ганзел, Басселер, Бірке), автобіографічної (Середа, Іванова, Бондаренко, Олефір, Любомирський, Дікерхуф), сімейної (Слабакова, Барклей, Койфоед); синергетики та дискурсу (Піхтовнікова, Шевченко, Мартинюк); поетики (Піхтовнікова, Черкашина, Сатановська, Криворучко, Ковпік, Копистянська); інтертексту (Кристева, Барт, Бальзак, Лодж, Хаберер, Юван, Отт, Уолтер, Зенгін). Романістика Фредеріка Беґбеде («Вікна у світ», «Французький роман», «Гребля проти Атлантичного океану», «Сповідь злегка застарілого гетеросексуала», «Спогади неврівноваженого молодика», «Відпустка в комі», «Кохання живе три роки», «99 франків», «Ідеаль», «Людина, що плакала від сміху») розглядається в контексті сучасних автобіографічних та автофікційних наративів, з'ясовується їхнє місце і значення в сучасній літературі. Дисертація проливає світло на те, що вивчення ідентичності в літературі також має враховувати комплексні виміри – когнітивний, культурний, цифровий – кожен з яких робить свій внесок у формування «Я». Теоретична база для аналізу літературних творів має бути адаптивною та здатною охопити різні нюанси ідентичності, як вона переживається та виражається в сучасному світі.The thesis is focused to the study of the problem of identity in Frédéric Beigbeder`s novels. The research is based on an assessment of the theoretical foundations of identity (Huntington, Erickson, Assmann, Cherkashyna, Ivanyshyn, Havryliv, Skrynnyk, Senyk, Limborsky, Orzhytskyi). To determine the most relevant approaches to the study of literary works, we analysed the theoretical foundations of memory: cultural-historical (Halbwachs, Assmann, Hirsch, Ivanova), narratological (Earl, Nüning, Maldonado-Aleman, Hansel, Basseler, Birke, Cherkashyna), autobiographical (Sereda, Ivanova, Bondarenko, Olefir, Lyubomirsky, Dickerhuf, Cherkashyna), family (Slabakova, Barclay, Koefoed); synergetics and discourse (Pikhtovnikova, Shevchenko, Martyniuk); poetics (Pikhtovnikova, Cherkashyna, Satanovska, Kryvoruchko, Коvpik, Коpystianska); intertext (Kristeva, Barthes, Balzac, Lodge, Haberer, Juvan, Ott, Walter, Zengin). Frédéric Beigbeder`s novels («Windows on the World», «A French Novel», «A Dam Against the Atlantic», «Confessions of a Slightly Outdated Heterosexual», «Memoirs of a deranged young man», «Holiday in a Coma», «Love Lasts Three Years», «99 Francs», «The Ideal», «The Man Who is Crying with Laughter») are examined in the context of contemporary autobiographical and autofictional narratives, as well as their place and significance in contemporary literature is clarified. The thesis sheds light on the fact that the study of identity in literature should also consider complex dimensions – cognitive, cultural, digital – each of which contributes to the formation of the self. The theoretical framework for the analysis of literary works should be adaptive and able to cover various nuances of identity as it is experienced and expressed in the modern world.ukHUMANITIES and RELIGIONучасна зарубіжна художня прозасучасна французька літературапостмодернізмнеореалізмроманістикароманФредерік Беґбедеідентичністьсаморепрезентаціяавтобіографічнаособистаколективнакультурна пам’ятьспогадимемуариавтобіографіяавтофікціяавтобіографізмпоетикасинергетикаінтертекстcontemporary foreign fictioncontemporary French literaturepostmodernismneorealismnovelFrédéric Beigbederidentityself-representationautobiographicalpersonalcollectivecultural memorymemoirsautobiographyautofictionautobiographismpoeticssynergeticsintertextПроблематика ідентичності в романістиці Фредеріка Беґбеде: простір пам’яті, синергетика, поетика, інтертекстThe problem identity in Frédéric Beigbeder`s novels: the space of memory, synergetics, poetics, intertextDissertation