Deyneko, A.2012-06-022012-06-022012Alexandra Deyneko. PRODUCER'S MESSAGES AS INSTRUMENTS OF SUPRANATIONAL SLAVIC IDENTITY CONSTRUCTION (ON THE CASE OF A SCREEN VERSION OF GOGOL'S NOVEL «TARAS BULBA») // Матеріали Міжвузівської студентської наукової конференції «Academic and Scientific Challenges of Diverse Fields of Knowledge in the 21st Century» / «Академічні та наукові виклики різноманітних галузей знань у XXI столітті». Частина І. – Х. : ХНУ імені В.Н. Каразіна, 2012. – С. 150-155https://ekhnuir.karazin.ua/handle/123456789/6099В статье представлены результаты сравнительного анализа повести Н.В. Гоголя «Тарас Бульба» и кинопродукта режиссера А. Бортко. Автор выделяeт режиссерские мессиджи как инструмент формирования наднациональной славянской идентичности.The article presents the results of a comparative analysis of the Gogol's novel «Taras Bulba» and a screen version, produced by A. Bortko. The author highlights the producer's messages as the instruments of supra-national Slavic identity construction.enthe CossacksOrthodoxyproducer's messagesSlavic identityProducer's messages as instruments of supranational slavic identity construction (on the case of a screen version of Gogol's novel «Taras Bulba»)Other