Валит, Е.С.Ши, ХуншэнВаліт, О.С.Ши, ХуншенValit, E.S.Shi, Hongsheng2011-06-022011-06-022010"Викладання мов у вищих навчальних закладах освіти на сучасному етапі. Міжпредметні зв'язки", 2010, № 16УДК 378.016:821.161.1(=581)https://ekhnuir.karazin.ua/handle/123456789/3251The efficient model of the lesson in teaching foreign students specialized in philology is offered in the article. The model under analysis includes a binary lesson conducted by two lecturers: a native speaker of the language under study (Russian) and a native speaker of the students’ mother tongue (Chinese). The necessity of taking into consideration some specific ethnic factors and cultural traditions in teaching literature is substantiated. It provides the reinforcement of intra-subject and inter-subject connections and allows making a lesson as a result of two lecturers’ as well as students’ creative work.В статье предлагается активизировать не новую, но, на взгляд авторов, достаточно продуктивную модель урока в работе с иностранными студентами-гуманитариями – бинарный урок, проводимый двумя преподавателями – носителем изучаемого языка (русского) и родного языка (китайского). Обосновывается также необходимость учета некоторых этноспецифических факторов, этнокультурных традиций в преподавании предмета “Литература”, что обеспечивает усиление внутрипредметных и межпредметных связей, позволяет сделать урок результатом творчества не только двух педагогов, но и студентов.ruбинарный урокэтнокультурные традициидуховные аспекты образованиятолерантностьa binary lessonethnic cultural traditionsspiritual aspects of educationtoleranceбінарний урокетнокультурні традиціїдуховні аспекти освітитолерантністьБинарный урок по литературе в китайской аудиторииBinary Lesson in Literature in the Chinese AudienceБінарний урок з літератури в китайській аудиторіїArticle