Кривошей, Кирило ЮрійовичKryvoshei, Kyrylo Yuriiovych2024-11-152023Кривошей, Кирило Юрійович. Проблема переживання стресу здобувачами вищої освіти в умовах сьогодення / К. Ю. Кривошей // Світ дидактики: дидактика в сучасному світі : ІІІ Міжнародна науково-практична інтернет-конференція, м. Київ, 07–08 листопада 2023 р. : зб. матеріалів. – Київ, 2023. – С. 87–90.https://ekhnuir.karazin.ua/handle/123456789/19020Науковий керівник: Сергій Борисович Бєляєв, доктор педагогічних наук, професор кафедри профільної підготови Харківський національний університет імені В. Н. КаразінаМожна впевнено стверджувати, що в останні роки з’являється негативна тенденція збільшення впливу стресу на здобувачів вищої в освіти в Україні. Причиною цього спочатку стала пандемія COVID-19, але від 24 лютого 2022 року ситуація лише погіршилася. Адже, не встигнувши адаптуватись до нових стресорів, пов’язаних з умовами навчання під час карантинних обмежень, здобувачі вищої освіти вимушені були пристосовуватись до надскладних умов життя під час воєнного стану. На деякий період часу навчання відійшло на другий план, уступивши своє місце питанням збереження власного життя, а також життя і здоров’я близьких людей. Крім цього, сьогодні на підвищення рівня стресу українських здобувачів вищої освіти впливає багато інших факторів, які безпосередньо чи опосередковано пов’язані з повномасштабною війною в Україні. До таких факторів стресу, окрім прямої загрози життю, належать вимушене переселення (як внутрішнє переміщення, так і переміщення за кордон), відсутність політичної та економічної стабільності, ускладнення комунікації з рідними та близькими людьми, дистанційне навчання та навчання в умовах емоційного напруження, яке викликане повітряними тривогами та технічними 88 проблемами зі зв’язком. Багато студентів, зокрема, опинилися перед надскладним вибором щодо продовження чи припинення навчання. Саме тому сьогодні дослідження проблеми переживання стресу здобувачами вищої освіти є актуальним науковим завданням, адже його результати сприятимуть необхідному адаптуванні системи освіти України до нових потреб суспільства, які з’являються через негативний вплив політичного середовища.ukSOCIAL SCIENCESMEDICINEстресвивчення феномену стресуУолтер Бредфорд Кеннонстудентське життяповномасштабна війнастресостійкістьСавелюк Н.Потапюк Л.пандемія COVID-19здобувачі вищої освітиПроблема переживання стресу здобувачами вищої освіти в умовах сьогоденняArticle