Абсалямова, К.З.Луценко, О.Л.2014-07-042014-07-042014-07-04https://ekhnuir.karazin.ua/handle/123456789/9936The aim of this work is researching the manifestations and social-psychological aspects of bullying in the senior classes of school environment. The sample: 92 pupils of 8-11 years of studying of secondary school and theirs form-masters. The methods: a form of bullying manifestations for pupils and theirs form-masters, sociometry, Drama triangle questionnaire and the tasks on envy/altruism. It was fond the relationships between bullying and negative emotional social status, role of aggressor and victim, and envy.Метою статті є дослідження проявів та соціально-психологічних аспектів булінгу (цькування) в середовищі старшої школи. Вибірка: 92 учні 8-11 класів загальноосвітньої школи та їхні класні керівники. Методи: анкети щодо проявів булінгу для дітей та класних керівників, метод соціометрії, тест «Драматичний трикутник» та завдання на заздрість/альтруїзм. Знайдені зв’язки булінгу з негативним емоційним соціальним статусом, роллю «агресора», «жертви» та заздрістю.ukшкільне цькування, булінг, соціальний статус, соціальна роль, заздрісністьсоціальна психологіяОсобливості соціального статусу, соціальних ролей та альтруїзму у підлітків, що використовують булінг у відносинахArticle