Таможська, Ірина ВолодимирівнаTamozhska, Iryna Volodymyrivna2024-11-132021Таможська, Ірина Володимирівна. Використання текстів наукового та офіційно-ділового стилів у процесі викладання української мови (за професійним спрямуванням) іноземним студентам ЗВО медичних спеціальностей / І. В. Таможська // Актуальні питання гуманітарних наук : міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького держаного педагогічного університету імені Івана Франка = Humanities science current issues: interuniversity collection of Drohobych Ivan Franko State pedagogical university young scientists research papers. – 2021. – Том. 3, вип. 40. – С. 218–223. – DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4863/40-3-35УДК [61 : 378] – 054.6 : 174https://ekhnuir.karazin.ua/handle/123456789/18998У статті розкрито теоретико-практичний аспект використання текстів наукового та офіційно-ділового стилів для розробки завдань з української мови (за професійним спрямуванням) із метою формування в іноземних студентів медичних спеціальностей комунікативної компетентності. Акцентовано на текстоцентричному підході у викладанні української мови (за професійним спрямуванням), що потребує комплексного використання пізнавальних, дослідницьких, асоціативних, креативних, комунікативних методів в інтелектуально-пізнавальній, операційно-практичній, мовленнєвій та рефлексивній діяльності. Зроблено висновок, що тексти офіційно-ділового та наукового стилів є інтегративною складовою професійної сфери майбутніх фахів медичної галузі. Зазначено, що для підвищення навчальної мотивації, забезпечення високого рівня аналітичної діяльності іноземних студентів ЗВО медичних спеціальностей доцільно використовувати тексти, які відповідають таким вимогам: 1) адекватність характеристик мікротексту, діалогу, речення характеристикам комунікативних одиниць, що використовуватимуться в реальних умовах професійної / навчальної діяльності; 2) наявність нової та значущої інформації. Авторкою представлено тексти офіційно-ділового (законодавчі / нормативно-правові документи) та наукового стилів (статті, анотації), що відтворюють предметний / соціальний контекст професійної діяльності, та завдання, що сприяють розвитку різних видів мовленнєвої діяльності (слухання, говоріння, читання, письмо). Зазначено, що інтернет-ресурси – це ефективний метод оптимізації освітнього процесу, створення сприятливих умов для іншомовної підготовки студентів, зокрема можливість вибору текстової / графічної форми подання інформації для візуального сприйняття, а також рівня її складності. Підкреслено, що володіння професійно орієнтованим читанням дає змогу задовольнити професійні потреби фахівців завдяки сформованості понятійного мислення за допомогою читання фахових текстів.The article outlines the theoretical and practical aspect of using scientific and formal texts to develop activities when teaching the Ukrainian language (for professional purposes) aimed at the formation of foreign medical students’ professional communicative competency. The focus is on the text-based approach in teaching the Ukrainian language (for professional purposes), which requires the integrated use of cognitive, research, associative, creative, communicative methods in intellectual-cognitive, operational-practical, speech and reflective activities. It is concluded that scientific and formal texts are an integrative component of the professional sphere of future medical specialists. It is noted that increase in learning motivation, a high level of foreign medical students’ analytical activity are achieved when we use texts that meet the following requirements: 1) appropriateness of microtext, dialogue, sentence, their correspondence to the characteristics of communicative units used in real professional or educational activities; 2) the availability of new and meaningful information. The author presents the texts of formal (legislative and regulatory documents) and scientific styles (articles, abstracts), which illustrate the subject and social contexts of professional activity, and activities that promote the development of various types of speech activities (listening, speaking, reading, writing). It is claimed that Internet resources are an effective method of optimizing the educational process, creating favourable conditions for providing foreign language training of students, in particular the ability to choose text or graphic form of presenting information for visual perception, as well as its complexity level. It is emphasized that the development of skills in professional-based reading contributes to satisfying specialists’ professional needs due to the formation of conceptual thinking when reading professional texts.ukHUMANITIES and RELIGIONпрофесійно-комунікативна компетентністьфахівці медичної галузітекстинауковий та офіційно-діловий стилізавданняprofessional communicative competencymedical professionalstextsscientific and formal stylesactivitiesВикористання текстів наукового та офіційно-ділового стилів у процесі викладання української мови (за професійним спрямуванням) іноземним студентам ЗВО медичних спеціальностейUsing scientific and formal texts when teaching foreign medical students the Ukrainian language (for professional purposes)Articlehttps://doi.org/10.24919/2308-4863/40-3-35https://orcid.org/0000-0003-0865-2380