Гноєва, Н.І.2011-05-252011-05-252010Гноєва Н.І. Художній світ «Арсеналу» О. Довженка / Н.І. Гноєва // Вiсник Харкiвського нацiонального унiверситету iм. В.Н. Каразiна. – 2010. – № 910. Сер.: Філологія. – Вип. 60, част. ІІ. – С. 17 – 22https://ekhnuir.karazin.ua/handle/123456789/2875Гноєва Ніна Іванівна, к. філол. н., доцент кафедри історії української літератури філологічного факультету Харківського національного університету імені В. Н. КаразінаСтаття містить аналіз проблематики, семантики образів, поетики сценарію «Арсенал» О. Довженка. Визначено зв’язок твору з німецьким експресіонізмом, з театром Курбаса. Розкрита специфіка зображення Першої світової війни, громадянської війни, повстання на заводі «Арсенал». Схарактеризовано роль контрастного монтажу, образів-символів, кінометафор, функції пейзажів, прийому гальмування дії. Показана майстерність поєднання статичних і динамічних епізодів, панорамних картин і конкретних, узагальнено-символічних. The connection of the work with German expressionism, Kurbas theatre is defined. Specific character of representation of the First World War, the civil war, the uprising at «Arsenal» plant is revealed. The role of contrastive mounting, symbolic images, cinematographic metaphors, landscapes function, action slackening ways is characterized. The skill of combining static and dynamic episodes, panoramic and concrete, symbolically generalizing pictures is shownukекспресіонізммонтажсимволнаціональнекласоведисгармонія світуХудожній світ «Арсеналу» О. ДовженкаArticle