Безхутрий, Ю.М.2011-06-142011-06-142006Безхутрий Ю.М. Оповідання І. Франка «Як Юра Шикманюк брів Черемош» і «Терен у нозі»: між реалізмом і модернізмом / Ю.М. Безхутрий // Фiлологiя : Збiрник наукових праць / Харкiвський нацiональний унiверситет iм. В.Н. Каразiна - Х. : Видавництво ХНУ iм. В.Н. Каразiна, 2006. - № 1. – С. 149 – 161.https://ekhnuir.karazin.ua/handle/123456789/3423У статті на прикладі новели „Терен у нозі" та оповідання „Як Юра Шикманюк брів Черемош" з'ясовується зв'язок малої прози І. Франка з художньою парадигмою перехідної культурної епохи, якою був початок 1900-х років. Розглянуто вияв у цих творах основних виразників такої парадигми - концепції людини і концепції світу, а також деякі структурні, зокрема сюжетні особливості текстів, і зроблено висновок про певну амбівалентність у підходах письменника до принципів творення художньої дійсності, що характерно для періодів філософсько-естетичних змін у літературі. The connection of I. Franko little prose with the art paradigm of transitional cultural period which was the beginning of the 1900th is demonstrated in the article on the example of the start stories "The Thorn in the Foot" and "How Yura Shikmanyuk crossed the Cheremosh". The manifestation of main expressive means of such a paradigm in these works is considered, such as the conception of man and conception of the world, and also some structural and plot peculiarities ambivalency of the writer's approach to the principles of art reality creation which is characteristic of the periods of philosophic and aesthetic changes in literature is made.ukФранко Іван«Як Юра Шикманюк брів Черемош»«Терен у нозі»реалізммодернізмОповідання І. Франка «Як Юра Шикманюк брів Черемош» і «Терен у нозі»: між реалізмом і модернізмомArticle