Kondrashova, M.V.2012-06-022012-06-022012Kondrashova M.V. VERBAL MANIPULATIONS BY MEANS OF COMPARISON IN COMMERCIALS // Матеріали Міжвузівської студентської наукової конференції «Academic and Scientific Challenges of Diverse Fields of Knowledge in the 21st Century» / «Академічні та наукові виклики різноманітних галузей знань у XXI столітті». Частина І. – Харків :, 2012. – С. 122-125https://ekhnuir.karazin.ua/handle/123456789/6091В данной статье мы размышляем над понятием и сущностью вербальных манипуляций в рекламе с приемом сравнения. Выделено три основных направления языкового манипулирования, разновидности сравнений и цели их использования в рекламных текстах. Доказано, что вербальные манипуляции с приемом сравнения – широко распространенное явление в сфере рекламы.The article focuses on the concept and verbal manipulations by means of comparison methods in commercials. Three main areas of verbal manipulation, kinds of comparisons and purpose of their use in advertising texts are identified. The conclusion is made that comparison methods are widely used as a tool of verbal manipulations in commercials.enverbal manipulationscomparisontropestructureVerbal manipulations by means of comparison in commercialsOther