Хавкіна, Л.М.2012-01-242012-01-242012Хавкіна Л.М. Харківська альманахова журналістика 30–40-х років ХІХ ст.: соціокомунікаційні параметри / Л.М. Хавкіна // Вiсник Харкiвського нацiонального унiверситету iм. В.Н. Каразiна. – 2012. – № 989. Сер.: Філологія. – Вип. 63. – С. 10 – 16УДК 007:304:070(477)«183/184»https://ekhnuir.karazin.ua/handle/123456789/5435Хавкіна Любов Марківна, д.філол.н., проф., Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна.У статті розглянуто особливості харківської альманахової журналістики 30–40-х рр. ХІХ ст. як результату багатопланової діяльності ранніх українських романтиків. Дослідження присвячено світоглядному й мовному аспектам видань, їх місцю та ролі в історії української журналістики, зв’язку із провідними суспільними й культурними процесами. З опертям на листи романтиків вивчаються особливості взаємодії авторів і видавців з тогочасною аудиторією, визначаються її основні соціокомунікаційні параметри. В статье рассматриваются особенности харьковской альманаховой журналистики 30–40-х гг. ХІХ в. как результата многоплановой деятельности ранних украинских романтиков. Исследование посвящено мировоззренческому и языковому аспектам изданий, их месту и роли в истории украинской журналистики, связи с важнейшими общественными и культурными процессами. С опорой на письма романтиков изучаются особенности взаимодействия авторов и издателей с аудиторией того времени, определяются её основные социокоммуникационные параметры. The article describes characteristic qualities of Kharkiv almanac journalism of 30–40-s of XIX century as a result of many-sided activity of early Ukrainian romanticists. The investigation deals with ideological and linguistic aspects of editions, its place and role in history of Ukrainian journalism, connection with important social and cultural processes. With a support of romanticists’ letters the features of interaction of authors and publishers with audience of that time are studied, its basic socio-communicative parameters are defined.ukальманахова журналістикаальманахаудиторіяреципієнтсоціокомунікаційні параметриХарківська альманахова журналістика 30–40-х років ХІХ ст.: соціокомунікаційні параметриArticle