Ушакова, Н.И.Доценко, Н.П.Ильина, Л.Э.Мисенева, В.В.Чжу, ИнУшакова, Н.І.Бєй, Л.Б.Доценко, Н.П.Ільїна, Л.Е.Місеньова, В.В.Чжу, ІнUshakova, N.I.Bey, L.B.Dotsenko, N.P.Ilyina, L.E.Misenyova, V.V.Chzhu, In2011-06-112011-06-112011"Викладання мов у вищих навчальних закладах освіти на сучасному етапі. Міжпредметні зв'язки", 2011, № 18УДК 811.161.1’243:376-054.62]:378.4(477.54)ХНУhttps://ekhnuir.karazin.ua/handle/123456789/3415The article is devoted to the principles of organizing the process of teaching foreign students-philologists the Russian language as a second foreign one; the implementation of new educational paradigm demands in the Module Academic Program worked out for the students of the foreign language department has been described.Статья посвящена принципам организации обучения иностранных студентов-филологов русскому языку как второму иностранному , описана реализация требований новой образовательной парадигмы в модульной программе для студентов факультета иностранных языков.ruforeign students-philologistsRussian languagesecond foreign languageModule Academic Programиностранные студенты-филологирусский языквторой иностранный языкмодульная программаіноземні студенти-філологиросійська мовадруга іноземна мовамодульна программаОрганизация обучения русскому языку иностранных студентов-филологов в Харьковском национальном университете имени В.Н. КаразинаОрганізація навчання російської мови іноземних студентів-філологів у Харківському національному університеті імені В.Н. Каразіна.Organization of Teaching Foreign Students-Philologists the Russian Language at V.N. Karazin Kharkov National UniversityArticle