Медичний факультет
Постійне посилання на розділhttps://ekhnuir.karazin.ua/handle/123456789/42
Переглянути
1 результатів
Результати пошуку
Документ Душан Лямбль: Доля наукових відкриттів і професійна етика видатного патолога(Дніпро : Редакція журналу «Morphologia», 2020) Проценко, Олена Сергіївна; Кириченко, Максим Іванович; Ремньова, Наталія ОлексіївнаВидатний патолог Душан Лямбль (1824-1895; чех за походженням, який прожив половину свого життя в Російській імперії, з яких 10 років – в Харкові) зробив значний внесок у розвиток медичної науки. Однак його відкриття поступово забувалися й стиралися з назв відкритих ним патогенів і хвороб, які вони викликають. Ціль. Вивчення наукової спадщини Д. Лямбля і відомостей про професійну діяльність цього патолога можуть допомогти відновити знання про його науковий внесок і отримати цінні уроки для сучасних фахівців. Методи. За допомогою загальнонаукових та історичних методів було проведено аналіз літератури, що містить інформацію про Д. Лямбля, його відкриття та про-фесійну діяльність. Результати. Наприкінці 1850-х рр., переслідуваний владою як учасник національно-го руху, Д. Лямбль був змушений шукати притулку в Україні, де в 1861 р. він зайняв вакантну посаду професора кафедри анатомії медичного факультету Харківського університету. Будучи на той час патологом зі світовим ім'ям, Д. Лямбль активно розвивав в університеті викладання патологічної анатомії та гістології. У 1867 р. його зусиллями на факультеті були засновані дві нові кафедри – гістології та патоло-гічної анатомії. Останню він очолював особисто до свого від'їзду до Варшави в 1871 р. Збережені матері-али про діяльність Д. Дямбля в Харкові розкривають його як вправного патолога з витонченим підходом до своєї професії. Аналіз літератури про наукові відкриття Д. Дямбля продемонстрував повільне загасан-ня згадок його імені в назвах зроблених ним відкриттів. Підсумок. Внесок Д. Лямбля в наукову медици-ну дійсно значний, але не оцінений по заслугам. Його підхід до професійної діяльності патолога і викла-дача здатний стати прикладом для молодих фахівців практичної медицини, науки і освіти.