Трансформація баладного сюжету в «Лісовій пісні» Лесі Українки як вияв подвійної трагедійності
Loading...
Files
Date
Authors
item.page.orcid
item.page.doi
item.page.thesis.degree.name
item.page.thesis.degree.level
item.page.thesis.degree.discipline
item.page.thesis.degree.department
item.page.thesis.degree.grantor
item.page.thesis.degree.advisor
item.page.thesis.degree.committeeMember
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Харкiвський нацiональний унiверситет iм. В.Н. Каразiна
Abstract
Автор статті спробував порівняти художню структуру драми-феєрії «Лісова пісня» з баладним сюжетом «свекруха заклинає невістку в тополю». Проведений аналіз засвідчив: образи Мавки, Лукаша,
матері Лукаша та Килини значною мірою функціонально відповідають баладним образам «матері», «невістки» та «сина». При цьому виявилося, що в процесі розгортання дій у драмі функції «злої свекрухи» від матері Лукаша переходять на образ Килини. Отже, можна припустити, що Леся Українка, використовуючи баладний трагізм, зверталася до культурного досвіду читача, створюючи два плани трагедійності: перший
план виникав на основі баладного сюжету, а другий – при розгортанні сюжету самої «Лісової пісні».
The author of the article compares the artistic structure of the drama by
Lesya Ukrainka with the traditional ballade plot «the mother-in-law turns the daughter-in-law into a poplar». The
conducted analysis allowed making a conclusion that the characters of Mavka, Lukash, Lukash and Kylyna’s mother
correspond to ballade characters of «the evil mother-in-law», «the daughter-in-law» and «the son». And in the
course of the narration the functions of «the evil mother-in-law» are transferred from Lukash’s mother to the character
of Kylyna. Thus Lesya Ukrainka, using tragic nature as a specific characteristic of folk ballade, addresses the
cultural experience of the reader, creating two planes of tragic nature: the first plane is connected with the ballade
plot and the second one is already connected with the plot of «The forest song» itself.
Description
Кисіль Віктор Васильович, к. філол. н., доцент кафедри історії української літератури Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна
Citation
Кисіль В.В. Трансформація баладного сюжету в «Лісовій пісні» Лесі Українки як вияв подвійної трагедійності / Кисіль В.В. // Вiсник Харкiвського нацiонального унiверситету iм. В.Н. Каразiна. – 2012. – № 994. Сер.: Філологія. – Вип. 64. – С.174–180.