Наукові роботи. Філософський факультет
Постійне посилання колекціїhttps://ekhnuir.karazin.ua/handle/123456789/578
Переглянути
6 результатів
Результати пошуку
Документ Сонце – умова життя на землі, чинник здоров’я і нездоров’я дітей і дорослих(Харкiвський нацiональний унiверситет iм. В.Н. Каразiна, 2008) Шахненко, В.І.Ціль роботи – дослідження й аналіз літератури про вплив Сонця на здоров'я дорослих, дітей і підлітків, вироблення заходів і засобів пом’якшення негативного впливу сонячної активності на їхнє самопочуття. Отже, досить актуальною є проблема ознайомлення учнів ЗНЗ з цими та іншими знаннями з геліобіології, в першу чергу на уроках «Основ здоров’я».Документ Підготовка учнів до створення сім’ї та виховання дітей у змісті освіти середньої загальноосвітньоїшколи як педагогічна проблема(Харкiвський нацiональний унiверситет iм. В.Н. Каразiна, 2009) Шахненко, В.І.; Котенко, І.В.; Третьякова, І.Л.; Цуканова, Є.О.У статті висвітлено аналіз результатів дослідження навчання та виховання учнів, наведено дані опитування учнів-старшокласників ЗНЗ щодо підготовки їх до створення сім’ї, виховання дітей на засадах здорового способу життя (ЗСЖ). Тест було побудовано таким чином, що відповіді учнів дали можливість визначити їхню обізнаність і готовність до створення сім’ї, виховання дітей на засадах здорового способу життя і дали уявлення про забезпечення умов формування соціального, духовного, психічного та фізичного здоров’я. Подготовка учащихся к созданию семьи и воспитанию детей в содержании образования средней общеобразовательной школы как педагогическая проблема. В.И. Шахненко, И.В. Котенко, И.Л. Третьякова, Е.А. Цуканова. В статье освещен анализ результатов исследования обучения и воспитания учащихся, приведены данные опроса учащихся-старшеклассников ОУЗ по подготовке их к созданию семьи и воспитанию детей на принципах здорового образа жизни (ЗОЖ). Тест построен таким образом, что ответы учащихся дают возможность определить их осведомленность по вопросам создания семьи на принципах ЗОЖ, готовность к созданию семьи и воспитанию детей на принципах здорового образа жизни и дать представления об обеспечении условий формирования социального, духовного, психического и физического здоровья. Preparing of pupils to family creation and upbringing of their own children in the matter of secondary education as a pedagogical problem. V. Shachnenko, I. Kotenko, I. Tretiakova, E. Tsukanova. The analysis of the results of the pupils’ teaching and upbringing research as well as the data of the interrogation of senior pupils as for their readiness to create a family and bring up their own children according to the healthy-way-of-life principles are given in the article. The test is built up in such a way that the pupils’ answers give an opportunity to determinate their knowledge in questions of family creation according to the healthy-way-of-life principles, readiness to create a family and bring up their own children according to the healthy-way-of-life principles, and to give a notion of providing of conditions for social, spiritual, psychological and physical health.Документ Сучасні підходи до тлумачення змісту і ведення здорового способужиття як умови фізичного здоров’я(Харкiвський нацiональний унiверситет iм. В.Н. Каразiна, 2009) Шахненко, В.І.Стаття на основі наведених численних статистичних даних про стан здоров’я дітей і дорослих підводить до висновку про низький рівень культури здоров’я нації, у тому числі і дітей, учнів вітчизняної загальноосвітньої школи. Автор доводить необхідність підготовки учнів до ведення здорового способу життя як основи їхнього здоров’я. На основі аналізу досягнень сучасних наук про людину та її здоров’я, чинники здоров’я, здоровий спосіб життя автором розроблено тлумачення поняття «здоровий спосіб життя учнів». У статті висвітлено фактори здоров’я як складові здорового способу життя та їх змістове наповнення. Статья на основе приведенных многочисленных статистических данных о состоянии здоровья детей и взрослых подводит к выводу о низком уровне культуры здоровья нации, в том числе детей, учащихся отечественной общеобразовательной школы. Автор доказывает необходимость подготовки учащихся к ведению здорового образа жизни как основы их здоровья. На основе анализа достижений современных наук о человеке и его здоровье, факторах здоровья, здоровом образе жизни автором разработано толкование понятия «здоровый образ жизни учащихся». В статье освещены факторы здоровья как составляющие здорового образа жизни и их содержательное наполнение. The article is based upon the given statistical data of children’s and adults’ health conditions. It brings to a conclusion that the nation has a low level of health, including children, pupils of the state’s secondary schools. The author brings to the conclusion that it is necessary to train pupils for the healthy way of life as the base of their health. The author has worked out a definition of the notion “pupils’ healthy way of life” on the base of the analysis of achievements of modern studies investigating the human and the human’s health. The health factors, as the constituents of the healthy way of life, and their notion, are shown in the article.Документ Здоров’язберігаючий режим життя і діяльності людини(Харкiвський нацiональний унiверситет iм. В.Н. Каразiна, 2009) Шахненко, В.І.На основі аналізу статистичних даних показано динаміку процесу та причини виродження нації в Україні і прогнозовані наслідки демографічної кризи на найближчі 40-50 років. При цьому, автор вказує на те, що суттєвою причиною демографічної кризи є низький рівень культури здоров’я населення. Одним із засобів уповільнення або й призупинення процесу виродження нації є здоровий спосіб життя, до складових частин якого автор відносить життя у відповідності з біоритмами. У статті висвітлено проблеми здоров’язберігаючого режиму життя і діяльності людини на основі побудови добового, тижневого, місячного, рокового та багаторічного життя у відповідності з навколодобовими, тижневими, місячними, навколороковими (сезонними) та багаторічними ритмами життя як умови її здоров’я. На основании анализа статистических данных показано динамику процесса и причины вырождения нации в Украине и прогнозированы последствия демографического кризиса на ближайшие 40-50 лет. При этом, автор указывает на то, что существенной причиной демографического кризиса является низкий уровень культуры здоровья населения. А одним из способов замедления или и приостановки процесса вырождения нации является здоровый образ жизни, к составным частям которого автор относит жизнь в соответствии с биоритмами. В статье изложены вопросы здоровьесберегающего режима жизни и деятельности человека на основании суточной, недельной, месячной, годовой и многолетней жизни в соответствии с околосуточными, недельными, месячными, окологодовыми (сезонными) и многолетними ритмами жизни как условия его здоровья. The analysis of statistical data it is shown dynamics of process and the reason of degeneration of the nation in Ukraine and consequences of demographic crisis on the nearest 40 – 50 years are predicted . Thus the author specifies that the essential reason of demographic crisis is low cultural level of health of the population. And one of ways to delay or even to suspend the process of degeneration of the nation is the healthy life to components of which the author carries a life according to biorhythms. In the article the questions of the health saving mode of life of man are expounded on the basis of construction of day’s, a week’s, monthly, annual and long-term life on the basis of a week’s, monthly, seasonal and long-term rhythms of life as a condition of his health.Документ Система підготовки студентів природничого факультету до здорового способу життя та викладання основ здоров’я в загальноосвітніх навчальних закладах України (з досвіду роботи)(Харкiвський нацiональний унiверситет iм. В.Н. Каразiна, 2009) Плахтій, П.Д.; Шахненко, В.І.У статті узагальнено досвід роботи співробітників кафедри анатомії, фізіології і валеології Кам’янець- Подільського національного університету імені Івана Огієнка щодо навчально-методичного забезпечення дисциплін медико-біологічного циклу при підготовці вчителів біології, зокрема, дається перелік уведених спецкурсів та створених навчальних посібників, спрямованих на підготовку студентів до ведення здорового способу життя та викладання основ здоров’я в ЗНЗ. Спецкурси відповідають вимогам Болонського процесу. Разом з тим, у них збережено все те цінне, що характерне для національної вищої школи. В статье обобщен опыт работы Каменец-Подольского национального университета имени Ивана Огиенко по учебно-методическому обеспечению дисциплин медико-биологического цикла при подготовке учителей биологии, в частности, приведен перечень введенных спецкурсов и созданных учебных пособий, направленных на подготовку студентов к ведению здорового образа жизни и преподавания основ здоровья в ОУЗ. Спецкурсы отвечают требованиям Болонского процесса. Вместе с тем, в них сохранено все то, ценное, что является характерным для национальной высшей школы. The operational experience of Kamenets-Podolsky national university of a name of Ivan Ogienko on studymethodical maintenance of disciplines of a medical and biological cycle is generalised by preparation of teachers of biology, the list of the entered special courses and the created manuals directed on preparation of students to conducting of a healthy life and teaching of bases of health in OUZ in particular is resulted. Special courses meet the requirements of Bolonsky process. At the same time, in them all is kept that valuable that is characteristic for the national higher school.Документ Вплив Місяця на психічний стан, фізичну силу та розумову працездатність дітей і підлітків(Харкiвський нацiональний унiверситет iм. В.Н. Каразiна, 2008) Шахненко, В.І.У статті розкрито сучасне бачення впливу на біосферу Землі, особливо на людину Місяця: на зниження або підвищення творчих здібностей, на настрій,працездатність і збудливість нервової системи в залежності від його фаз. У статті зроблена спроба показати зміни фізичної та розумової працездатності учнів в залежності від фази Місяця: 1 - 1,5 – 2 - 2,5 – 3 - 2,5 – 2 - 1,5 – 1. Новий Місяць має гальмівний вплив на учнів: з’являється слабкість, погіршується настрій, вони стають пасивними, спадає увага, мислення, знижується розумова працездатність, у частини дітей наступає депресія. При повному місяці у учнів підвищується збудливість. Покращується мислення, сприймання, пам'ять і розуміння нового навчального матеріалу, значно зростає активність, у частини дітей з неурівноваженим типом нервової системи, з’являються раздратованість, агресивність, схильність до афектів, конфліктів, тощо. В статье раскрыто современное видение влияния на биосферу Земли, особенно на человека, Луну: на снижение или повышение творческих способностей, на настроение, трудоспособность, возбудимость нервной системы в зависимости от его фаз. В статье сделана попытка показать изменение физической и умственной трудоспособности учащихся в зависимости от фазы Луны: 1 - 1,5 – 2 - 2,5 – 3 - 2,5 – 2 - 1,5 – 1. Новая Луна имеет тормозящее влияние на учащихся: появляется слабость, ухудшается настроение, они становятся пассивными, снижается внимание, мышление, снижается умственная трудоспособность, у части детей наступает депрессия. При полной Луне у учащихся повышается возбудимость. Улучшаются мышление, восприятие, память и понимание нового учебного материала, значительно возрастает активность у части детей с неуравновешенным типом нервной деятельности, появляются раздражённость, агрессивность, склонность к аффектам, конфликтам. Influence of Moon on a mental condition, physical and mental capacity of and teenagers. Shakhnenko V. I.. Modern vision of influence on the biosphere of Earth is exposed in the article, especially on a man, Moon: on a or of creative capabilities, on a mood, ability to work, of the nervous system depending on phases. An attempt to rotin a changephysical and mental ability to work of student depending on the phase of Moon is done in the article: 1 - 1,5 – 2 - 2,5 – 3 - 2,5 – 2 - 1,5 – 1. New Moon has a braking influence on a student: a weakness appears, a mood gets worse, they become passive, attention, thought, goes down, mental ability to work goes down, depression comes at part of . At complete Lune rises at a student. Thought, perception, memory and understanding of new educational material, get better, activity increases at part of with the of nervous activity, crossness, aggressiveness, propensity, appear to the affects, conflicts.