Наукові роботи. Філологічний факультет
Постійне посилання колекціїhttps://ekhnuir.karazin.ua/handle/123456789/598
Переглянути
2 результатів
Результати пошуку
Документ Харківське шевченкознавство 20–30-х років ХХ сторіччя: парадигми досліджень і лінії наукового пошуку(Харкiвський нацiональний унiверситет iм. В.Н. Каразiна, 2012) Калашник, В.С.; Філон, М.І.У статті розглянуто особливості шевченкознавчого дискурсу, означеного студіями харківських дослідників 20–30-х років ХХ сторіччя. Наголошено на полярних підходах до вивчення художньої спадщини Т. Шевченка як культурно-історичної особистості, на формуванні об’єктивного академізму в його протистоянні вульгарно-соціологічному аналізу. Визначено лінії наукових пошуків у всьому їх дослідницькому розмаїтті. В статье рассмотрены особенности шевченковедческого дискурса, определенного студиями харьковских исследователей 20–30-х годов ХХ столетия. Сделан акцент на противоположных подходах к изучению художественного наследия Т. Шевченко как культурно-исторической личности, на формировании объективного академизма в его противостоянии вульгарно-социологическому анализу. Определены линии научных поисков во всем их исследовательском разнообразии. The paper deals with the peculiarities of Shevchenko-study discourse, defined by Kharkiv researcher’s studious of 1920–1930s. The polar approaches to the art heritage study of T. Shevchenko as cultural-historical peculiarity, the formation of objective academicism in its opposition to vulgar-sociological analysis are emphasized. The lines of scientific research in their variety are defined.Документ Поезія Б. Грінченка «Перша жінка (народна легенда)»: міфологічні витоки, ідейно-художні особливості(Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, 2009) Калашник, В.С.; Філон, М.І.У статті розглянуто особливості авторської рецепції української народної легенди про першу жінку в поетичному творі Б. Грінченка. Визначено й схарактеризовано смислові домінанти поезії «Перша жінка (народна легенда)» та мовні засоби їх вираження. Наголошено на художній концептуалізації фольклорного заголовного образу як символу недосяжного ідеалу жінки. It the article, the features characterizing the author's reception of the Ukrainian folk legend about the first woman in the poetic work by B. Hrinchenko are considered. The semantic dominants of the poem "The First Woman (a Folk Fegend)" and the lingual means of their expression are defined and characterized. The poetic conceptualization of the title folk image as a symbol of inaccessible feminine ideal is emphasized.