Історичний факультет
Постійне посилання на розділhttps://ekhnuir.karazin.ua/handle/123456789/41
Переглянути
2 результатів
Результати пошуку
Документ Вопросы хронологии и периодизации марьяновской культуры эпохи бронзы(2011) Буйнов, Ю.В.Буйнов Ю. В. Питання хронології та періодизації мар’янівської культури доби бронзи Вирішення питання про хронологію та періодизацію мар’янівської культури ускладнене тим, що на її пам’ятниках майже повністю відсутні знахідки артефактів з хроноіндикаторними можливостями. За цими обставинами фахівці змушені використовувати тільки стратиграфічні спостереження та враховувати зміни у керамічних комплексах окремих поселень. Автор статті полягає на реальності існування у процесі розвитку цієї культури двох періодів: раннього (XVIII—XV ст. до н. е.), коли мар’янівські пам’ятки були розташовані виключно у Лівобережному Поліссі, та пізнього (XIV—XIII ст. до н. е.), пов’язаного з переміщенням мар’янівського ареалу до Дніпро-Донського Лісостепу під тиском племен сосницької культури. У керамічному комплексі пізньомар’янівських пам’ятників органічно поєднуються як традиційні елементи орнаментації, так і інноваційні. Останні мають усі ознаки посуду малобудківського типу. J. Buynov. Issues of chronology and Periodization Maryanovsky culture of the Bronze Age The question of chronology and periodization Maryanovsky culture is complicated by the fact that its monuments are almost no finds of artifacts from the chronoindication capabilities. For these reasons experts are forced to use only the stratigraphic observations and take into account changes in the ceramic complexes of the individual settlements. The author of the article is the reality of existence in the development of this culture of two periods: early (XVIII—XV century BC), when Mar’yanivsky sites were located exclusively in the Left-bank of poliss’ja, and late (XIV—XIII centuries BC) associated with the movement Mar’yanivsky area to the Dnieper-Don forest-steppe under pressure Sosnitsky tribal culture. In the ceramic complex of pizn’omaryanivsk monuments organically combines the traditional elements of ornamentation, and innovative. The latter have all the signs of ware malobudkivskij type.Документ Восточнополесский вектор генезиса памятников малобудковского типа финала бронзового века(2015) Буйнов, Ю.В.Серед питань, пов’язаних з вивченням бондарихінської культури, найбільш актуальною є проблема її походження. В даний час існують дві протилежні гіпотези про її генезу. Одна група дослідників бачить її джерела в мар’янівській культурі, інша — у поздняківській і раннєтекстильній культурах. При цьому основна увага приділяється поселенню у с. Малі Будки і йому подібним пам'яткам, що представляють ранній етап бондарихінської культури. Автор статті намагається знайти генетичні корені пам'ятників малобудковського типу в сосницькій культурі на пізньому етапі її розвитку, яка жила в Новгород-Сіверському Поліссі. Про це переконливо можуть свідчити дані картографії та матеріали багатьох пам’ятників басейну річок Сула, Сейм і Десна пізнього бронзового століття. Важливо відзначити той факт, що ці культури не мають між собою ні територіального, ні хронологічного розриву. Среди вопросов, связанных с изучением бондарихинской культуры, наиболее актуальной является проблема ее происхождения. В настоящее время существуют две противоположные гипотезы о ее генезисе. Одна группа исследователей видит ее истоки в марьяновской культуре, другая — в поздняковской и раннетекстильной культурах. При этом основное внимание уделяется поселению у с. Малые Будки и ему подобным памятникам, представляющим ранний этап бондарихинской культуры. Автор статьи пытается найти генетические корни памятников малобудковского типа в сосницкой культуре на позднем этапе ее развития и обитавшей в Новгород-Северском Полесье. Об этом убедительно могут свидетельствовать данные картографии и материалы многих памятников бассейна рек Сула, Сейм и Десна позднего бронзового века. Важно отметить тот факт, что эти культуры не имеют между собой ни территориального, ни хронологического разрыва. Among the issues related to the study Bondarihinskaya culture, the most urgent is the problem of its origin. Currently, there are two opposite hypothesis and its genesis. One group sees its origins in Maryanovskaya culture, another — in pozdnyakovskaya and Earlytextile cultures. In this case, focus on the settlement at s. Malye Budki and his like monuments representing early stage Bondarihinskaya culture. The author tries to find the genetic roots of monuments Malobudkovskij type Sosnytsya culture at a late stage of its development, and dwelt in Novgorod-Seversky polessie. This is convincingly may indicate the mapping data and materials from many monuments basins Sula, Sejm and Desna of the Late Bronze Age. It is important to note the fact that these cultures have among themselves neither territorial nor chronological gap.