Шляхи підвищення конкурентоспроможності ресторанного підприємства (на прикладі підприємства «Лакі Страйк»)
Loading...
Date
item.page.orcid
item.page.doi
item.page.thesis.degree.name
item.page.thesis.degree.level
item.page.thesis.degree.discipline
item.page.thesis.degree.department
item.page.thesis.degree.grantor
item.page.thesis.degree.advisor
item.page.thesis.degree.committeeMember
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Харків : Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна
Abstract
Робота присвячена дослідженню конкурентоспроможності ресторанних підприємств. Розглянуто теоретичні аспекти конкурентоспроможності, проаналізовано фактори, що впливають на неї, та методи дослідження. Проведено аналіз організаційної структури та фінансових показників ресторанного підприємства «Лакі Страйк», визначено конкурентне середовище закладу. Розроблено рекомендації щодо підвищення конкурентоспроможності, включаючи стандартизацію, розвиток корпоративної культури та вдосконалення маркетингових стратегій. Оцінено ефективність впроваджених заходів і їхній вплив на зростання конкурентоспроможності підприємства.
The work is devoted to the study of competitiveness in restaurant enterprises. The theoretical aspects of competitiveness are considered, and the influencing factors and research methods are analyzed. The organizational structure and financial performance of the "Lucky Strike" restaurant enterprise are reviewed, and its competitive environment is assessed. Recommendations to improve competitiveness, including standardization, corporate culture development, and marketing strategy enhancement, are developed. The effectiveness of implemented measures and their impact on increasing enterprise competitiveness are evaluated.
The work is devoted to the study of competitiveness in restaurant enterprises. The theoretical aspects of competitiveness are considered, and the influencing factors and research methods are analyzed. The organizational structure and financial performance of the "Lucky Strike" restaurant enterprise are reviewed, and its competitive environment is assessed. Recommendations to improve competitiveness, including standardization, corporate culture development, and marketing strategy enhancement, are developed. The effectiveness of implemented measures and their impact on increasing enterprise competitiveness are evaluated.
Description
Керівник: Шамара Ірина Миколаївна, кандидат економічних наук, доцент кафедри світової політики, дипломатії та туристичного бізнесу
Citation
Шибецька, Наталія Юріївна. Шляхи підвищення конкурентоспроможності ресторанного підприємства (на прикладі підприємства «Лакі Страйк») : кваліфікаційна магістерська робота : спеціальність 242 «Туризм і рекреація» / Н. Ю. Шибецька ; кер. І. М. Шамара. – Харків : Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, 2024. – 96 с.