Перегляд за Автор "Ларін, Ю.В."
Зараз показуємо 1 - 5 з 5
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Жанрова диференціація полемічної прози раннього барокко(Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, 2011) Ларін, Ю.В.У статті зроблено короткий огляд основних наукових праць із вивчення жанрової специфіки ранньої полемічної прози. На підставі описів сюжету творів раннього бароко зроблена спроба визначення їх жанрового різновиду. Відмічена велика роль релігійної полеміки у формуванні жанрової системи української літератури. Жанр трактату визначається як найбільш властивий для релігійних літературних змагань кінця XVI – початку XVII століття. The present article is providing a short review of the main scientific works, which devoted to study of the genre specific characters of the early polemical prose. On the grounds of story describing is made an attempt to define genre peculiarities of the early polemical discourse main works. The author notices a great influence of the polemical process on the formation of the Ukrainian literature genre system. Treatise is considered as the most suitable genre for religious polemic in the late XVI – early XVII century.Документ «Книга о вѣрѣ єдиной» (1619 р.) у контексті ранньої барокової полемічної літератури(Харківський національний університет імені В.Н.Каразіна, 2013-01-30) Ларін, Ю.В.Ларін Ю. В. «Книга о вѣрѣ єдиной» (1619 р.) у контексті ранньої барокової полемічної літератури – На правах рукопису. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата філологічних наук за спеціальністю 10.01.01 – українська література. – Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна. – Харків, 2013. Автор дослідження систематизував наукові знання про творчість Захарії Копистенського, виокремлюючи характерні риси студій вчених у дожовтневий, радянський та сучасний періоди. У роботі зроблений цілісний аналіз поетики апологетичного трактату «Книга о вѣрѣ єдиной» як явища ранньомодерної української літератури. Основна увага зосереджена на риторичних стилістичних засобах, які полеміст використовує у творі. Крім цього, в дисертації розкрито джерельну базу твору, схарактеризовані жанрові типи вставних новел, способи їх художнього засвоєння й інтерпретації, емоційний складник взаємин автора й читача, особливості контрастного зіставлення літературного матеріалу. Також встановлюється риторичний і літературний жанр трактату, окреслюється коло теологічних й етнокультурних проблем, що цікавлять Захарію Копистенського. На підставі контекстного осмислення цих відомостей розкривається вплив «Книги о вѣрѣ єдиной» на ранньомодерний полемічний дискурс та розвиток богословської дискусії в Україні кін. XVI – поч. XVII ст.Документ Рецепція творчості Захарії Копистенського в літературознавчій науці(Харкiвський нацiональний унiверситет iм. В.Н. Каразiна, 2010) Ларін, Ю.В.У статті в хронологічному порядку розглянуті основні етапи дослідження творчості Захарії Копистенського - видатного українського громадсько-культурного діяча початку XVII століття, виокремлені провідні напрямки студій та науковці, котрі займалися вивченням діяльності письменника. Названо основні дискусійні моменти біографії та літературної спадщини українського полеміста. Стаття значно доповнює бібліографічний список робіт про Захарію Копистенського та його творчість. Дослідження групуються за таким принципом: біографічні студії, вивчення «Палінодії», праці про інші твори письменника. In the article in a chronologic order the basic stages of research of Zakharija Kopystens'kyj's creation are considered, the leading directions of studying and the most outstanding researchers, which have provided this writer studying, are represented. The basic controversial moments of Zakharija Kopystens'kyj's biography and literary heritage are shown too. In the article the bibliographic list of works about Zakharija Kopystens'kyj is considerably complemented. All the investigations are grouped in such order: the biographical explorations, investigations of «Palinodija» and works about other Zaxarija Kopystens'kyj's creations.Документ Риторична inventio у праці Квінтіліана «Institutiones oratori»(Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, 2009-04-21) Ларін, Ю.В.Ларін Юрій Валерійович – студент V курсу філологічного факультету (відділення української мови та літератури) Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна, науковий керівник – доц. Геращенко О. М.Документ Спадковість традицій у ранній бароковій прозі: Львівське братство і Захарія Копистенський(Харкiвський нацiональний унiверситет iм. В.Н. Каразiна, 2012) Ларін, Ю.В.У статті розглядаються можливі шляхи перейняття Захарієм Копистенським львівського братського досвіду. Автор припускає, що львівська традиція увійшла в літературну практику письменника кі- лькома шляхами. По-перше, через уніфіковані курси риторики, засновані на трактатах Аристотеля, Цицерона, Горація, Квінтіліана. По-друге, під час особистих контактів із носіями львівської братської традиції. Третім посередником між львівським братським досвідом і письменницькою творчістю полеміста був літературний і громадсько-політичний контекст, у якому жив і працював Захарія Копистенський. Автор робить висновок, що полеміст, розвиваючи нову київську книжну традицію, одночасно наслідував і підносив львівський братський досвід. The present article provides an analysis of the possible ways of adoption of Lviv brotherhood experience by Zakharia Kopystensky. The author asserts that the Lvovian tradition became the part of writer’s literary practice in different ways. First of all it took place through unified rhetoric courses, which grounded on Aristotle’s, Ciceron’s, Horace’s and Quintilianus’s treatises. In the second place it happened during private contacts with bearers of the Lviv brotherhood tradition. Literary and socio-political context, Zakharia Kopystensky had to live and work, also conveyed the Lviv brotherhood experience onto writer’s practice. The author concludes that Zakharia Kopystensky developed the new Kievian bookish tradition and in the same time experience of the Lviv brotherhood.