Наукові роботи. Філософський факультет
Постійне посилання колекціїhttps://ekhnuir.karazin.ua/handle/123456789/578
Переглянути
11 результатів
Результати пошуку
Документ Бережливе ставлення держави і вчителя до здоров’я учнів у навчально-виховному процесі загальноосвітньої школи як соціально-педагогічна проблема(Харкiвський нацiональний унiверситет iм. В.Н. Каразiна, 2011) Шахненко, В.І.У статті приведено короткий виклад здоров’язберігаючих ідей класиків вітчизняної і зарубіжної педагогіки з часів Відродження. Автор вважає, що після сумнозвісної постанови ЦК ВКП(б) ‹‹Про педологічні перекручення в системі Наркомосів›› у Радянському Союзі педологія була розгромлена, і почала розвиватись бездітна педагогіка, спрямована на підвищення ефективності навчально-виховного процесу за рахунок руйнації здоров’я учнів. Щоб переорієнтувати вітчизняну педагогіку на збереження здоров’я учнів, автор пропонує увести загальнопедагогічний принцип «Бережливе ставлення вчителя до здоров’я учнів у навчально-виховному процесі загальноосвітньої школи» і на його основі перебудувати зміст професійної підготовки вчителів та навчально-виховний процес ЗНЗ. В статье приведено краткое изложение здоровьсберегающих идей классиков отечественной и зарубежной педагогики со времен эпохи Возрождения. Автор считает, что после печально известного постановления ЦК ВКП(б) «О педологических извращениях в системе Наркомпросов» в Советском Союзе педология была разгромлена, и начала развиваться бездетная педагогика, направленная на повышение эффективности учебно-воспитательного процесса за счет разрушения здоровья учащихся. Чтобы переориентировать отечественную педагогику на сохранение здоровья учащихся, автор предлагает ввести общепедагогический принцип «Бережливое отношение учителя к здоровью учащихся в учебно-воспитательном процессе общеобразовательной школы» и на его основании перестроить содержание профессиональной подготовки учителей и учебно-воспитательный процесс. The article gives a summary of health-saving ideas by classics of domestic and foreign pedagogics since the Renaissance. The author considers that after the notorious resolution of the Central Committee of the Communist Party of the Soviet Union «On pedological perversions in the system of People’s Educational Committees» pedology was crushed in Soviet Union, and the childless pedagogics aimed at educational process efficiency improvement at the expense of pupils’ health destruction started to develop. To redirect the domestic pedagogics to saving of pupils’ health, the author suggests to introduce the general pedagogical principle «Careful treatment of choolchildren’s health by the teacher in the educational process of the comprehensive school», and, on its basis, reconstruct the content of professional training of teachers as well as the educational process.Документ Українська народна (родинна) педагогіка про виховання здорових дітей та підготовку їх до створення сім’ї(Харкiвський нацiональний унiверситет iм. В.Н. Каразiна, 2011) Шахненко, В.І.; Набока, І.Є.В статті розглядається проблема виродження нації, причиною якого, на думку авторів, є руйнація національної культури. У статті викладено ту частину перевіреного тисячоліттями народного досвіду, яка охоплює піклування про здоров’я і фізичний розвиток дітей, формування духовного світу, трудових умінь і навичок та підготовку їх до сімейного життя. Відродження цього досвіду, як частини національної культури, дозволить, на думку авторів, уповільнити або й призупинити демографічну кризу в Україні. В статье изложено ту часть проверенного тысячелетиями народного опыта, который охватывает заботу о здоровье и физическое развитие детей, формирование духовного мира, трудовых умений и навыков и подготовку их к семейной жизни. Возрождение этого опыта, как части национальной культуры, позволит, по мнению авторов, замедлить или и приостановить демографический кризис в Украине. The article described the part of people's experience of thousands of years of proven, which covers the care of health and physical development of children, the formation of the spiritual world, work skills and prepare them for family life. The revival of this experience as part of national culture, and would, in our opinion, to slow down or stop and the demographic crisis in Ukraine.Документ Сонце – умова життя на землі, чинник здоров’я і нездоров’я дітей і дорослих(Харкiвський нацiональний унiверситет iм. В.Н. Каразiна, 2008) Шахненко, В.І.Ціль роботи – дослідження й аналіз літератури про вплив Сонця на здоров'я дорослих, дітей і підлітків, вироблення заходів і засобів пом’якшення негативного впливу сонячної активності на їхнє самопочуття. Отже, досить актуальною є проблема ознайомлення учнів ЗНЗ з цими та іншими знаннями з геліобіології, в першу чергу на уроках «Основ здоров’я».Документ Здоров’я людини. Підготовка старшокласників до ведення здорового способу життя, створення сім’ї і виховання дітей на його засадах (продовження)(Харкiвський нацiональний унiверситет iм. В.Н. Каразiна, 2010) Шахненко, В.І.У зв’язку з кризовим станом розвитку сім’ї, коли із ста 51–55 шлюбних пар розпадаються й частина молодих людей не готова до народження й виховання дітей, в умовах розбудови нової моделі 11-річної вітчизняної середньої загальноосвітньої школи виникла необхідність уведення наскрізного 34-годинного інтегрованого навчального предмета, факультативу чи спецкурсу «Здоров’я людини. Підготовка старшокласників до ведення здорового способу життя, створення сім’ї і виховання дітей на його засадах». Автор наводить матеріал дещо скороченого змісту програми і короткі методичні поради щодо його викладання в 10–11-х класах. Здоровье человека. Подготовка старшеклассников к ведению здорового образа жизни, созданию семьи и воспитанию детей по его принципам. Шахненко В.И. В связи с кризисным состоянием развития семьи, когда из сотни семейных пар 51–55 распадаются и часть молодых людей не готова к роджению и воспитанию детей, в условиях создания новой модели 11- летней отечественной средней общеобразовательной школы возникла потребность введения сквозного 34-часового интегрированного учебного предмета, факультатива или спецкурса «Здоровье человека. Подготовка старшеклассников к ведению здорового образа жизни, создания семьи и воспитания детей на его принципах». Автор приводит матералы несколько сокращенного содержания программы и краткие методические советы по его преподаванию в 10–11-х классах. Human health. Preparation of senior pupils to conducting the healthy way of life, creation of a family and upbringing of children on its principles. V. Shakhnenko. Due to the crisis condition of family development when 51–55 for a hundred married couples break up and a part of young people is not ready to the birth and upbringing of children, within the creation of a new model of 11- year domestic secondary school, the introduction of a 34-hour integrated subject, an optional or a special course «Human health. Preparation of senior pupils to conducting the healthy way of life, creation of a family and upbringing of children on its principles» is required. The author presents the materials of a slightly reduced content of the program and short methodical pieces of advice about its teaching in 10th and 11th forms.Документ Методологія, зміст та методика вивчення навчальної дисципліни «Вікова фізіологія та валеологія»(Харкiвський нацiональний унiверситет iм. В.Н. Каразiна, 2010) Плахтій, П.Д.; Шахненко, В.І.; Смирнова, Т.А.У статті на основі найновіших досягнень вітчизняної та зарубіжної фізиології та валеології й у відповідності з вимогами щодо переходу до Болонського процесу сформульовані основні положення програми навчальної дисципліни «Вікова фізиологія та валеологія», представлено орієнтовний розподіл навчального часу за видами занять (лекція, лабораторні й практичні заняття та самостійна робота студентів під контролем викладача; змістові модулі, перелік тем до них, списки основної та додаткової літератури тощо). В статье на основании новейших достижений отечественной и зарубежной физиологии и валеологии и в соответствии с требованиями Болонского процесса сформулированы основные положения программ учебной дисциплины «Возрастная физиология и валеология», представлено ориентировочное распределение учебного времени по видам занятий (лекция, лабораторные и практические занятия , самостоятельная работа студентов под контролем преподавателя; содержательные модули, перечень тем к ним, списки основной и дополнительной литературы и другое). Basic provisions of the program of educational discipline " physiology of age and valeology" was formulated in accordance with the requirements of the Bologna process ,based on the latest achievements of local and foreign Physiology and valeology;an indicative allocation of instructional time by type of training (lecture, laboratory and practical exercises, independent work students under the supervision of the teacher; content modules, the list of them, lists of basic and additional literature, etc.) had shown in the article.Документ Здоров’я людини. Підготовка старшокласників до ведення здорового способу життя, створення сім’ї і виховання дітей на його засадах(Харкiвський нацiональний унiверситет iм. В.Н. Каразiна, 2010) Шахненко, В.І.У зв’язку з кризовим станом розвитку сім’ї, коли із ста 51–55 шлюбних пар розпадаються й частина молодих людей не готова до народження й виховання дітей, в умовах розбудови нової моделі 11-річної вітчизняної середньої загальноосвітньої школи виникла необхідність уведення наскрізного 34-годинного інтегрованого навчального предмету, факультативу чи спецкурсу «Здоров’я людини. Підготовка старшокласників до ведення здорового способу життя, створення сім’ї і виховання дітей на його засадах». Автор наводить матеріал дещо скороченого змісту програми і короткі методичні поради щодо його викладання у 10–11-х класах. Здоровье человека. Подготовка старшеклассников к ведению здорового образа жизни, созданию семьи и воспитанию детей по его принципам. Шахненко В.И. В связи с кризисным состоянием развития семьи, когда из сотни семейных пар 51–55 распадаются и часть молодых людей не готова к роджению и воспитанию детей, в условиях создания новой модели 11- летней отечественной средней общеобразовательной школы возникла потребность введения сквозного 34-часового интегрированного учебного предмета, факультатива или спецкурса «Здоровье человека. Подготовка старшеклассников к ведению здорового образа жизни, создания семьи и воспитания детей на его принципах». Автор приводит матералы несколько сокращенного содержания программы и краткие методические советы по его преподаванию в 10–11-х классах. Human health. Preparation of senior pupils to conducting the healthy way of life, creation of a family and upbringing of children on its principles. V. Shakhnenko. Due to the crisis condition of family development when 51–55 for a hundred married couples break up and a part of young people is not ready to the birth and upbringing of children, within the creation of a new model of 11- year domestic secondary school, the introduction of a 34-hour integrated subject, an optional or a special course «Human health. Preparation of senior pupils to conducting the healthy way of life, creation of a family and upbringing of children on its principles» is required. The author presents the materials of a slightly reduced content of the program and short methodical pieces of advice about its teaching in 10th and 11th forms.Документ Підготовка учнів до створення сім’ї та виховання дітей у змісті освіти середньої загальноосвітньоїшколи як педагогічна проблема(Харкiвський нацiональний унiверситет iм. В.Н. Каразiна, 2009) Шахненко, В.І.; Котенко, І.В.; Третьякова, І.Л.; Цуканова, Є.О.У статті висвітлено аналіз результатів дослідження навчання та виховання учнів, наведено дані опитування учнів-старшокласників ЗНЗ щодо підготовки їх до створення сім’ї, виховання дітей на засадах здорового способу життя (ЗСЖ). Тест було побудовано таким чином, що відповіді учнів дали можливість визначити їхню обізнаність і готовність до створення сім’ї, виховання дітей на засадах здорового способу життя і дали уявлення про забезпечення умов формування соціального, духовного, психічного та фізичного здоров’я. Подготовка учащихся к созданию семьи и воспитанию детей в содержании образования средней общеобразовательной школы как педагогическая проблема. В.И. Шахненко, И.В. Котенко, И.Л. Третьякова, Е.А. Цуканова. В статье освещен анализ результатов исследования обучения и воспитания учащихся, приведены данные опроса учащихся-старшеклассников ОУЗ по подготовке их к созданию семьи и воспитанию детей на принципах здорового образа жизни (ЗОЖ). Тест построен таким образом, что ответы учащихся дают возможность определить их осведомленность по вопросам создания семьи на принципах ЗОЖ, готовность к созданию семьи и воспитанию детей на принципах здорового образа жизни и дать представления об обеспечении условий формирования социального, духовного, психического и физического здоровья. Preparing of pupils to family creation and upbringing of their own children in the matter of secondary education as a pedagogical problem. V. Shachnenko, I. Kotenko, I. Tretiakova, E. Tsukanova. The analysis of the results of the pupils’ teaching and upbringing research as well as the data of the interrogation of senior pupils as for their readiness to create a family and bring up their own children according to the healthy-way-of-life principles are given in the article. The test is built up in such a way that the pupils’ answers give an opportunity to determinate their knowledge in questions of family creation according to the healthy-way-of-life principles, readiness to create a family and bring up their own children according to the healthy-way-of-life principles, and to give a notion of providing of conditions for social, spiritual, psychological and physical health.Документ Сучасні підходи до тлумачення змісту і ведення здорового способужиття як умови фізичного здоров’я(Харкiвський нацiональний унiверситет iм. В.Н. Каразiна, 2009) Шахненко, В.І.Стаття на основі наведених численних статистичних даних про стан здоров’я дітей і дорослих підводить до висновку про низький рівень культури здоров’я нації, у тому числі і дітей, учнів вітчизняної загальноосвітньої школи. Автор доводить необхідність підготовки учнів до ведення здорового способу життя як основи їхнього здоров’я. На основі аналізу досягнень сучасних наук про людину та її здоров’я, чинники здоров’я, здоровий спосіб життя автором розроблено тлумачення поняття «здоровий спосіб життя учнів». У статті висвітлено фактори здоров’я як складові здорового способу життя та їх змістове наповнення. Статья на основе приведенных многочисленных статистических данных о состоянии здоровья детей и взрослых подводит к выводу о низком уровне культуры здоровья нации, в том числе детей, учащихся отечественной общеобразовательной школы. Автор доказывает необходимость подготовки учащихся к ведению здорового образа жизни как основы их здоровья. На основе анализа достижений современных наук о человеке и его здоровье, факторах здоровья, здоровом образе жизни автором разработано толкование понятия «здоровый образ жизни учащихся». В статье освещены факторы здоровья как составляющие здорового образа жизни и их содержательное наполнение. The article is based upon the given statistical data of children’s and adults’ health conditions. It brings to a conclusion that the nation has a low level of health, including children, pupils of the state’s secondary schools. The author brings to the conclusion that it is necessary to train pupils for the healthy way of life as the base of their health. The author has worked out a definition of the notion “pupils’ healthy way of life” on the base of the analysis of achievements of modern studies investigating the human and the human’s health. The health factors, as the constituents of the healthy way of life, and their notion, are shown in the article.Документ Здоров’язберігаючий режим життя і діяльності людини(Харкiвський нацiональний унiверситет iм. В.Н. Каразiна, 2009) Шахненко, В.І.На основі аналізу статистичних даних показано динаміку процесу та причини виродження нації в Україні і прогнозовані наслідки демографічної кризи на найближчі 40-50 років. При цьому, автор вказує на те, що суттєвою причиною демографічної кризи є низький рівень культури здоров’я населення. Одним із засобів уповільнення або й призупинення процесу виродження нації є здоровий спосіб життя, до складових частин якого автор відносить життя у відповідності з біоритмами. У статті висвітлено проблеми здоров’язберігаючого режиму життя і діяльності людини на основі побудови добового, тижневого, місячного, рокового та багаторічного життя у відповідності з навколодобовими, тижневими, місячними, навколороковими (сезонними) та багаторічними ритмами життя як умови її здоров’я. На основании анализа статистических данных показано динамику процесса и причины вырождения нации в Украине и прогнозированы последствия демографического кризиса на ближайшие 40-50 лет. При этом, автор указывает на то, что существенной причиной демографического кризиса является низкий уровень культуры здоровья населения. А одним из способов замедления или и приостановки процесса вырождения нации является здоровый образ жизни, к составным частям которого автор относит жизнь в соответствии с биоритмами. В статье изложены вопросы здоровьесберегающего режима жизни и деятельности человека на основании суточной, недельной, месячной, годовой и многолетней жизни в соответствии с околосуточными, недельными, месячными, окологодовыми (сезонными) и многолетними ритмами жизни как условия его здоровья. The analysis of statistical data it is shown dynamics of process and the reason of degeneration of the nation in Ukraine and consequences of demographic crisis on the nearest 40 – 50 years are predicted . Thus the author specifies that the essential reason of demographic crisis is low cultural level of health of the population. And one of ways to delay or even to suspend the process of degeneration of the nation is the healthy life to components of which the author carries a life according to biorhythms. In the article the questions of the health saving mode of life of man are expounded on the basis of construction of day’s, a week’s, monthly, annual and long-term life on the basis of a week’s, monthly, seasonal and long-term rhythms of life as a condition of his health.Документ Система підготовки студентів природничого факультету до здорового способу життя та викладання основ здоров’я в загальноосвітніх навчальних закладах України (з досвіду роботи)(Харкiвський нацiональний унiверситет iм. В.Н. Каразiна, 2009) Плахтій, П.Д.; Шахненко, В.І.У статті узагальнено досвід роботи співробітників кафедри анатомії, фізіології і валеології Кам’янець- Подільського національного університету імені Івана Огієнка щодо навчально-методичного забезпечення дисциплін медико-біологічного циклу при підготовці вчителів біології, зокрема, дається перелік уведених спецкурсів та створених навчальних посібників, спрямованих на підготовку студентів до ведення здорового способу життя та викладання основ здоров’я в ЗНЗ. Спецкурси відповідають вимогам Болонського процесу. Разом з тим, у них збережено все те цінне, що характерне для національної вищої школи. В статье обобщен опыт работы Каменец-Подольского национального университета имени Ивана Огиенко по учебно-методическому обеспечению дисциплин медико-биологического цикла при подготовке учителей биологии, в частности, приведен перечень введенных спецкурсов и созданных учебных пособий, направленных на подготовку студентов к ведению здорового образа жизни и преподавания основ здоровья в ОУЗ. Спецкурсы отвечают требованиям Болонского процесса. Вместе с тем, в них сохранено все то, ценное, что является характерным для национальной высшей школы. The operational experience of Kamenets-Podolsky national university of a name of Ivan Ogienko on studymethodical maintenance of disciplines of a medical and biological cycle is generalised by preparation of teachers of biology, the list of the entered special courses and the created manuals directed on preparation of students to conducting of a healthy life and teaching of bases of health in OUZ in particular is resulted. Special courses meet the requirements of Bolonsky process. At the same time, in them all is kept that valuable that is characteristic for the national higher school.