Наукові роботи. Філософський факультет

Постійне посилання колекціїhttps://ekhnuir.karazin.ua/handle/123456789/578

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 3 з 3
  • Ескіз
    Документ
    Федір Кнейпер та створення жіночого пансіону в Чернігові у 1803-1809 рр.
    (2015) Маслійчук, В.Л.
    Історія перших світських навчальних жіночих закладів ще потребує ретельних досліджень. Найдетальніша інформація збереглася щодо пансіону Фрідріха (Федора) Кнейпера в Чернігові. У 1803 р. ліфляндський німець Федір Кнейпер відкрив пансіон з амбітними планами щодо освіти дівчат. Незважаючи на нетривале існування, невелику кількість учениць і порушення правил щодо пансіонів, заклад Кнейпера був доволі вдалим проектом і займає певне місце в історії жіночої освіти в Україні. Поширення освіти серед жіноцтва стикалося з низкою труднощів різного рівня, однак поступово набирало сили і нових обґрунтувань своєї потрібності. История первых светских женских учебных заведений нуждается в тщательных исследованиях. Подробная информация о таком заведении на территории Украины сохранилась про пансион Фридриха (Федора) Кнейпера в Чернигове. В 1803 г. лифляндский немец Федор Кнейпер открыл пансион с амбициозными планами о женском образовании. Несмотря на небольшой промежуток времени существования пансиона, небольшое количество учениц и нарушения официальных правил насчет пансионов, заведение Кнейпера было удачным проектом, который занимает определенное место в истории женского образования в Украине. Распространение образования среди женщин встречало определенные трудности разного уровня, но постепенно становилось более мощным и получало новые обоснования своей пользы. The history of the first secular educational institutions for women still requires thorough research. The in-depth information about Friedrich (Fedir) Kneiper’s boarding school in Chernihiv has survived to the present day. In 1803 a German from Liefland named Fedir Knejper founded a boarding school driven by excessive ambitions concerning female education. Despite the short time of its existence, a small number of students and the violation of the official rules concerning boarding schools Kneiper’s institution was a successful project worth mentioning when speaking about the history of female education in Ukraine. The expansion of female education encountered some difficulties at different levels, but gradually grew stronger and received new justification for its necessity.
  • Ескіз
    Документ
    Харківська неповна середня школа-інтернат № 71 імені В. Г. Короленка для сліпих дітей в роки другої світової війни (1939-1945 рр.)
    (Харківський національний університет імені В.Н.Каразіна, 2013) Устименко, О.М.
    У статті аналізується передокупаційна історія школи-інтернату № 71, зокрема причини, які зумовили провал евакуаційних заходів, вивчається контраверсійна постать одного з директорів інтернату – О. О. Уткіна. Досліджується діяльність інтернату за часів окупаційного лихоліття і в перші роки після визволення міста Харкова. У роботі зроблено висновок про об’єктивність причин зриву евакуації, частково реабілітовано діяльність О. О. Уткіна, обґрунтовано провідну роль персоналу в мінімізації втрат навчального закладу. В статье анализируется предокупационная история школы-интерната № 71, в частности причины, которые обусловили провал эвакуационных мероприятий, изучается контраверсионная фигура одного из директоров интерната – А. А. Уткина. Исследуется деятельность интерната во время оккупационного лихолетья и в первые годы после освобождения города Харькова. В работе сделан вывод об объективности причин срыва эвакуации, частично реабилитирована деятельность А. А. Уткина, обоснована ведущая роль персонала в минимизации потерь учебного заведения. This paper is devoted to an analysis of preocupational history of the boarding school № 71, in particular, to the reasons which led to the failure of evacuational measures, the contradictional figure of A. A. Utkin, who was one of the directors of boarding school, has been researched. The activity of the boarding school during the hard times and the first years after the liberation of Kharkiv city was investigated. The conclusion has been done that the reasons of the failure of the evacuation had been objective. Activity of A. A. Utkin was partially rehabilitated, the leading role of the staff in minimizing of loses of the educational institution was justified.
  • Ескіз
    Документ
    Харківська радянська школа-інтернат для незрячих дітей
    (Харківський національний університет імені В.Н.Каразіна, 2012) Устименко, О.М.
    У статті досліджено соціальний та культурний аспекти історії Харківської радянської школи-інтернату для сліпих дітей у другій половині ХХ ст. (50-80-ті роки), зміни в її роботі. Проведено аналіз інноваційних тифлопедагогічних методів виховання та навчання, пристосування учнів до подальшої трудової діяльності. В статье исследованы социальный и культурный аспекты истории Харьковской советской школы-интернат для слепых детей во второй половине ХХ в. (50-80-е годы), изменения в её работе. Проведён анализ инновационных тифлопедагогических методов воспитания и обучения, приспособления учащихся к последующей трудовой деятельности. The social and cultural aspects of history of the Kharkiv soviet boarding school for blind children in the second half of 20th century (50-80-ties), changes in its work were investigated. The analysis of innovational methods of tiflopedagogics in the teaching and upbringing, adaptation for a further pupils’ working activity has been done.