Наукові роботи. Філософський факультет

Постійне посилання колекціїhttps://ekhnuir.karazin.ua/handle/123456789/578

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 5 з 5
  • Ескіз
    Документ
    Дидактичні досліди Андрія Введенського
    (2016) Бездрабко, В.В.
    З історичних та історіографічних позицій розглянуто науково-педагогічний творчий доробок професора історії А. О. Введенського. Зроблено загальні зауваги щодо узалежнення змісту праць від суспільно-політичних обставин, замовлення офіційної влади та суб’єктивного бачення розвитку життя людей. Вказано на еволюцію дидактичних видань А. О. Введенського, визначено їх місце в навчальному процесі в середній і вищій школі. Особливе поцінування знайшли навчальні видання з російської та західноєвропейської історії, а також зі спеціальних історичних дисциплін. Из исторических и историографических позиций рассмотрено научно-педагогическое творческое наследие профессора истории А. А. Введенского. Сделаны общие замечания относительно зависимости содержания работ от общественно-политических обстоятельств, заказа официальной власти и субъективного видения развития жизни людей. Указано на эволюцию дидактических изданий А. А. Введенского, определено их место в учебном процессе в средней и высшей школе. Особую оценку нашли учебные издания по российской и западноевропейской истории, а также по специальным историческим дисциплинам. Scientific and pedagogical creative heritage of professor of historical science A. Vvedens’kyi was considered from historical and historiographical points. We have made the general remarks about the dependence of content of his works on social and political situation, order of official authorities and subjective vision of life. We have shown the evolution of didactic publications of A. Vvedens’ky and defined their place in the educational process in the secondary and higher school. His educational publications of Russian and Western European history and special historical disciplines have been especially valued.
  • Ескіз
    Документ
    Секуляризація та освітні проекти за гетьманування Кирила Розумовського (1750–1764 рр.)
    (2016) Маслійчук, В.Л.
    Питання секуляризації постає як основне в культурно-освітній діяльності гетьмана Кирила Розумовського. Обмеження прав церкви, неувага до усталених практик, спроба створити світський університет у Батурині – підтвердження вагомих планів гетьмана. У даному разі слід визнати вплив на гетьманську політику його наставника Григорія Теплова. Але на початку 60-х рр. XVIII ст. така політика змінюється: у проханнях старшини зважається на реформуванні Київської академії на світський заклад, але з богословським факультетом, навчання козацьких дітей здійснювалося за старими освітніми практиками. Доба Розумовського заклала вагомі суперечності в секуляризаційні процеси на Лівобережній Україні. Вопрос секуляризации кажется основным в культурно-образовательной деятельности гетмана Кирилла Разумовского. Ограничение прав церкви, невнимание к установленным практикам, попытка создать светский университет в Батурине – подтверждение существенных планов гетмана. В этих случаях следует отметить влияние на гетмана его наставника Григория Теплова. Но в начале 60- х гг. XVIII в. эта политика меняется: в просьбах старшин о реформировании Киевской академии на светское учебное заведение, но с богословским факультетом, обучение казацких детей совершалось по старым практикам. Время Разумовского заложило существенные противоречия в секуляризационные процессы на Левобережной Украине. Secularization appears to be crucial in cultural and educational activities of Hetman Kyrylo Rozumovsky. Restriction of rights of the Church, lack of concideration of the established practices and an attempt to create a secular University in Baturyn confirm the substantial plans of Hetman. Here we can observe how his mentor Hryhoriy Teplov influenced the Hetman's policy. But in the early 1760 this policy changed: cossacs’ elite pressed for the reform of the Kiyiv Academy into secular educational establishment with the theological faculty, teaching the cossacks’ children corresponded with the traditional educational practices. The Rozumovsky’s time caused significant contradictions in secular processes in the left-bank Ukraine.
  • Ескіз
    Документ
    Щаслива людина — здорова людина
    (Харкiвський нацiональний унiверситет iм. В.Н. Каразiна, 2011) Уварова, Т.Ю.
    В статті розглянуто окремі визначення сутності здоров’я й позиції стосовно його сутності, проаналізовано існуючі підходи до розуміння щастя та взаємозв’язок понять щастя з категоріями здоров’я людини. Досліджено проблему виховання щасливої, духовно здорової особистості. Зазначено, що евдемоністичне виховання — це, перш за все, виховання фізично і духовно здорової людини. За результатами дослідження запропоновано авторський курс з евдемоністичного виховання особистості. В статье рассмотрен ряд определений понятия здоровья и взгляды на его сущность, проанализированы существующие подходы к пониманию счастья и взаимосвязь понятий счастья с категориями здоровья человека. Исследована проблема воспитания счастливой, здоровой личности. Утверждается, что эвдемонистическое воспитание — это, прежде всего, воспитание физически и духовно здорового человека. Предложен авторский курс эвдемонистического воспитания личности. In this article the number of health essence definitions and views of its content have been considered, the relevant approaches to happiness insight and correlation between concepts of happiness and categories of man’s health have been analyzed. The problem of education of a happy and healthy person has been research. Was approved, that eudemonistic education — is, the first of all, education of physically and mentally healthy person. The author’s course of eudemonistic education of the person was proposed.
  • Ескіз
    Документ
    Оцінка стану психологічного здоров’я студентів
    (Харкiвський нацiональний унiверситет iм. В.Н. Каразiна, 2011) Усманова, А.І.
    В даній статті розглянутий рівень психологічного здоров’я студентів другого курсу спеціальності «Спортивна медицина й фізична реабілітація» Харківської державної академії фізичної культури (ХДАФК) та студентів другого курсу спеціальності «Валеологія» ХНУ імені В. Н. Каразіна, дана оцінка та порівняльний аналіз отриманих даних, досліджено вплив валеологічної освіти на формування здоров’я студентів. Стан психологічного здоров’я та стан фізичної складової здоров’я людини тісно взаємопов’язані, та підлягають взаємовпливу. В данной статье рассмотрен уровень психологического здоровья студентов второго курса специальности «Спортивная Медицина и физическая реабилитация» Харьковской государственной академии физической культуры (ХГАФК) и студентов второго курса специальности «Валеология» ХНУ имени В. Н. Каразина, дана оценка и сравнительный анализ полученных данных, исследовано влияние валеологического образования на формирование здоровья студентов. Состояние психологического здоровья и состояние физической складовой здоровья человека тесно взаимосвязаны и взаимозависимы. In this article was considered the next points: psychological health of students of the second year of education of specialty level «Valeology» V.N. Karazin Kharkоv National University and of the second year of education of specialty «Sport Medicine and Physical Rehabilitation» Kharkov state academy of physical culture, an estimation and comparative analysis of the got data was given, the influence of valeology education on forming student’s health. The level of psychological health and the level of physical health are correlated with each other.
  • Ескіз
    Документ
    Ідеї гуманізації освіти та виховання в сучасній педагогічній практиці
    (Харкiвський нацiональний унiверситет iм. В.Н. Каразiна, 2011) Водолазька, О.М.
    У статті розглядаються питання та основні риси гуманізації освіти й виховання в педагогічній практиці сучасного соціуму. Розглянуто вплив теоретичної розробленості даної проблеми та ступінь її практичного рішення на суспільний розвиток. У статті обґрунтована мета та необхідність гуманізації сучасного суспільства, а також пріоритети та головні педагогічні ідеї гуманізації сучасної освіти. В статье рассматриваются вопросы и основные черты гуманизации образования и воспитания в педагогической практике современного социума. Рассмотрено влияние теоретической разработанности данной проблемы и степень ее практического решения на общественное развитие. В статье обоснована цель и необходимость гуманизации современного общества, а также приоритеты и главные педагогические идеи гуманизации современного образования. In this paper, and the main features of the humanization of education and training in the pedagogical practice of modern society. The effect of the theoretical elaboration of the problem and the degree of practical solutions to social development. In the article the purpose and need for the humanization of modern society, as well as the priorities and main pedagogical idea of humanization of modern education.