Наукові роботи студентів та аспірантів. Навчально-науковий інститут міжнародної освіти
Постійне посилання колекціїhttps://ekhnuir.karazin.ua/handle/123456789/2856
Переглянути
2 результатів
Результати пошуку
Документ Механізми розвитку стресостійкості у здобувачів вищої освіти як основа ментального здоров’я(Київ : Видавнича група «Наукові перспективи», 2024) Кондрацька, Лариса Вікторівна; Кривошей, Кирило Юрійович; Kondratska, Larysa Viktorivna; Kryvoshei, Kyrylo YuriiovychСтрес є поширеною проблемою сучасного українського академічного середовища, що негативним чином впливає на ментальне здоров’я здобувачів вищої освіти. Вимоги до отримання вищої освіти в поєднанні з тиском повсякденного життя часто спричиняють значний стрес для студентів, тому розуміння викладачами ЗВО конкретних механізмів розвитку стресостійкості має вирішальне значення у допомозі здобувачам ефективно долати різноманітні чинники виникнення стресу. Актуальність проблеми розроблення механізмів розвитку стресостійкості зумовлена зростаючими вимогами сучасної дійсності до українського студентства, яка характеризуються високим рівнем психічного напруження через військові дії та терористичні атаки. Стаття присвячена дослідженню механізмів розвитку стресостійкості у здобувачів вищої освіти в умовах воєнного стану. Підкреслюється важливість розвитку стресостійкості як невід’ємної складової ментального здоров’я здобувачів вищої освіти. Метою статті є визначення та обґрунтування механізмів, що сприяють розвитку стресостійкості у здобувачів вищої освіти, а також розробка практичних рекомендацій щодо впровадження цих механізмів в освітній процес закладів вищої освіти. У статті аналізується феномен стресостійкості, компоненти та механізми, які впливають на долання стресогенних ситуацій. Сформульоване поняття стресостійкості здобувачів вищої освіти. Досліджуються різні фактори та стратегії, які сприяють здатності студентів ефективно управляти своїм психоемоційним станом та долати стресові фактори, що зустрічаються в Актуальні питання у сучасній науці № 8(26) 2024 837 академічному середовищі та повсякденному житті. Розглядаючи основні підходи до формування стресостійкості у здобувачів вищої освіти, звертається увага на психологічні, соціальні та педагогічні аспекти цього феномена. Заглиблюючись в специфіку механізмів розвитку стресостійкості серед студентів вищих навчальних закладів, підкреслюється важливість розвитку ключових компетентностей та Soft Skills, які відіграють вирішальну роль у навчальній та професійній діяльності, а також у творчій, соціальній та особистій сферах. Аргументована необхідність подальшого виділення педагогічних умов розвитку стресостійкості у здобувачів вищої освіти. Особлива увага приділяється розумінню того, як студенти можуть справлятися зі стресовими ситуаціями без шкоди для свого психічного та фізичного здоров'я. Результати дослідження містять інформацію для педагогічних працівників закладів вищої освіти, які прагнуть виховувати стійких особистостей, здатних розвиватись професійно, інтелектуально та особистісно, в умовах військових дій та терористичних атак.Документ Проблема переживання стресу здобувачами вищої освіти в умовах сьогодення(Київ : Видавництво «Людмила», 2023) Кривошей, Кирило Юрійович; Kryvoshei, Kyrylo YuriiovychМожна впевнено стверджувати, що в останні роки з’являється негативна тенденція збільшення впливу стресу на здобувачів вищої в освіти в Україні. Причиною цього спочатку стала пандемія COVID-19, але від 24 лютого 2022 року ситуація лише погіршилася. Адже, не встигнувши адаптуватись до нових стресорів, пов’язаних з умовами навчання під час карантинних обмежень, здобувачі вищої освіти вимушені були пристосовуватись до надскладних умов життя під час воєнного стану. На деякий період часу навчання відійшло на другий план, уступивши своє місце питанням збереження власного життя, а також життя і здоров’я близьких людей. Крім цього, сьогодні на підвищення рівня стресу українських здобувачів вищої освіти впливає багато інших факторів, які безпосередньо чи опосередковано пов’язані з повномасштабною війною в Україні. До таких факторів стресу, окрім прямої загрози життю, належать вимушене переселення (як внутрішнє переміщення, так і переміщення за кордон), відсутність політичної та економічної стабільності, ускладнення комунікації з рідними та близькими людьми, дистанційне навчання та навчання в умовах емоційного напруження, яке викликане повітряними тривогами та технічними 88 проблемами зі зв’язком. Багато студентів, зокрема, опинилися перед надскладним вибором щодо продовження чи припинення навчання. Саме тому сьогодні дослідження проблеми переживання стресу здобувачами вищої освіти є актуальним науковим завданням, адже його результати сприятимуть необхідному адаптуванні системи освіти України до нових потреб суспільства, які з’являються через негативний вплив політичного середовища.