Наукові роботи. Факультет МЕВтаТБ

Постійне посилання колекціїhttps://ekhnuir.karazin.ua/handle/123456789/1150

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 74
  • Ескіз
    Документ
    Features of intellectual functions inhibition among Ukrainian boxers: A sociocultural study
    (Hungary, European Journal of Mental Health, 2020-06) Ivanchenko, Andreyanna; Timchenko, Olexander; Zamperini, Adriano; Testoni, Ines; Hant, Olena; Malyk, Iaroslava; Иванченко, Андреянна Алексеевна; Іванченко, Андреянна Олексіївна
    The effects of boxing’s extreme aggressive conditions in training and competitive activity in sportsmen’s mental working capacity still remains under-explored. While the neurophysiological effects caused by micro traumas to the brain have been extensively studied, less attention has been paid to the psychological consequences. This article reports on our study of the features of mental operations efficiency in Ukrainian boxers. The study involved athletes (n = 168, gender: men, average age: 25.5 ± 6.2 years), who were engaged in boxing and kickboxing in the Ukraine’s eastern region. A ‘Classification’ method was used: a set of 70 cards with the images of various objects, plants, and living beings was given with instructions to arrange the items into groups in such a way that the objects in each concrete group possess common properties. Athletes were divided into groups, depending on the level of their sport qualification. Adopting the Vygotskian perspective, this study shows correlations between the productivity of boxers’ thinking processes and the level of their sport skills: highly qualified sportsmen have many more well-marked thinking process defects than the sportsmen of the 2nd and 3rd categories. We observed a decrease in the generalization level, reduction in speed, deterioration of neurodynamic characteristics and criticality processes nearly in all participants. Exhaustibility and decrease in mental working capacity, impulsiveness of thinking, and its unproductive transformation were marked more often among the highly skilled boxers. A discussion on the cultural redefinition of this sport and on the necessary rehabilitative treatments is then presented.
  • Ескіз
    Документ
    Personality traits as determinants of political behavior: Ukrainian electoral and voting tendencies
    (Romania. Journal "Studia Politica. Romanian Political Science Review", 2020-04) Ivanchenko, Andreyanna; Ignatieva, Iryna; Lefterov, Vasiliy; Timchenko, Olexander; Іванченко, Андреянна Олексіївна; Иванченко, Андреянна Алексеевна
    Now there is a sharp increase of interest in politics, especially among young people. Meanwhile, the psychological mechanisms of the person’s political behavior (its manifesting and regulating), as well as interaction of his cognitive, emotional, motivation and value factors with the political system remain insufficiently studied. The aim of this research is to study the influence of personality traits on political behavior in order to find out the connection between person’s individual-psychological characteristics and the degree of his participation in political life within the territory of Ukraine. The Five-Factor «NEO-PI-R (NEO Personality Inventory-Revised)» model was used for analyzing the respondents’ tendency to politically significant behavior. The survey was conducted in 2017 in Ukraine (n=1247, age: 15-50 years). A positive correlation of the political participation indicators with the personal indicator Conscientiousness and the negative correlation with the Agreeableness parameter were revealed. We have established that emotionally balanced respondents more often show a desire to run for office and rarely participate in voting. High results for Agreeableness and Neuroticism determine the low level of political ambitions. These findings constitute a new step forward in understanding how personality traits form responses in the people’s political engagement while demonstrating the Ukrainian political tendencies.
  • Ескіз
    Документ
    Влияние систематизации грамматического материала на эффективность процесса усвоения его студентами-иностранцами на подготовительном факультете
    (Харків : Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, 1988) Иванченко, Андреянна Алексеевна; Дуравкина, Зинаида Павловна; Захарова, Нина Николаевна; Ivanchenko, Andreyanna; Іванченко, Андреянна Олексіївна
    Стаття присвячена розробці психологічних основ формування граматичних мовних навичок у процесі навчання російській мові як іноземній. Експериментально встановлено, що у свідомості студентів-іноземців не сформовано чіткої, цілісної структури російської мовної системи як предмета. Це ускладнює роботу оперативного блоку пам'яті, а в довгостроковій пам'яті, що є фундаментом мовного досвіду студентів, засвоєний матеріал не впорядкований і важко підлягає вилученню при реалізації акта мовної комунікації. Пропонований нами попередній введення структурних моделей, російської мови, по-перше, формує у студентів уявлення про кінцеву мету їх навчання, а по-друге, сприяє організації розрізнених граматичних форм у систему та усвідомленню студентами структури мови, що вивчається, оскільки символічна наочність містить у собі специфічні риси узагальненого предмета і, відбиваючись у свідомості, відтворює його образ. Попереднє цілеформування дозволяє ефективно організувати та активізувати розумову діяльність студентів, раціоналізувати їх мнемічні зусилля у процесі засвоєння граматичних одиниць, сконцентруватися на найважливіших граматичних структурах, упорядкувати та систематизувати засвоюваний матеріал. Причому схема (або таблиця) як така виступає як один із способів засвоєння/запам'ятовування навчальної інформації. У ній оптимально представлені основні граматичні блоки мовної системи, виділені як одні з найважливіших граматико-комунікативних компонентів нової мовної структури.
  • Ескіз
    Документ
    Исследование взаимосвязи в проявлении интерференции и переноса на разных языковых уровнях в различных условиях обучения иностранцев
    (Харків : Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, 1987) Иванченко, Андреянна Алексеевна; Заика, Евгений Валентинович; Сергеева, Татьяна Викторовна; Ivanchenko, Andreyanna; Іванченко, Андреянна Олексіївна; Заїка, Євген Валентинович; Сергеєва, Тетяна Вікторівна
    У статті представлені результати експериментального навчання спеціально розроблених способів управління явищами інтерференції та перенесення на основі виділення суттєвих ознак у вербальних одиницях російської мови ще в процесі їх запровадження, що призводить до побудови адекватної програми мовної дії. Це сприяє надходженню довгострокову пам'ять образів вербальних одиниць із заздалегідь заданими і властивими саме їм орієнтирами. Зміцнення нових мнемічних слідів настає в результаті подальшого тренування в роботі з матеріалом, що вивчається, яка, в першу чергу, передбачає повторення написання букв (слів) з одночасним їх озвучуванням. Таке тренування забезпечує асоціювання вироблених артикуляційних та моторних операцій, необхідних для здійснення мовлення, зі сформованим зорово-слуховим чином вербальних одиниць. Процес слідоутворення, що має місце після сприйняття попереднього матеріалу, не порушується. В силу цього формується правильна асоціація форми вербальної одиниці з її змістом, що закріплюється у подальшому тренуванні. Впізнання мовних ознак виступає як основна операція, у результаті виконання якої будується адекватна (чи неадекватна) програма рече-моторного дії.
  • Ескіз
    Документ
    Психологические основы усвоения вербального материала на графемно-фонемном уровне языка (на материале обучения англоговорящих студентов-иностранцев русскому языку)
    (Харків : Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, 1986) Иванченко, Андреянна Алексеевна; Заика, Евгений Валентинович; Сергеева, Татьяна Викторовна; Іванченко, Андреянна Олексіївна; Заика, Євген Валентинович; Сергеєва, Тетяна Вікторівна; Ivanchenko, Andreyanna
    У статті встановлено, що засвоєння нового графемно-фонемного матеріалу різко знижується, якщо перемішувати різні частини, які до цього не закріпилися в пам'яті. У ході навчального експерименту ми прагнули до того, щоб перше відтворення сприйнятого матеріалу відповідало правильно змодельований новий образ даної вербальної одиниці. Формування правильно змодельованого нового образу досягалося в результаті використання різних аналізаторів у процесі запам'ятовування мовних елементів, що вивчаються, а саме, звукова, візуальна і рухова пам'ять (останній вид пам'яті включав функціонування артикуляційного апарату при вимові та руко-рухових дій у процесі написання). Використання всіх типів запам'ятовування значно покращує засвоєння, закріплення та актуалізацію сприйнятого матеріалу. Застосовані в навчальному експерименті ігрові ситуації були своєрідним способом підвищення інтересу у студентів до матеріалу, що завчається. Студенти як би не допускали дефіциту емоційного ставлення до інформації, що запам'ятовується, і створювали помірну емоційну напругу, що активізувало мнемічну діяльність індивіда. Таким чином, навчання за експериментальною методикою підвищує ефективність засвоєння вербального матеріалу на графемно-фонемному рівні мови, створюючи умови для зміцнення слідів у довгостроковій пам'яті, надаючи необхідний час для їх консолідації та віддаляючи (наскільки це можливо) момент появи інтерферуючих вербальних одиниць з рідної мови учня .
  • Документ
    Linguistic generalization as a necessary condition for the formation of scientific concepts when teaching students foreign languages [Иванченко А.А., Лукашенко И.Н. Лингвистическое обобщение как необходимое условие формирования научных понятий при обучении студентов иностранным языкам] (in Russian)
    (Тезисы докладов Всесоюзной научно-практической конференции "Совершенствование процесса формирования научных понятий у учащихся школ и студентов педагогических вузов", Челябинск, 1986, с. 30-31., 1986) Иванченко, Андреянна Алексеевна; Лукашенко, И.Н.; Ivanchenko, Andreyanna; Lukashenko, Irina; Іванченко, Андреянна Олексіївна
  • Ескіз
    Документ
    To the problem of overcoming interference in memory when teaching a foreign language [Иванченко А.А., Заика Е.В. К проблеме преодоления интерференции в памяти при обучению иностранному языку] (in Russian)
    (Депонирована в НИИ ВШ в сборнике "Организация деятельности студентов по освоению иностранного языка в техническом вузе на основе активных методов обучения" от 05.09.1989, Москва., 1989) Ivanchenko, Andreyanna; Иванченко, Андреянна Алексеевна; Заика, Е.В.; Іванченко, Андреянна Олексіївна
    The possibilities of overcoming the negative impact of the student’s native language interference in the process of learning a new (foreign) language are studied. Исследуются возможности преодоления негативного влияния интерференции родного языка учащегося в процессе изучения нового (иностранного) языка.
  • Ескіз
    Документ
    Creative life-orientation of the personality: monograph (Massimo Medoro: in Chapter 3) [Андреянна Иванченко. Жизнесозидающая креативность личности: монография (Массимо Мэдоро (в Главе 3)] (in Russian)
    (Харьков: Издательство «Форт», 2014) Иванченко, Андреянна Алексеевна; Ivanchenko, Andreyanna; Іванченко, Андреянна Олексіївна
    In this book, the phenomenon of creativity is first considered as a dynamic «creative life-orientation» and substantiates the position that a creative lifestyle is not only a strategic life motto, but also a way to stay in a good psychosomatic state. The positive effect of «creative life-orientation» on the psycho-energetics and somo-physiological state of human health has been established, in which the Reiki system (as one of the ancient Eastern arts of self-healing, self-restoring, and self-regenerating of psycho-physiological functions) acts as an additional auxiliary health-stabilizing way and means that effectively affects the human body and existence. The doctrine and techniques of applying the Reiki system for the first time receive scientific justification. The psychological and philosophical base of the study were determined, theoretical and empirical results were summarized, brief historical, philosophical and cultural information from the life of a number of East Asian states was given, some facts about the originality, uniqueness, life priorities and original native traditions of the peoples of these countries were given. The Reiki system, disclosed in terms of its positive effect on the recovery processes in the body, is described in chapter 3 in collaboration with the Italian operator-allist, psychologist Massimo Medoro. The monograph is intended for researchers, teachers and students, as well as for everyone who is interested in the psychology of personality formation, issues of spirituality, life creativity, self-actualization, psycho-somatic-physiology of health, person's psycho-energy reserves, relationship between the disclosure of his spiritual and creative potential and quality of life. В данной книге феномен креативности впервые рассматривается как жизнесозидающая динамическая направленность и обосновывается положение о том, что креативный образ жизни – это не только стратегический жизненный девиз, но и способ пребывания в хорошем психосоматическом состоянии. Установлено позитивное воздействие креативности на психоэнергетику и сомофизиологическое состояние здоровья человека, при котором система Рэйки (как один из древневосточных искусств восстановления и самовосстановления психофизиологических функций) выступает в роли дополнительного вспомогательного здоровье-стабилизирующего средства, действенно влияющего на организм и экзистенцию человека. Учение и техника применения системы Рэйки впервые получают научное обоснование. Определена психолого-философская база исследования, обобщены теоретико-эмпирические результаты, даны краткие историко-философские и культурологические сведения из жизни ряда восточноазиатских государств, приведены некоторые факты о самобытности, жизненных приоритетах и исконных традициях народов этих стран. Система Рэйки, раскрытая в ракурсе ее позитивного влияния на восстановительные процессы в организме, описана в соавторстве с итальянским оператором-оллистом, психологом Массимо Мэдоро, в главе 3.
  • Ескіз
    Документ
    Psychological foundations of the process of mastering a foreign language in language university [Психологические основы процесса усвоения иностранного языка в языковом вузе] (in Russian)
    (Харьков, ХНУ им. В.Н. Каразина, 2001) Иванченко, Андреянна Алексеевна; Сумец, Н.В.; Дмитриев, Д.В.; Гава, Г.В.; Найпак, Н.Ю.; Іванченко, Андреянна Олексіївна; Ivanchenko, Andreyanna
    The effectiveness of the non-aspective teaching of the foreign languages has considerably advantages in comparison with a traditional didactic process during which the ineffective fragmentation and subdivision of the grammatical structure take place. The positive needs and motives of the didactic activity may project like a stimulation of the same activity directed to liberate all the interior reserves of the students and to the energization of their mnemonic capability. Эффективность неаспектного обучения иностранным языкам имеет значительные преимущества по сравнению с традиционным дидактическим процессом, в ходе которого происходит неэффективная фрагментация и подразделение грамматической структуры. Позитивные потребности и мотивы дидактической деятельности могут проектироваться как стимуляция той же самой деятельности, направленной на освобождение всех внутренних резервов студентов и активизации их мнемических способностей.