Філологічний факультет

Постійне посилання на розділhttps://ekhnuir.karazin.ua/handle/123456789/50

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 3 з 3
  • Ескіз
    Документ
    Українська поезія XX століття в наукових студіях Ю. Шевельова: від Тичини - до Стуса
    (Харкiвський нацiональний унiверситет iм. В.Н. Каразiна, 2009) Калашник, В.С.; Філон, М.І.
    Стаття містить аналіз лінгвопоетичної концепції Юрія Шевельова, започаткованої його кандидатською дисертацією про стиль лірики П. Тичини й глибинно виявленої в статті - передмові до збірки «Палімпсести» В. Стуса. Схарактеризовано основні ідеї науковця щодо мовної форми та змісту програмової та непрограмової поезії. Підкреслено дотримання дослідником принципу науковості філологічного пізнання, незалежності від ідеологічних доктрин часу.
  • Ескіз
    Документ
    Карий у художніх світах української словесності
    (Харкiвський нацiональний унiверситет iм. В.Н. Каразiна, 2009) Губарева, Г.А.; Філон, М.І.
    У статті розглянуто функціонально-семантичні особливості епітета карий як важливого складника означального простору української словесності ХІХ-ХХ століть. Виявлено й схарактеризовано семантику карого в українській народній пісні. Простежено способи й форми його індивідуально-авторської рецепції. Досліджено структурні та семантичні перетворення означення карий в індивідуальних художніх системах, окреслено епітетну парадигму з аналізованим словом, описано його символіку й текстотвірні функції.
  • Ескіз
    Документ
    «Заповіт» українського поета-пророка
    (Харкiвський нацiональний унiверситет iм. В.Н. Каразiна, 2009) Філон, М.І.
    У статті на основі осмислення й узагальнення виробленого в шевченкознавстві досвіду прочитання поезії «Як умру, то поховайте» зроблено спробу розглянути структурно-семантичну організацію твору, в якій виявляються закономірності авторської художньої концептуалізації життя і яка відбиває особливості Шевченкового поетичного коду. Розглянуто рух поетичної думки автора у її синтагматичному втіленні, схарактеризовано смислові імплікації та модальності художніх образів, наголошено на особливостях символічної репрезентації ідейного змісту твору.