Філологічний факультет

Постійне посилання на розділhttps://ekhnuir.karazin.ua/handle/123456789/50

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 41
  • Ескіз
    Документ
    Провідні мотиви роману «Берестечко» Ліни Костенко
    (Харків : Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, 2024) Петренко, Ельвіра Володимирівна; Petrenko, E.V.
  • Ескіз
    Документ
    Провідні мотиви поем «Галілей» і «Канів» Є. Плужника
    (Харків : Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, 2024) Комякова, Оксана Дмитрівна; Komyakova, O.D.
  • Ескіз
    Документ
  • Ескіз
    Документ
    Основні мотиви збірки Гр. Тютюнника «Зав’язь»
    (Харків : Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, 2023) Кудінова, Єлизавета Вікторівна; Kudinova, E. V.
    У магістерській роботі досліджено основні мотиви збірки «Зав’язь» (1966 р.) відомого українського письменника ХХ століття Григора Тютюнника.
  • Ескіз
    Документ
    Мотив часу в п’єсах Мирослава Ірчана «Отрута» й Івана Кочерги «Майстри часу»
    (Харків : Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, 2023) Сакун, Світлана Олексіївна; Sakun, Svitlana O.
    У кваліфікаційній роботі окреслено питання експлікації мотиву часу в драматичних творах «Отрута» Мирослава Ірчана та «Майстри часу» Івана Кочерги. Естетика художнього напряму, мистецькі вподобання письменників (символізм, eкспресіонізм, реалізм), реалії доби впливають на специфіку втілення образу часу авторами. Культурі соцканону властиве звернення до політичних (ідеологічних) міфів (В. Хархун).
  • Ескіз
    Документ
    Летние дни, или Утопленник (по рассказу Л. Добычина “Лидия”)
    (Харків : Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, 2002) Калюжный, Владимир Николаевич; Калюжний, Володимир Миколайович
    На прикладі оповідання Л. Добичіна “Лідія” пояснюється «неевклидовый» характер поетики автора. Сюжетна лінія розпадається на відрізки або навіть ізольовані точки. Замість дії – низка картин. Зате чи не кожне слово обертається мотивом, речення породжує образ. Деталь набуває глобального статусу, судження – всесвітній розмах.
  • Ескіз
    Документ
    Концепт «лицо» в лирике О. Седаковой
    (Харкiвський нацiональний унiверситет iм. В.Н. Каразiна, 2013) Звегинцова, М.Э.
    В статье исследуются особенности функцио-нирования концепта «лицо» в книге «Стихи» О. Седаковой. В ходе исследования выявлены сильные и слабые валентности концепта «лицо» по отношению к другим концептным и мотивным категориям лирики О. Седаковой. Рассмотрены основные примеры экспликации исследуемого концепта. Сделаны выводы о том, что функционально концепт «лицо» ориентирован на формирование и усложнение структуры повествуемого мира. Основным модусом, задающим интерпретацию категории «лицо», следует считать библейско-христианский дискурс. The article explores the characteristic functioning of the concept of face in «Lyric Poetry» by O. Sedakova. The analysis revealed the strong and the weak valencies of the concept of face with respect to the other conceptual and motif categories in O. Sedakova's lyric poetry. It is concluded that the concept of face is functionally oriented at the formation and complication of the narrated world. The biblical-Christian discourse should be considered the basic mode that specifies the interpretation of the concept of face.
  • Ескіз
    Документ
    Концепт и мотив: междисциплинарная соотнесенность понятий
    (Харкiвський нацiональний унiверситет iм. В.Н. Каразiна, 2013) Костина-Кассанелли, О.С.
    Данная статья посвящена смысловому соотношению двух базовых понятий филологии и когнитивной лингвистики— литературного мотива и культурного концепта — и их проявлениям в современном поэтическом тексте. На основе сравнительного анализа научных понятий устанавливаются принципы их взаимодействия в практике осмысления природы современного песенного текста. Эвристичный потенциал соотнесения этих понятий показан на примерах анализа поэтических фрагментов, принадлежащих к идиолекту русского рок-поэта Б. Б. Гребенщикова. The main aim of this article is to give consideration to two basic notions of philology and cognitive linguistics, which are the motif and the cultural concept, and to their explications in modern poetry. In our research, we intended not only to fulfill a basic comparative analysis of these conceptions, but also to define at maximum the principles of possible interaction of their functions within modern song lyrics. The particularities of attraction relations between two scientific concep-tions are shown in poetical fragments belonging to Russian rock-poet B. B. Grebenshchikov’s idiolect.
  • Ескіз
    Документ
    Роман И. С. Шмелева «Пути небесные»: поэтика оглавления
    (Харкiвський нацiональний унiверситет iм. В.Н. Каразiна, 2013) Коршунова, Е.А.
    Статья посвящена изучению функций паратекста последнего романа И. С. Шмелева. Оглавление «Путей небесных», благодаря интертекстуальным перекличкам, обнаруживает внутренний сюжет, связанный с испытаниями и искуше-ниями героев. Классика дополняет житийный и духовный пласты романа, представляя тот же «небесный» путь героев средствами секуляризованного искусства. This article is devoted to the study of pretext’s functions of the latest Shmelev’s novel. Thanks to an intertextual roll, the content of the novel "Ways of heaven" finds the inner plot associated with the characters’ trials and temptations. A classic complement hagiographic and spiritual layers of the novel, presenting the same heroes’ "ways of heaven" by the secular art.
  • Ескіз
    Документ
    Мотив покликання як фатуму у драматичній поемі В. Барки «Кавказ»
    (Харкiвський нацiональний унiверситет iм. В.Н. Каразiна, 2012) Хащина, М.С.
    Статтю присвячено аналізу мотиву покликання у драматичній поемі В. Барки «Кавказ». Автор простежив позицію письменника щодо боротьби особистісного та суспільного начала в житті людини як філософського аспекту боротьби Добра і Зла. Розглянуто участь покликання у формуванні долі головних героїв поеми: невиконання покликання призводить до незадоволеності життям і нещастя. І навпаки, виконання місії робить людину істинно щасливою. This article is devoted to analysis a motif of calling in the dramatic poem «The Caucasus» by V. Barka. The author traced a position of the writer with regard to the struggle of the personal and social principles. These are like a one of the philosophic aspects of struggle of the Good and the Evil. A calling’s influence on the destiny of central heroes of «Тhe Caucasus» is considered. A human is really happy if his calling is’nt vain and mission is realized.