Факультет психології

Постійне посилання на розділhttps://ekhnuir.karazin.ua/handle/123456789/44

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 11
  • Документ
    Еволюційні тенденції неекологічної поведінки та можливості їх проекологічного використання
    (2019) Луценко, О.Л.
    У матеріалах конференції розкриваються еволюційні тенденції неекологічної поведінки та можливості їх проекологічного використання.
  • Документ
    Сімейне насильство на адресу дітей: наслідки для психічного здоров’я
    (2018-11-27) Луценко, О.Л.
    На сьогоднішній день опубліковано дуже багато наукової літератури (україномовної, російськомовної, англомовної тощо) щодо психічних наслідків сімейного насильства у дітей і розібратися в ній доволі складно – здається майже будь-які аспекти психіки та поведінки дитини можуть бути порушені. Тому ми поставили за мету окреслити певну логіку цих порушень, яка, на нашу думку, допоможе фахівцю краще орієнтуватися у проблемі та планувати діагностичну і психокорекційну роботу.
  • Ескіз
    Документ
    Нормативно-правові документи України, що регламентують працю психолога у різних сферах практичної діяльності
    (2017-01-05) Андроннікова, К.А.; Луценко, О.Л.
    У даному посібнику зібрано та прокоментовано переважну більшість сучасних нормативних актів, які в Україні регламентують діяльність практичних психологів. До посібника були включені також уривки з Декларації прав людини, Європейської соціальної хартії, Декларації прав дитини, Конвенції про права дитини. Етичний кодекс психолога наведений повністю. Посібник складається зі вступу, 14-ти розділів (Декларація прав людини, Етичний кодекс психолога, Приватна психологічна практика, Національна система соціально-психологічної служби України, Система освіти та Психологічна служба , Сфера соціальної допомоги , Профорієнтація населення, Психофізіологія та психофізіологічна експертиза, Державна служба України з надзвичайних ситуацій та екстремальна психологія, Медична психологія (документи МОЗ України), Пенітенціарна служба, Оборонні органи та система правопорядку, профвідбір, Психологічна експертиза, Кримінальна відповідальність, яку несе психолог в разі порушення норм професійної діяльності), підсумку, переліку використаної літератури та 2-х додатків. Посібник може бути використаний як викладачами під час читання курсів «Експериментальна психологія», «Психодіагностика», «Охорона праці» тощо, так і практичними психологами під час самостійної праці.
  • Документ
    Критерії оцінки політичних лідерів, отримані методом репертуарних решіток
    (2016-07-01) Кириленко, Г.О.; Луценко, О.Л.
    У статті представлені результати дослідження критеріїв оцінки політичних лідерів виборцями, отримані завдяки застосуванню психосемантичного аналізу за допомогою методу репертуарних решіток Келлі. Даний метод дозволив виявити рейтинг різноманітних інтерпретаційних висловлювань, за допомогою яких виборці описують і оцінюють політиків. Результатом узагальнення інтерпретаційних конструктів стало виявлення основних оціночних критеріїв, які використовуються виборцями щодо політиків. Встановлено, що найбільшу вагомість мають критерії: «Політичні якості» і «Моральні якості». Було виявлено, що при описі політичних якостей, більшість конструктів, що використовуються виборцями, тільки констатують статус лідера, а не описують його якісні характеристики. Також встановлено, що більша частина конструктів, яку застосовують виборці при описі моральних якостей політиків, має негативне за змістом забарвлення. У результаті аналізу конструктів була встановлена висока значущість критерію часу. Завдяки статусам, які були приписані політикам виборцями, було з’ясовано, що виборці чітко класифікують політиків на «нову», «чинну» і «стару» влади. Для них характерні такі особливості: політиків «нової влади» асоціюють з майбутнім, їм приписують більш позитивні моральні якості; до політиків «чинної влади» ставлення амбівалентне; політиків «старої влади» асоціюють з минулим, їх моральні якості мають негативну оцінку. В окремий критерій оцінки були згруповані конструкти, які є виразом агресії та неприйняття на адресу політичних лідерів. Визначено критерії, які мають найменшу вагу при оцінці політичного лідера: стать, матеріально-економічний критерій і територіальний критерій. Представлені у статті результати дослідження свідчать про властиву сучасним виборцям шаблонність, примітивність уявлень про роль лідерів у політичному житті. Описи політиків мають формалізований, конвенційний характер, в них практично не включені визначення політичної орієнтації: демократична, консервативна, авторитарна тощо.
  • Документ
    Психологічні механізми вибору політичних лідерів
    (2016-06-30) Кириленко, Г.О.; Луценко, О.Л.
    У статті представлені результати дослідження на прикладі конкретних політичних діячів особливостей дії таких психологічних механізмів вибору політичних лідерів, як: ціннісного механізму, механізму ідентифікації та механізму взаємозв’язку особистісних рис виборця з типом лідера, якому надається перевага. Дослідження показало наявність відмінностей у цінностях та особистісні розбіжності між групами прибічників політичних лідерів. Виявлено прояви механізму ідентифікації політика, якому надається перевага, з бажаним емоційним станом у виборців.
  • Документ
    Динаміка проявів честі та гідності у студентів різних напрямків навчання в умовах трансформації суспільства
    (2015-11-16) Венгерова, О.М.; Луценко, О.Л.; Зуєв, І.О.
    В дослідженні взяли участь 291 студент 1-го та 5-го року навчання. Методом дослідження був «Опитувальник для орієнтовного визначення проявів честі та гідності в поведінці та діяльності особистості» В. В. Рибалко. Завдяки різним термінам тестування було оцінено динаміку показників протягом наступних суспільних трансформацій: грудневих-лютневих подій 2014р. на Майдані Незалежності, м. Київ, анексії півострову Крим (березень-травень 2014р.) та бойових дій на сході України (травень-вересень 2014р.).
  • Документ
    Явище булінгу як деструктивний феномен у середовищі середньої школи
    (2014-07-04) Абсалямова, К.З.; Луценко, О.Л.
    Метою статті є дослідження проявів соціальних та особистісних особливостей учасників булінгу (цькування) в середовищі середньої школи. Вибірка: 97 учнів 5-7 класів загальноосвітньої школи та їхні класні керівники. Методи: анкети щодо проявів булінгу для дітей та класних керівників, метод соціометрії, тест «Драматичний трикутник», Адаптований модифікований особистісний опитувальник Р. Кеттела для дітей, проективна методика «Малюнок неіснуючої тварини». Знайдені та пояснені зв’язки проявів булінгу з соціометричними показниками, соціальними ролями, властивостями особистісними.
  • Документ
    Особистісні якості дітей старшого шкільного віку, що схильні до булінгу
    (2014-07-04) Абсалямова, К.З.; Луценко, О.Л.
    Метою даної роботи є дослідження особистісних аспектів булінгу в середовищі старшої школи. Вибірку дослідження склали 92 учні 8-11 класів загальноосвітньої школи та їхні класні керівники. Були використані наступні методи: авторська анкета для виявлення схильності до булінгу для дітей та їх класних керівників, психодіагностичні методики «Патохарактерологічний діагностичний опитувальник» А. Є. Личко, авторський «Тест примативності» O. Л. Луценко - K. З. Абсалямової, методика дослідження агресивності людини «Тест руки» Е. Вагнера у модифікації С.Д. Максименка. Знайдені кореляційні зв’язки схильності до булінгу з примативністю, акцентуаціями характеру, демонстративністю, агресивністю та комунікативністю.
  • Документ
    «Булінг по-дорослому»: психологічні особливості жертв цькування у педагогічному середовищі
    (2014-07-04) Луценко, О.Л.; Ткачук, К.Є.
    У статті вивчається ступінь цькування, що шкільні педагоги відчувають на робочому місці, яке може ініціюватися з боку інших педагогів або адміністративного персоналу. В дослідженні булі протестовані 60 вчителів та вихователів двох шкіл м. Харкова (середньої школи та гімназії). Виявлено, що у вивчених школах педагоги зазнають невисокий ступінь необґрунтованих переслідувань. Найбільшою мірою до булінгу вразливі люди тривожні, сенситивні, астенічні, інтровертовані, орієнтовані на гуманістичні цінності. В середньому ступені булінг відчувають особи ригідного, флегматичного типу з конкретним та інертним мисленням. В найменшому ступені булінг сприймають особи шизоідного типу.
  • Документ
    Уявлення про майбутні сімейні стосунки у жінок з нетрадиційною сексуальною орієнтацією
    (2014-07-04) Романків, Н.О.; Луценко, О.Л.
    Статтю Романків Н.О., Луценко О.Л. присвячено вивченню психології життєвого шляху та уявлень про майбутні сімейні відносини у жінок з нетрадиційною сексуальною орієнтацією. В дослідженні взяли участь 79 жінок: 35 - з традиційною, 29 - з одностатевою та 15 - з подвійною сексуальною орієнтацією. В якості методів використані напівструктуроване інтерв’ю та контент аналіз. Виявлено, що всі групи досліджуваних з нетрадиційною сексуальною орієнтацією страждають від неприйняття з боку суспільства та вимушені «жити подвійним життям». Лесбійки уявляють власне майбутнє лише з партнером тієї ж статі, бісексуалки недостатньо визначені та можуть обрати й традиційний шлюб, гетеро сексуальні жінки уявляють класичну модель родинного життя, що їх очікує в майбутньому.