Перегляд за Автор "Дудка, А.М."
Зараз показуємо 1 - 4 з 4
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Картина світу в інтерпретації В. Винниченка-драматурга: константи й трансформації(Харківський національний університет імені В.Н.Каразіна, 2013-02-19) Дудка, А.М.Дудка А. М. Картина світу в інтерпретації В. Винниченка-драматурга: константи й трансформації. — На правах рукопису. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата філологічних наук за спеціальністю 10.01.01 — українська література. — Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна МОНмолодьспорту України, Харків, 2012. У дисертації здійснено цілісний аналіз опублікованого драматургічного доробку В. Винниченка — двадцять два твори — посередництвом оприявненої ним картини світу в площині взаємодії, взаємовпливу та взаємозалежності людини й світу, особливості людинобуття, із урахуванням специфіки часопросторових констант і трансформацій. Було залучено біографічний матеріал, зафіксований автором у щоденниках — суб’єктивному відбитті впливу об’єктивного світу на формування й вияв особистісних світоглядних пріоритетів, психічного складу. Людина — центральна фігура в картині світу — була репрезентована в різних екзистенційних площинах — від загальних (вікові, соціальні, професійні, національні, ґендерні, релігійні характеристики тощо) до специфічних, виявлюваних у межових ситуаціях (відчаю, смерті, самотності). Виокремлено константи часу й простору драматургічної картини світу В. Винниченка та простежено їхні трансформації, особливості введення, функціонування й упливу на діяльність людини, що здійснено в контексті найвідоміших семіотичних теорій триплощинності/тричленності простору й перцептивного/концептуального часу.Документ Просторова семантика міста в інтерпретації В. Винниченка-драматурга(Харкiвський нацiональний унiверситет iм. В.Н. Каразiна, 2012) Дудка, А.М.У статті зроблено спробу на матеріалі п’єс В. Винниченка зінтерпретувати змістову специфіку представлення й художнього втілення семантики простору. Окреслені просторові домінанти: топоси міста – вулиці, його локуси – будинки, кімнати, охарактеризовано взаємозв’язок місця перебування й психічних станів дійових осіб. Окремий аспект – трансформація реального простору в невизначений, аж до абсолюту небуття. В статье предпринята попытка на материале пьес В. Винниченко проанализировать содержательную специфику представления и художественного воплощения семантики пространства. Очерчены про-странственные доминанты: топосы города – улицы, его локусы – дома, комнаты, охарактеризована взаимосвязь места пребывания и психических состояний действующих лиц. Отдельный аспект – трансформация реального про-странства в неопределенное, вплоть до абсолюта небытия. In the article was made the attempt of the interpretation substantial specificity of the representation and embodiment of the meanings of the space on the material Vynnichenko’s dramas. The space dominants were outlined: toposes of the city – streets, its locuses – houses, rooms. The interrelation of the place of the stay and mental conditions of characters was characterized. The separate aspect was the transformation of the real space in the uncertain to the absolute of the non-existence.Документ Суїцидогенний конфлікт: психологічний механізм розвитку(Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, 2011) Дудка, А.М.У статті зроблено спробу на матеріалі п’єс В.Винниченка «Закон», «Брехня», «Пригвождені» проаналізувати психологічний механізм розвитку суїцидогенного конфлікту, оскільки в центрі уваги митця експеримент із життям, фіналом якого є відхід за буття (фізичний – «Брехня», «Пригвождені»; моральний – «Закон»). Текстуальний аналіз здійснювався посередництвом вивчення психологічних чинників мотивації суїцидогенної ситуації: пресуїцид – суїцид. In this article there was an attempt to analize: psychological mechanism of the suicidal conflict on the base of material of Vinnichenko’s plays “The Law”, “The Lies”, “Pinned down”, because the focus of artist’s attention is on experiment with life, the end of which is the departure for the being (physical – “The Lies”, “Pinned down”; moral – “The Law”). The textual analysis was made through the studying of psychological factors of motivation of the suicidal situation: presuicide – suicide.Документ Шлюбні теорії: реалії чи ілюзії (психологічна інтерпретація за драмами В. Винниченка «Закон», «Брехня», «Пригвождені»)(Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, 2009-04-21) Дудка, А.М.