Перегляд за Автор "Маслійчук, В.Л."
Зараз показуємо 1 - 6 з 6
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Матеріали для історії старшинського побуту на Слобідській Україні XVII – XVIII ст. (Козацька старшина у колі речей)(2004) Маслійчук, В.Л.V. Masliychuk. The Materials for a History of the Nobility's Everyday Life in the Sloboda Ukraine in XVII-XVIII centuries These are the publications of property and building descriptions. These materials are available for discovery of everyday life, economic interests and international contacts in the environment of the native ruling class (Cossack starshyna) in XVII-XVIII centuries.Документ Межі й безмежжя української біографістики (кілька міркувань)(Харківський національний університет ім. В. Н. Каразіна; історичний факультет, 2003) Маслійчук, В.Л.Документ Секуляризація та освітні проекти за гетьманування Кирила Розумовського (1750–1764 рр.)(2016) Маслійчук, В.Л.Питання секуляризації постає як основне в культурно-освітній діяльності гетьмана Кирила Розумовського. Обмеження прав церкви, неувага до усталених практик, спроба створити світський університет у Батурині – підтвердження вагомих планів гетьмана. У даному разі слід визнати вплив на гетьманську політику його наставника Григорія Теплова. Але на початку 60-х рр. XVIII ст. така політика змінюється: у проханнях старшини зважається на реформуванні Київської академії на світський заклад, але з богословським факультетом, навчання козацьких дітей здійснювалося за старими освітніми практиками. Доба Розумовського заклала вагомі суперечності в секуляризаційні процеси на Лівобережній Україні. Вопрос секуляризации кажется основным в культурно-образовательной деятельности гетмана Кирилла Разумовского. Ограничение прав церкви, невнимание к установленным практикам, попытка создать светский университет в Батурине – подтверждение существенных планов гетмана. В этих случаях следует отметить влияние на гетмана его наставника Григория Теплова. Но в начале 60- х гг. XVIII в. эта политика меняется: в просьбах старшин о реформировании Киевской академии на светское учебное заведение, но с богословским факультетом, обучение казацких детей совершалось по старым практикам. Время Разумовского заложило существенные противоречия в секуляризационные процессы на Левобережной Украине. Secularization appears to be crucial in cultural and educational activities of Hetman Kyrylo Rozumovsky. Restriction of rights of the Church, lack of concideration of the established practices and an attempt to create a secular University in Baturyn confirm the substantial plans of Hetman. Here we can observe how his mentor Hryhoriy Teplov influenced the Hetman's policy. But in the early 1760 this policy changed: cossacs’ elite pressed for the reform of the Kiyiv Academy into secular educational establishment with the theological faculty, teaching the cossacks’ children corresponded with the traditional educational practices. The Rozumovsky’s time caused significant contradictions in secular processes in the left-bank Ukraine.Документ Сподівана першість, іще раз про питання про передісторію заснування Харківського університету (запізніла, але необхідна репліка)(Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, 2014) Маслійчук, В.Л.Заснування першого на підросійській Україні Харківського університету 1804 р. до цього часу є питанням для історичних дискусій. Однак вибір Харкова як міста для університету був обґрунтованим. Попередні проекти щодо університетів на території України не були наслідками освітніх реформ і були нереалізованими. Успіх імперських ініціатив, у тому числі і освітніх, на території Слобідської України, геополітичне розташування Харкова уже визначило роль цього міста в українській історії. Основание первого университета на территории Украины в составе Российской империи в Харькове в 1804 г. и сейчас есть предметом для дискуссий историков. Но выбор Харькова как города для университета был обоснованным. Предыдущие проекты университетов на территории Украины не были последствиями образовательных реформ и не были реализованными. Успех имперских инициатив, в том числе образовательных, на территории Слободской Украины, геополитическое расположение Харькова уже определяло роль этого города в украинской истории. The establishment of the first in Ukraine, during the Russian rule, Kharkiv University in 1804 so far is a matter for historical debates. However, the choice of the city of Kharkiv for the University was reasonable. Previous similar projects to found Universities in Ukraine, as not connected with proper educational reforms, were often unrealized in nature. Success of imperial initiatives, including education in the Sloboda Ukraine and Kharkiv geopolitical location, has defined the role of the city in Ukrainian history.Документ Федір Кнейпер та створення жіночого пансіону в Чернігові у 1803-1809 рр.(2015) Маслійчук, В.Л.Історія перших світських навчальних жіночих закладів ще потребує ретельних досліджень. Найдетальніша інформація збереглася щодо пансіону Фрідріха (Федора) Кнейпера в Чернігові. У 1803 р. ліфляндський німець Федір Кнейпер відкрив пансіон з амбітними планами щодо освіти дівчат. Незважаючи на нетривале існування, невелику кількість учениць і порушення правил щодо пансіонів, заклад Кнейпера був доволі вдалим проектом і займає певне місце в історії жіночої освіти в Україні. Поширення освіти серед жіноцтва стикалося з низкою труднощів різного рівня, однак поступово набирало сили і нових обґрунтувань своєї потрібності. История первых светских женских учебных заведений нуждается в тщательных исследованиях. Подробная информация о таком заведении на территории Украины сохранилась про пансион Фридриха (Федора) Кнейпера в Чернигове. В 1803 г. лифляндский немец Федор Кнейпер открыл пансион с амбициозными планами о женском образовании. Несмотря на небольшой промежуток времени существования пансиона, небольшое количество учениц и нарушения официальных правил насчет пансионов, заведение Кнейпера было удачным проектом, который занимает определенное место в истории женского образования в Украине. Распространение образования среди женщин встречало определенные трудности разного уровня, но постепенно становилось более мощным и получало новые обоснования своей пользы. The history of the first secular educational institutions for women still requires thorough research. The in-depth information about Friedrich (Fedir) Kneiper’s boarding school in Chernihiv has survived to the present day. In 1803 a German from Liefland named Fedir Knejper founded a boarding school driven by excessive ambitions concerning female education. Despite the short time of its existence, a small number of students and the violation of the official rules concerning boarding schools Kneiper’s institution was a successful project worth mentioning when speaking about the history of female education in Ukraine. The expansion of female education encountered some difficulties at different levels, but gradually grew stronger and received new justification for its necessity.Документ Харківський університет 1838 p. в подорожніх записках Й.Ґ. Коля(Харківський національний університет ім. В. Н. Каразіна; історичний факультет, 2002) Маслійчук, В.Л.