Наукові роботи. Факультет психології
Постійне посилання колекціїhttps://ekhnuir.karazin.ua/handle/123456789/710
Статті.
Переглянути
5 результатів
Результати пошуку
Документ Явище булінгу як деструктивний феномен у середовищі середньої школи(2014-07-04) Абсалямова, К.З.; Луценко, О.Л.Метою статті є дослідження проявів соціальних та особистісних особливостей учасників булінгу (цькування) в середовищі середньої школи. Вибірка: 97 учнів 5-7 класів загальноосвітньої школи та їхні класні керівники. Методи: анкети щодо проявів булінгу для дітей та класних керівників, метод соціометрії, тест «Драматичний трикутник», Адаптований модифікований особистісний опитувальник Р. Кеттела для дітей, проективна методика «Малюнок неіснуючої тварини». Знайдені та пояснені зв’язки проявів булінгу з соціометричними показниками, соціальними ролями, властивостями особистісними.Документ Особливості соціального статусу, соціальних ролей та альтруїзму у підлітків, що використовують булінг у відносинах(2014-07-04) Абсалямова, К.З.; Луценко, О.Л.Метою статті є дослідження проявів та соціально-психологічних аспектів булінгу (цькування) в середовищі старшої школи. Вибірка: 92 учні 8-11 класів загальноосвітньої школи та їхні класні керівники. Методи: анкети щодо проявів булінгу для дітей та класних керівників, метод соціометрії, тест «Драматичний трикутник» та завдання на заздрість/альтруїзм. Знайдені зв’язки булінгу з негативним емоційним соціальним статусом, роллю «агресора», «жертви» та заздрістю.Документ Булінг у середовищі молодшої школи – соціально-психологічні й особистісні аспекти(2014-07-04) Абсалямова, К.З.; Луценко, О.Л.Метою даної роботи є дослідження соціально-психологічних та особистісних аспектів булінгу в середовищі молодшої школи. Вибірку дослідження склали 100 учнів 2-4 класів та їхні класні керівники. Були використані метод експериментальних задач на заздрість, метод соціометрії, авторська анкета для виявлення основних видів цькування (фізичного, вербального, морального), психодіагностичні методики «Драматичний трикутник» та «Кактус» для виявлення соціальних ролей, рис агресивності, тривожності і демонстративності. Знайдені кореляційні зв’язки схильності до булінгу з заздрістю, негативним емоційним соціальним статусом, роллю «агресора» та «жертви», демонстративністю та тривожністю.Документ Связь буллинга как формы агрессивного поведения с состоянием здоровья и успеваемостью школьников(2014-07-04) Луценко, Е.Л.; Абсалямова, К.З.In the article is shown the connections between bullying behavior, social roles of aggressor, victim and defender with learning results and health state. It was tested 270 schoolchildren by psychodiagnostic tests and forms. Theirs state of health and learning progress were analyzed by official school information.Документ Конструкт «примативность» и разработка теста для его измерения(2013) Луценко, Е.Л.; Абсалямова, К.З.В статье дано теоретическое обоснование конструкта примативности, предложенного этологом А.И. Протопоповым для описания влияния инстинктивных побуждений на поведение. Приводятся все психометрические процедуры и этапы конструирования теста. Исследование выполнено на выборке из 439 лиц молодого возраста. Полученный тест включает 33 утверждения с 4-х бальной оценочной шкалой. Факторизация позволила сформировать 6 субшкал: неспособность к контролю агрессивности, макиавеллизм, лень, импульсивность, суеверность, нежелание развиваться. Тест имеет высокую надежность и дискриминативность. Показана валидность по корреляции с конструктами макиавеллизма, низкой антиципацией, незрелыми психологическими защитами, инстинктом продолжения рода, отсутствием цели в жизни, низким волевым самоконтролем, ригидностью, депрессией, психопатией, шизоидностью, гипоманией, пренебрежением здоровьем и энргозатратным стилем жизни на физиологическом уровне. Для теста расчитаны нормы и составлены описания личности при разном уровне примативности. У статті дано теоретичне обгрунтування конструкту примативності, запропонованого етологом А.І. Протопоповим для опису впливу інстинктивних потягів на поведінку. Наведено всі психометричні процедури і етапи конструювання тесту. Дослідження виконане на вибірці з 439 осіб молодого віку. Було отримано тест, що включає 33 твердження з 4-бальною оцінною шкалою. Факторизація дозволила отримати 6 субшкал: нездатність до контролю агрессивності, макіавелізм, ліннощі, імпульсивність, забобонність, небажання розвиватися. Тест має високу надійність і дискримінативність. Показана валідність по кореляції з конструктами макіавелізму, низькою антиціпацією, незрілими психологічними захистами, інстинктом продовження роду, відсутністю мети в житті, низьким вольовим самоконтролем, ригідністю, депресієй, психопатієй, шизоідністю, гіпоманієй, зневагою здоров’ям та енерговитратним стилем життя на фізіологічному рівні. Для тесту розраховані норми та складено описи особистості при різному рівні примативності. This article is devoted to theoretical grounds of the primativeness construct, which ethologist A.I. Protopopov has offered for describing instinctive motivations influence on the behavior. It is given all psychometric procedures and test design phases. The research was carried out on the 439 young person sample. The derived test consists of 33 items with 4-points evaluative scale. Factorization enables to form 6 subscales: failure of self-control of aggression, machiavellianism, laziness, impulsiveness, superstitiousness, unwillingness to develop. The new test has high reliability and discrimination capacity. It was shown the validity by correlations with constructs of machiavellianism, low anticipation, immature psychological defenses, the instinct of procreation, lack of purpose of life, low will, rigidity, depression, psychopathy, schizoid personality, hypomania, neglect of health and energy-intensive lifestyle on physiological level. It were calculated the norms for the test and were composed the descriptions of personality of different primativeness levels.