Наукові видання. Економічний факультет

Постійне посилання колекціїhttps://ekhnuir.karazin.ua/handle/123456789/1036

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 2 з 2
  • Ескіз
    Документ
    Зміни економічної поведінки в умовах цифровізації економіки
    (Ефективна економіка, 2023-12) Глущенко, Hlushchenko, Ольга, Olha; Іващенко, Ivashchenko, Марина, Maryna
    В статті аналізується трансформація економічної поведінки під впливом діджиталізації всіх сфер господарювання та обґрунтовуються можливості використання особливостей психології поведінки суб’єктів господарювання для досягнення комерційних цілей організацій. Окрему увагу в роботі приділено особливостям економічної поведінки споживачів та ринку інтернет-покупок, зазначено поведінкові ефекти, що виникають та можливості інтернет-маркетингу направляти та підштовхувати споживача до ухвалення рішення про покупку. Доведено позитивний вплив якісної інформаційної підтримки споживачів на результати діяльності цифровізованого бізнесу. Зазначено, що ключовими стратегічними напрямками розвитку в цифровій економіці є розвиток інфраструктури, цифрової грамотності, цифрових навичок та діджиталізація різних сфер суспільства та економіки. Крім того, цифрова економіка викликає зміни у фінансовій поведінці споживачів, ділових партнерів та бізнесу, розширює глобальний обсяг операцій та можливості для бізнесу та споживачів. Виявлено, що зміни в економічній поведінці вимагають адаптації та вивчення нових підходів до взаємодії та управління в цифровому середовищі.
  • Ескіз
    Документ
    Когнітивні упередження, пов’язані з інформацією, та їх прояв на фінансовому ринку
    (БізнесІнформ, 2024-04) Іващенко, Ivashchenko, Марина, Maryna
    У статті здійснено аналіз впливу когнітивних упереджень стосовно сприйняття інформації та його наслідки для рішень учасників ринку та формування загальної картини фінансового ринку. Зазначено, що з циркуляцією інформації на ринку й особливостями її сприйняття пов’язана низка когнітивних упереджень. Виявлено основні когнітивні упередження щодо сприйняття інформації на фінансовому ринку: упередження поширеної інформації (в контексті прийняття фінансових рішень та ринкової динаміки може призвести до підсилення впливу цієї інформації на ринкові рішення); ефект дивини (інвестори можуть реагувати емоційно на такі події, що призводить до різких коливань цін активів, паніки або ейфорії на ринку, залежно від характеру цих подій); ефект генерації (інвестори можуть краще запам’ятовувати та більш надійно сприймати інформацію, яку вони самі створили або висловили, порівняно з інформацією, яку вони отримали від інших джерел); Google-ефект (через легкість отримання інформації в інтернеті інвестори можуть стати менш обережними щодо зберігання ключових фінансових даних у своїй пам’яті); ефект дезінформації (інвестори можуть отримати нову інформацію після того, як вони вже сформували свою думку про певну фінансову подію чи тенденцію, і ця нова інформація може призвести до неправильної інтерпретації чи переоцінки фактів, що відбулися); ефект настрою (інвестори, які перебувають у позитивному настрої, можуть більше уваги приділяти позитивній інформації, що може привести до більш оптимістичних інвестиційних рішень); ефект складності обробки інформації (інвестори можуть запам’ятовувати та краще розуміти складні та глибокі аналізи, які вимагають більше часу та уваги для обробки); інформаційне упередження (інвестори можуть бути схильними постійно відслідковувати новини, оновлення та аналізи, навіть якщо ця інформація не має прямого впливу на їхні поточні чи майбутні інвестиційні рішення); ефект «ворожих» ЗМІ (інвестори можуть реагувати на фінансові новини та аналітичні матеріали відповідно до своїх власних упереджень). Зазначено, що для уникнення негативних наслідків когнітивних упереджень на фінансовому ринку важливо розвивати фінансову грамотність, уміння критично мислити та володіти самоконтролем у процесі прийняття фінансових рішень.