Наукові роботи. Філологічний факультет
Постійне посилання колекціїhttps://ekhnuir.karazin.ua/handle/123456789/598
Переглянути
3 результатів
Результати пошуку
Документ Прагматика мовних засобів на позначення дитини в зовнішньому асиметричному спілкуванні (за автобіографічними повістями М. Стельмаха)(Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, 2011) Коротич, К.В.У статті схарактеризовано прагматичні особливості номенів на позначення дитини в зовнішній асиметричній комунікації. Ці мовні засоби проаналізовано за ставленням номінатора до називаної людини, їх функціями, тендерними особливостями та его-станами співрозмовників, участю в комунікативних тактиках, оцінкою, ознаками, покладеними у внутрішню форму слова, та актуалізацією відповідних концептів народної мовної картини світу.Документ Прагматичне навантаження мовних засобів на позначення дитини в родинному спілкуванні (за автобіографічними повістями М. Стельмаха)(Харкiвський нацiональний унiверситет iм. В.Н. Каразiна, 2010) Коротич, К.В.У статті виділено й схарактеризовано типи комунікативної взаємодії за вживанням у них як маркерів мовних засобів на позначення дитини. Ці мовні засоби проаналізовано за відображеним ставленням до називаної людини, участю в комунікативних тактиках, оцінкою, ознаками, закладеними у внутрішню форму слова, та актуалізацією відповідних концептів народної мовної картини світу. Виявлено особливості, зокрема тендерні, різноаспектної номінації дитини батьками та нею самою відповідно до їхніх комунікативних інтенцій. In the article, the types of communicative interaction are determined and characterized in the aspect of use in them the language means denoting child as markers. These language means are analysed according to the reflected attitude to the nominated person, participation in the communicative tactics, estimation, features laid in the inner form of the word, and the actualization of the appropriate concepts of the national language world picture. The peculiarities (including gender ones) of the different child nomens given by his parents and himself with various communicative intentions are shown.Документ Концептосфера ДИТИНА І ЇЇ СВІТ в інноваціях 1990-2000-х років (на матеріалі журналу «Барвінок»)(Харкiвський нацiональний унiверситет iм. В.Н. Каразiна, 2010) Коротич, К.В.У статті розглянуто специфіку творення та прагматичного навантаження інновацій, які репрезентують конце-птосферу ДИТИНА І II СВІТ у дитячому журналі «Барвінок». З'ясовано, що інновації дев'яностих-двохтисячних років маніфестують найбільшою мірою концепти ДИТИНА, НАВЧАННЯ, ГРА, СМІХ, ПРИРОДА, ТЕХНІКА, НЕЗВИЧАЙНЕ, ТАЄМНИЦЯ, КАЗКА, КНИГА, ТЕЛЕБАЧЕННЯ, демонструючи їхню деталізацію, динаміку та взаємодію. Виявлено деякі когнітивні, словотвірні та конотативні особливості номінації в мові дитячої преси доби незалежності. The specifics of formation and pragmatic load of innovations that represent concept-sphere CHILD AND HIS WORLD on children's magazine «Barvinok» are considered in the article. The author finds that innovations 1990-2000 years manifest concepts CHILD, EDUCATION, PIAY, LAUGH, NATURE, TECHNOLOGY, UNUSUAL, SECRET, TALE, BOOK, TV at most and demonstrate their details, dynamics and interactions. The article characterizes some cognitive, word-forming connotative features of nomination in the language of child's press at the independence period.