Наукові роботи. Філологічний факультет
Постійне посилання колекціїhttps://ekhnuir.karazin.ua/handle/123456789/598
Переглянути
4 результатів
Результати пошуку
Документ Постать М. Хвильового у нарисі А. Любченка «Його таємниця»(Харкiвський нацiональний унiверситет iм. В.Н. Каразiна, 2012) Шураєва, Н.Б.У статті схарактеризовано особливості індивідуально-авторської концепції постаті М. Хвильового (на матеріалі нарису «Його таємниця» А. Любченка); розкрито тематику й проблематику, подієве тло; досліджено мотивну структуру та семантику заголовка аналізованого твору; розглянуто нарис «Його таємниця» в контексті інших творів А. Любченка; проведено паралелі між життям і творчістю М. Хвильового та А. Любченка. В статье охарактеризованы особенности индивидуально-авторской концепции образа Н. Хвылевого (на материале очерка «Его тайна» А. Любченко); раскрыты тематика и проблематика, событийный фон; исследованы мотивная структура и семантика заголовка анализируемого произведения; очерк «Его тайна» рассмотрен в контексте других произведений А. Любченко; проведены параллели между жизнью и творчеством Н. Хвылевого и А. Любченко. The article characterizes the peculiarities of the individual author concept of the image of N. Khvylyovyi (on the basis of the material of the essay “His secret” by A. Lyubchenko); reveals the subject matter and the range of problems, event background; studies the motif structure and the semantics of the heading of the work which is being analyzed; the essay “His secret” is examined in the context of other works by A. Lyubchenko; parallels between the lives and the works by N. Khvylyovyi and A. Lyubchenko have been drawn.Документ Символіка кольорів у новелі «Кров» А. Любченка(Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, 2010) Шураєва, Н.Б.У статті розглянуто колористику як один із важливих структурно-функціональних елементів поетики твору. З огляду на семантичний аспект заголовку, доведено, що оповідь новели «Кров» побудована на контрастних поєднаннях кольорів класичного трикутника (чорне / біле / червоне), зокрема, на їхній варіативній опозиційності (червоне / біле, чорне / біле, чорне / червоне). Здійснений аналіз форми вияву окремо взятої бінарної пари засвідчив, що кожна з них має свої семантичні особливості. Показано, що характер контрастних кольорових поєднань кожної з цих дуальних пар відображає як емоційний, так і психологічний стан персонажів. Принагідно, в контексті новел «Ворог», «Остання ніч», повісті «Вертеп», нарису «Його таємниця» та «Щоденника» А. Любченка, простежено, як колористичні опозиції, особливо яскраво виражені в новелі «Кров», стають авторськими категоріями мислення. The article describes coloristics as one of the important structural-functional elements of poetics. Taking into account the semantic aspect of the heading, it has been proved that the narration of the novel “Blood” is based on contrasting combinations of colours of the classical tri-angle (black / white / red), in particular, on their alternating opposition (red / white, black / white, red / black). The mentioned above analysis of the form of the expression of a separate binary pair certified that each of them has their own semantic peculiarities. It has been shown that the character of contrasting color combinations of each of these dual pairs demonstrates both the emotional and psychological state of characters. Under certain circumstances, within the context of the novels “Enemy”, “The last night”, the story “Vertep”, the essay “His secret” and “Diary” by A. Lyubchenko, it has been studied how the color opposition, especially vividly implied in the novel “Blood”, become the author’s categories of thinking.Документ Повість «Вертеп» А. Любченка в літературно-критичній оцінці Ю. Шереха(Харкiвський нацiональний унiверситет iм. В.Н. Каразiна, 2009) Шураєва, Н.Б.У статті аналізуються особливості рецепції й літературної інтерпретації повісті «Вертеп» А. Любченка. З'ясовується художня та естетична цінність твору, його роль не тільки у творчості А. Любченка, айв усій українській літературі. Розглядаються структура розділів, композиційна схема, авторська настанова на синтетичність, особливості сюжету, система мотивів та образів, хронотоп, кольоровий контекст, музичність, національний і філософський аспекти повісті «Вертеп». Висвітлюється полеміка Ю. Шереха з Ю. Гамораком. Проводяться інтертекстуальні паралелі повісті із творами української та світової літератури. Визначається місце наукової студії Ю. Шереха, присвяченої повісті «Вертеп» («Колір нестримних палахтінь» («Вертеп» Аркадія Любченка)», у літературно-критичному осмисленні творчого доробку А. Любченка.Документ Структура новели «Ворог» А. Любченка: семантика назви й амбівалентність персонажів(Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, 2011) Шураєва, Н.Б.У статті подано структурно-семантичну інтерпретацію новели «Ворог» А. Любченка з використанням психоаналітичних методик, міфологічного аналізу. З огляду на специфіку структури твору доведено, що бінарність у новелі постає як засадничий принцип організації художнього матеріалу. Простежено амбівалентність персонажів та специфіку розгортання образів через їхню опозиційність на рівні бінарності засад зображення. Також розглянуто символічний підтекст та інформаційне поле образів новели; з’ясовано варіації семантичних смислів заголовка твору; проаналізовано провідні мотиви новели «Ворог» у контексті інших творів письменника. The article presents the structural-semantic interpretation of the short story “Enemy” by A. Lyubchenko with the use of psychoanalytical methods and the mythological analysis. Taking into account the specific character of the structure of the work, it has been proved that the binarity in the short story is the main principle of the organization of the artistic material. The ambivalence of the characters and the specific character of the opening of the images by means of their opposition on the level of the binarity of the principles of the portrayal have been analyzed. The symbolic subtext and the information field of the images of the short story have also been considered; the variations of semantic meanings of the headings of works have been ascertained; the main motives of the short story “Enemy” in the context of other works of the write have been studied.