Наукові роботи. Філологічний факультет

Постійне посилання колекціїhttps://ekhnuir.karazin.ua/handle/123456789/598

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 607
  • Ескіз
    Документ
    Автоекзекуція як літературний жанр
    (Харківський національний університет імені В.Н.Каразіна; філологічний факультет, 2002-06-11) Кисіль, Віктор Васильович
    Стаття присвячена появі пародії «Автоекзекуція» Едварда Стріхи, що з'явилася в «журналі-місячнику марксистської критики та бібліографії» «Критика» (1930, № 5). Цей останній виступ Едварда Стріхи пародіює покаянні листи, що з'явмлися в українській періодиці після викриття СВУ восени 1929 р.
  • Ескіз
    Документ
    Покаянний лист як літературний жанр української літератури 1920-х – поч. 1930-х рр.
    (Інститут філології Бердянського державного педагогічного університету, 2008-07-11) Кисіль, Віктор Васильович
    Автор статті розглядає умови появи в українській літературі 1920-х років жанру покаянного листа. Також у статті вирізняються типологічні риси покаянного листа як жанру.
  • Ескіз
    Документ
    Франкові [поезія]
    (Харків : Друкарня Вид-ва Харківського державного університету імені О.М. Горького, 1956-06-09) Львович, Майя Давидівна
    Сталінські кадри [газета] : орган парткому, ректорату, комітету ЛКСМУ, профкому і місцевкому Харківського державного університету ім. О.М. Горького. – Харків, 1947–1956. – По 1946 р. (включно) – «За більшовицькі кадри». З № 34 (1956) – «Харківський університет».
  • Ескіз
    Документ
    Зорі [поезія]
    (Харків : Друкарня Вид-ва Харківського державного університету імені О.М. Горького, 1956-04-30) Калашник, Володимир Семенович
  • Ескіз
    Документ
  • Ескіз
    Документ
    Мифопоэтическое пространство и текст в концепции В.Н. Топорова
    (НовГУ, 2004) Калюжный, Владимир Николаевич; Калюжний, Володимир Миколайович
    Критично аналізується стаття В.М. Топорова «Простір і текст». Ставиться під сумнів як просторовість тексту, і трактування простору як тексту. Звертається увага на штучність використання математичної символіки
  • Ескіз
    Документ
    Математика в лингво-семиотической перспективе
    (Харків : Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, 2015) Калюжный, Владимир Николаевич; Калюжний, Володимир Миколайович
    У статті висвітлюється питання про мовну специфіку математики, яка зазвичай опускається у викладанні. Відповідь на це питання знаходиться на стику лінгвістики, логіки, філософії, культурології, психології. Виділяються два полюси: 1) освоєння математичної мови початківцями; 2) занурення у глибинну природу математики. Одна з ідей полягає в тому, щоб поряд з «мовою математики» розглянути «мову математиків».
  • Ескіз
    Документ
    Концепция "формализации" в преподавании прикладной лингвистики
    (Харків : Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, 2013) Калюжный, Владимир Николаевич; Калюжний, Володимир Миколайович
    У статті йдеться про досвід викладання основ математики на відділенні «Прикладної лінгвістики» філологічного факультету Харківського національного університету імені В.Н Каразіна. Розглянуті проблеми перебувають на стику філософії, логіки, психології, педагогіки. Пропонується запроваджувати основні теоретичні поняття шляхом систематичного застосування процедури формалізації.
  • Ескіз
    Документ
    О художественности неигрового кинотекста
    (Киев-Харьков : El topos Сinema Club Foundation, 2009) Калюжный, Владимир Николаевич; Калюжний, Володимир Миколайович
    У першій частині статті намічено загальний підхід до аналізу кінотворів. У ігровому кіно матеріал двоступінчастий. Перший ярус – це рівень театральної вистави. Другий утворений знятим матеріалом. Двоскладовим виявляється і образ (сюжет). Художність такого роду тексту є більш ємною. Матеріал неігрового кіно менш пластичний: це правда життя. Роль автора не постановчого фільму значно трансформується. Це, начебто, авторство другого порядку. У другій частині статті загальні міркування застосовуються до фільму Ірини Гедрович "Фотоаматор". Зазначається, що у структурному плані домінує концепт "кінця", а основною опозицією виступає ЖИТТЯ-СМЕРТЬ.
  • Ескіз
    Документ
    Летние дни, или Утопленник (по рассказу Л. Добычина “Лидия”)
    (Харків : Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, 2002) Калюжный, Владимир Николаевич; Калюжний, Володимир Миколайович
    На прикладі оповідання Л. Добичіна “Лідія” пояснюється «неевклидовый» характер поетики автора. Сюжетна лінія розпадається на відрізки або навіть ізольовані точки. Замість дії – низка картин. Зате чи не кожне слово обертається мотивом, речення породжує образ. Деталь набуває глобального статусу, судження – всесвітній розмах.