Наукові роботи. Філологічний факультет
Постійне посилання колекціїhttps://ekhnuir.karazin.ua/handle/123456789/598
Переглянути
5 результатів
Результати пошуку
Документ Образ дому в поетичній мові Володимира Свідзінського(Харкiвський нацiональний унiверситет iм. В.Н. Каразiна, 2012) Савченко, Л.Г.Стаття присвячена лінгвістичному аналізові образу дому як домінанти людського життя. Цей образ має глибоке архетипне коріння, реалізуючись у поетичних текстах складовими хата, ліплянка, а також у мікрообразах поріг, стріха або навіть маятник, який не має безпосереднього зв’язку із лексико-семантичним полем житло. Семантичні перетворення образу дозволяють простежити появу на периферії значення семи ‘самотність’, що є характерною ознакою поетичного стилю автора. Статья посвящена лингвистическому анализу образа дома как доминанты человеческой жизни. Этот образ имеет глубокие архетипные корни, реализуясь в тексте романа составными хата, липлянка, а также в микрообразах порог, стреха и даже маятник, не имеющем непосредственной связи с лексико-семантическим полем жилье. Семантические преобразования образа позволяют проследить появление на периферии значения семы ‘одиночество’, являющейся характерным признаком творчества автора. The article is devoted to the linguistic analysis of the image of home as the dominant of people’s life. This image has a rather deep archtype roots and is realised in poetic texts by such as hata, liplyanka (the house is built by separate manmade bricks) and also in microimages of threshold, striha, and even pendulum which has no direct connection with lexico-semantic space of a dwelling house. The semantic transformations of the image allow to observe the appearance on the periphery of the meaning of sema (loneliness) which is the characteristic feature of the author’s poetic style.Документ Архетип як структурно-семантичний компонент рекламного міфу(Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, 2010) Хавкіна, Л.М.Досліджено архетипи як універсальну категорію рекламної творчості, визначено основні креативно-функціональні різновиди архетипів у сучасному українському рекламному міфі. Розглянуто міфологічні складники в рекламному тексті як засіб забезпечення його ефективності й чинник продукування рекламного міфу. Архетип представлен как универсальная категория рекламного творчества, определены основных креативно-функциональных разновидности архетипов в современном украинском рекламном мифе. Рассмотрены мифологические компоненты в рекламном тексте как способ обеспечения её эффективности и фактор продуцирования рекламного мифа. The article is devoted to study archetypes as a universal category of advertising creation and determination of main creativity-functional varieties of realization of archetypes in the modern Ukrainian advertising myth. In the article mythological components in advertising text are described as a way of the achievement of its effectiveness and a producting factor of advertising myth.Документ Образ ДОМУ в художній мові Панаса Мирного (на матеріалі роману «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»)(Харкiвський нацiональний унiверситет iм. В.Н. Каразiна, 2010) Савченко, Л.Г.Стаття присвячена лінгвістичному аналізові образу дому як домінанти людського життя. Цей образ має глибоке архетипне коріння, реалізуючись у тексті роману складовою хата. Семантичні перетворення образу дозволяють простежити негативну градацію: від хатиночки до пустки, від оселі до корчми. The article is devoted to the linguistic analysis of the image of home as the dominant of people’s life. This image has a rather deep archtype roots and is realised in the text of the novel as a part hata. The semantic transformations of the image allov us to observe a negative gradation.Документ Міфологеми та фольклоризми як складники образної системи постмодерної поезії Неди Неждани(Харкiвський нацiональний унiверситет iм. В.Н. Каразiна, 2009) Калашник, Ю.І.У статті досліджуються міфологеми та фольклоризми, які використовуються в поетичній мові Неди Неждани, з'ясовуються структурно-семантичні та функціонально-стилістичні особливості словообразів, створених на їх основі, а також шляхи авторського переосмислення традиційного значення.Документ З антропогностичної компаративної фразеології села Циркуни на Харківщині(Харкiвський нацiональний унiверситет iм. В.Н. Каразiна, 2009) Уманцева, Н.Ф.У статті розглянуто діалектну компаративну фразеологію с. Циркуни Харківського району Харківської області. Визначено й коротко схарактеризовано особливості її складу, виокремлено вирази, які, на думку автора, відзначаються глибокою архаїчністю. Подано основні тематичні підгрупи фразеологічних одиниць на позначення людини, простежено структурно-семантичну взаємодію національних та діалектних виразів, різноманітність образних основ та особливості мотивації діалектних компаративних фразеологізмів.