Наукові роботи. Навчально-науковий інститут міжнародної освіти
Постійне посилання колекціїhttps://ekhnuir.karazin.ua/handle/123456789/2857
Переглянути
5 результатів
Результати пошуку
Документ Науково-педагогічна діяльність приват-доцентів юридичного факультету Університету Св. Володимира (1863–1917 рр.)(Київ : Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України, 2017) Таможська, Ірина Володимирівна; Tamozhska, Iryna VolodymyrivnaУ статті висвітлено досвід науково-педагогічної діяльності приват-доцентів, які працювали на юридичному факультеті Університету Св. Володимира (1863-1917). З’ясовано, що більшість із них дотримувалася незалежної думки, над ними "не тяжіли авторитети". Акцентовано увагу на тому, що приват-доценти мали здатність до критичної думки, про що свідчать "пробні лекції", "розмірковування provenialegendi", наукові праці. Зазначено, що приват-доценти ініціювали нові курси / спецкурси, унеможлививши застійні явища тривалого характеру в значною мірою консервативному професорському середовищі. Підкреслено, що приват-доценти надали неабиякий інформаційно-науковий імпульс навчальному процесу на юридичному факультеті. Установлено, що закордонні відрядження стали важливим засобом підвищення педагогічної майстерності приват-доцентів.Документ Приват-доценти Новоросійського університету: науково-педагогічна діяльність та професійний розвиток (1901–1917 рр.)(Дніпро : Університет імені Альфреда Нобеля, 2017) Таможська, Ірина Володимирівна; Tamozhska, Iryna VolodymyrivnaУ статті здійснено ретроспективний аналіз науково-дослідної та педагогічної діяльності приватдоцентів на медичному факультеті Новоросійського університету в період 1901–1917 рр. Акцентовано увагу на зростанні ролі приват-доцентів в науково-педагогічній діяльності Новоросійського університету. Підкреслено, що наукові відрядження до вищих навчальних закладів та освітніх установ Західної Європи сприяли підвищенню освітнього, методичного та наукового рівня підготовки приват-доцентів.Документ Теоретичні і методичні засади добору науково-педагогічних кадрів в Університеті Св. Володимира в період 1884–1900 рр. (з досвіду медичного факультету)(Budapest : Global Science Center LP, 2017) Таможська, Ірина Володимирівна; Tamozhska, Iryna VolodymyrivnaУ статті висвітлені теоретичні і методичні засади відбору кандидатур приват-доцентів на вакантні кафедри медичного факультету в Університеті Св. Володимира в період 1884 – 1900 рр. Відмічено, що мало місце як об’єктивного, так і необ’єктивного ставлення до кандидатів під час виборів на вакантні ка федри, зокрема щодо оцінки їхнього наукового досвіду, якості пробних лекцій.Документ З досвіду відбору науково-педагогічних кадрів на юридичний факультет Новоросійського університету (друга половина ХІХ – початок ХХ століття)(Мукачево : Мукачівський державний університет, 2017) Таможська, Ірина Володимирівна; Tamozhska, Iryna VolodymyrivnaУ статті висвітлено досвід Новоросійського університету щодо відбору науково-педагогічних кадрів в другій половині ХІХ – на початку ХХ століття на юридичний факультет. Встановлено, що основним джерелом заповнення вакантних посад на кафедрах юридичного факультету став інститут приват-доцентури. Акцентовано увагу на тому, що приват-доцентські кадри були резервом для комплектування майбутнього професорсько-викладацького складу. З’ясовано, що мало місце як об’єктивне, так і необ’єктивне ставлення до кандидатів під час виборів на вакантні посади, зокрема щодо оцінки їхнього науково-педагогічного досвіду та професійних якостей. Зазначено, що нерідко керівництво навчального закладу відмовляло претендентам у викладацьких посадах на основі ідеолого-політичних чинників. Відмічено, що на юридичному факультеті не вдалося створити систему викладання приват-доцентами навчальних курсів, паралельних професорським, які б мали скласти конкуренцію.Документ Науково-педагогічний склад Харківського університету (1900–1917 роки)(Херсон : Видавничий дім "Гельветика", 2017) Таможська, Ірина Володимирівна; Tamozhska, Iryna VolodymyrivnaУ статті досліджено еволюцію науково-педагогічних кадрів у Харківському університеті (1900-1917 рр.). Висвітлено організаційно-методичну діяльність університету щодо відбору кандидатів на вакантні кафедри факультетів. Визначено провідну роль приват-доцентури в науково-педагогічному доробку освітнього закладу. Підкреслено, що приват-доценти надали неабиякий інформаційно-науковий імпульс навчальному процесу на факультетах.