Перегляд за Автор "Зімовін, О.І."
Зараз показуємо 1 - 7 з 7
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Залежність актуалізації ресурсів саморозвитку особистості студентів від типу та рівня рефлексивності(Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, 2014) Зімовін, О.І.У статті представлено результати емпіричного дослідження впливу рефлексивності на актуалізацію ресурсів саморозвитку особистості студентів. Наведено регресійні рівняння, які моделюють вплив типів рефлексивності на актуалізацію ресурсів саморозвитку та дозволяють прогнозувати зміни у цій системі у залежності від змін рівня вираженості рефлексивності. Показано, що в якості основного фактору актуалізації ресурсів саморозвитку особистості студентів виступає рефлексія взаємовідносин із іншими людьми. Встановлено залежність як структурної організації актуалізації ресурсів саморозвитку особисті, так і функціональної ролі рефлексії у цій організації від загального рівня рефлексивності.Документ Подвійні сексуальні стандарти подружжя як чинник незадоволеності шлюбом(2018) Зімовін, О.І.; Щербунова, Ю.О.Статтю присвячено визначенню особливостей впливу подвійних сексуальних стандартів подружжя на рівень задоволеності шлюбом. Описано феномен гендерної поблажливості, сутність якого полягає у більш позитивному ставленні суб’єкта до поведінки особи іншої статі. Показано, що загалом подвійні сексуальні стандарти чинять негативний вплив на задоволеність шлюбом, адже вони порушують справедливість та рівність стосунків між чоловіком та дружиною, унеможливлюють побудову партнерських відносин, які притаманні сучасній егалітарній сім’ї. Водночас, визначено позитивну функцію таких стандартів – стабілізація сімейної системи.Документ Політичне в контексті життєвого шляху особистості(2017) Зімовін, О.І.Статтю присвячено аналізу звернень суб’єктів до сфери політичного в конструюванні історії власного життєвого шляху. З позицій дискурсивної психології проаналізовано 296 розповідей про життєвий шлях. Респондентів спеціально не розпитували про роль політики в їхньому житті – вони зверталися до неї, коли цього вимагала логіка власного автобіографічного дискурсу. Виокремлено чотири дискурсивні стратегії звернення до політичного: політичне як джерело життєвих складностей (людина покладає відповідальність за власні проблеми на політичні умови); політичне як патріотичне (висловлення любові до своєї батьківщини та конструювання ідентичності патріота); політичне як предмет повсякденної комунікації (політика – тема для розмови зі значущими іншими); заперечення політичного (знецінення держави, влади, нігілізм у сфері політичного). Також охарактеризовано дві стратегії ізоляції від політичного: дискурсивна ізоляція – коли людина висловлює своє бажання триматися осторонь від політичних відносин, та мовчання – коли суб’єкт взагалі не використовує політичний дискурс у конструюванні власного життєвого шляху.Документ Рефлексивність особистості як предмет психологічного пізнання(Тернопільський державний економічний університет, Інститут експериментальних систем освіти, 2014) Заїка, Є.В.; Зімовін, О.І.Стаття присвячена теоретико-методологічному обґрунтуванню рефлексивності як психологічного явища і наукового поняття. Визначаються межі цього поняття через співвідношення із поняттям "рефлексія" та іншими понятійними конструкціями. Подається психологічна характеристика рефлексивності за рівнями організації психічної реальності. Презентована класифікація формовиявів рефлексивності у сфері психіки як діяльності, визначені зміст та обсяг поняття "рефлексивність особистості", аргументована значущість "вихідної клітинки" аналізу рефлексивності як інтегральної характеристики особистості.Документ Рефлексивність та рефлексія: співвідношення понять(Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди, 2014) Зімовін, О.І.; Заїка, Є.В.Статтю присвячено визначенню співвідношення понять «рефлексивність» та «рефлексія». Наводяться три варіанти зв’язку між цими поняттями. Означені та охарактеризовані специфічні властивості рефлексії (динамічність, дискретність, спрямованість, предметність, зв’язок з пізнавальною сферою) та рефлексивності (інтегрованість, системність, континуальність). Введено поняття «рефлексивність особистості».Документ Стимуляція та врівноваження рефлексивних проявів особистості(Харків. нац. ун-т внутр. справ, 2017) Зімовін, О.І.; Заїка, Є.В.Розглянуто актуальну проблему стимулювання та врівноваження рефлексивних проявів особистості. Сформульовано принципи стимулювання (спілкування з іншими і упредметнення) та принципи врівноваження (стимулювання креативності і занурення у дію). Запропоновано конкретні засоби, що відповідають загальним принципам. Для шкільних психологів, психологів-консультантів та психотерапевтів.Документ Індуктивна модель структурно-функціональної організації саморозвитку особистості(Херсонський державний унiверситет, 2015) Зімовін, О.І.У статті представлено індуктивну, таку, що спирається на узагальнення емпіричних данних, модель структурно-функціональної організації саморозвитку особистості. Розглянуто її компоненти та підсистеми.