Наукові роботи. Геолого-географічний факультет

Постійне посилання колекціїhttps://ekhnuir.karazin.ua/handle/123456789/1121

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 7 з 7
  • Документ
    Роль соціальної географії у становленні ноосферного світогляду
    (2014-06-26) Нємець, Л.М.; Нємець, К.А.; Сегіда, К.Ю.
    Ідея стійкого розвитку має стати важливою метою сучасної цивілізації, а може бути лише проміжним етапом до більш зрілого етапу ноосферного розвитку. Стратегія виживання людства має забезпечити спільну адаптацію суспільства і природи у відповідності з основними законами розвитку біосфери. Враховуючи, що поставлене завдання має ряд просторово-часових аспектів, які коректно описуються з позицій географічного підходу, доцільно і необхідно, щоб координуючу роль у цьому складному процесі відігравала географія, точніше її наймолодша галузь – суспільна географія, а скоріше – її складова соціальна географія.
  • Документ
    Дисципліна «Муніципальне управління» в підготовці магістрів економічної та соціальної географії
    (2014-06-26) Нємець, Л.М.; Яковлєва, Ю.К.; Полевич, І.О.
    Економічна і соціальна географія, займаючи важливе місце на стику природничих, суспільних та технічних наук сьогодні успішно може вирішувати важливі завдання удосконалення просторово-часової організації життєдіяльності суспільства; процесів його економічної, політичної, соціокультурної діяльності в умовах глобалізаційних виявів, оптимізації соціально-економічного розвитку конкретних територій, обґрунтування їх іміджу, взаємовідносин суспільства та природи й багато інших питань соціального значення. Фахівці в галузі соціально-економічної географії стають все більше затребувані в структурах та організаціях, що займаються питаннями регіонального розвитку. Підготовка таких спеціалістів необхідна і здійснюється в межах спеціальності «економічна та соціальна географія».
  • Документ
    Математико-статистичні методи обробки даних як інструмент географічних досліджень
    (2014-06-26) Нємець, К.А.; Сегіда, К.Ю.
    Сучасні географічні дослідження все частіше спрямовані на практичне розв’язання актуальних проблем, особливо це стосується суспільно-географічних досліджень. Тож, одночасно із стрімким розвитком науки, інтеграцією окремих її галузей, активно розвивається методологія суспільної географії. Новий соціальний запит формує необхідність комплексних досліджень, що зумовило впровадження в суспільну географію математико-статистичних методів досліджень.
  • Документ
    Необхідність розширення функцій соціальної географії – нагальна потреба часу
    (2014-06-26) Нємець, Л.М.; Нємець, К.А.
    В наш час грандіозних глобальних перетворень, потрясінь і катаклізмів, що безперервно викликають нові проблеми в розвитку соціумів різних ієрархічних рівнів, роль науки, як найважливішого компонента духовної культури, постійно зростає. Різноманітні глобальні проблеми, що постійно виникають перед суспільством, безперервно формують соціальний запит, що в свою чергу стимулює розвиток різних наук. Так, саме під впливом глобальних проблем сьогодні особливої ак-туальності набули науки про природне середовище і суспільство, що обумовлене спробами цивілізації їх успішно вирішувати. Під впливом соціального запиту ро-зширюється і предметна галузь географії, яка на протязі всієї історії людства була надзвичайно важливою практично орієнтованою наукою. При цьому спостерігається найбільш інтенсивний розвиток «стикових» галузей географії, до яких мож-на віднести і соціальну географію, якає досить молодим напрямком географії, проходить стадію становлення і науково-методичного розвитку.
  • Документ
    Особливості викладання дисципліни «Основи соціальної географії»
    (2014-06-26) Нємець, Л.М.; Сегіда, К.Ю.
    Соціальний розвиток виступає особливою стороною соціального прогресу, що взаємодіє з політичною, економічною, культурною, духовною та ін. сферами. На зміну становища соціуму в цілому і окремих його індивідів впливають всі умови, що склалися в суспільстві, у всіх зазначених вище сферах. Соціально-економічні та політичні умови дуже строкаті в різних регіонах і мають тенденцію до погіршення, що, звичайно, впливає на якість, спосіб і рівень життя населення, примушуючи його шукати способи боротьби за виживання, в тому числі, висловлюючи непокору владним структурам. Виникають нові політичні партії, які ніби то захищають права громадян, хоча насправді переслідують лише свої власні корисні цілі і амбіції.
  • Ескіз
    Документ
    Географія Харківської області
    (2012) Сегіда, К.Ю.; Редін, В.І.; Чабань, М.Т.
    Методичні вказівки розроблені відповідно до програми курсу «Геогра-фія Харківської області» як одного з важливих у загальному циклі суспільно-географічної та загальноекономічної підготовки фахівців. Мета: надати методичну допомогу студентам та розвивати навички с а-мостійної роботи при вивченні курсу «Географія Харківської області». Методичні вказівки розраховані на студентів денного і заочного відд і-лень геолого-географічного факультету, які навча ються за спеціальністю «Економічна та соціальна географія». Вони містять загальні відомості про курс, тематичний план (структуру) курсу, навчальну програму з вимогами до формування компетентностей студентів, тезовий зміст лекційної складової курсу, перелік тем і планів практичних та семінарських занять, методичні вка-зівки до їх виконання, теми індивідуальних дослідних завдань, питання до модульного контролю, рекомендовану літературу, систему оцінювання навча-льних досягнень студентів.
  • Ескіз
    Документ
    Тести картографічного змісту в підготовці абітурієнтів до зовнішнього незалежного оцінювання з географії
    (2010) Грінченко, О.І.; Свір, Н.В.
    Стаття присвячена впровадженню зовнішнього незалежного оцінювання (ЗНО) з географії та підготовці вчителів і учнів до цієї форми оцінювання навчальних досягнень. Актуальність цього питання випливає із вимог модернізації навчального процесу на основі європейських стандартів якості освіти. Розглядається необхідність ознайомлення учителів географії та учнів із загальними принципами тестування, особливостями його застосування як під час ЗНО, так і у навчальному процесі. Практичною основою дослідження є досвід проведення спецкурсу «Підготовка вчителів та учнів загальноосвітніх навчальних закладів до зовнішнього незалежного оцінювання з географії».