Наукові роботи. Філологічний факультет

Постійне посилання колекціїhttps://ekhnuir.karazin.ua/handle/123456789/598

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 5 з 5
  • Ескіз
    Документ
    Неологізми та оказіоналізми в комунікативних стратегіях і тактиках радянського дискурсу (на матеріалі журналу «Перець» 1941–1945 років)
    (Харкiвський нацiональний унiверситет iм. В.Н. Каразiна, 2013) Коротич, К.В.
    У статті виявлено, що інновації, які функціону-вали в журналі «Перець» 1941–1945 років, були одним із засобів репрезентації стратегій, спрямованих на витворення негативного образу ворога й переконування реципієнта в перемозі СРСР під час Другої світової війни. З’ясовано, що ці лексеми, репрезентуючи концепти ДІЯЛЬНІСТЬ ЛЮДИНИ, ЛЮДСЬКІ ВАДИ, ВТЕЧА, КІНЕЦЬ, СМЕРТЬ, БРЕХНЯ, являли собою потужний засіб впливу на картину світу людини. Важливе прагматичне навантаження в проаналізованих одиницях несуть демінутивні суфікси, конотативне забарвлення, внутрішня форма та їх семантика. In the article the author showed that innovations which functioned in the «Perets» magazine of 1941–1945 were one of means of the representation of the strategіes directed on the creation of a negative image of the enemy and belief of the recipient in a victory of the USSR during World War II. These lexemes represented a powerful means of influence on the picture of the world of the person, representing the concepts ACTIVITY OF THE PERSON, HUMAN SHORTCOMINGS, FLIGHT, END, DEATH, LIE. Diminutive suffixes, connotation colouring, an inner form and its semantics have important pragmatic loading in the analysed words.
  • Ескіз
    Документ
    Конфліктна комунікація в родині у світлі трансакційного аналізу (на матеріалі повісті І. Нечуя-Левицького «Кайдашева сім’я»)
    (Харкiвський нацiональний унiверситет iм. В.Н. Каразiна, 2012) Коротич, К.В.
    У статті на матеріалі родинного спілкування в патріархальному суспільстві виявлено та схарактеризовано типові комунікативні стратегії й тактики, властиві его- станам мовців (Батька, Дитини й Дорослого) у конфліктній комунікації. Докладно розглянуто лінгвальне забезпечення комунікативних стратегій, які використовує старше і молодше покоління, зокрема «жорстких» та «м’яких» тактик регулювання поведінки. Підтверджено, що невідповідність комунікативним очікуванням партнера є основною причиною виникнення конфлікту. Based on the material of family communication in the patriarchal society typical communicative strategies and tactics, immanent to the ego-conditions of speakers (Father, Child and Adult) in conflict communication are revealed and characterized in the article. Lingual implementation of communicative strategies, used by the elder and younger generations, in particular, «hard» and «soft» tactics of adjusting of behavior are closely considered. It is vindicated, that the contradiction to partner’s communicative expectation is the main way to cause the conflict
  • Ескіз
    Документ
    Прагматика мовних засобів на позначення дитини в зовнішньому асиметричному спілкуванні (за автобіографічними повістями М. Стельмаха)
    (Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, 2011) Коротич, К.В.
    У статті схарактеризовано прагматичні особливості номенів на позначення дитини в зовнішній асиметричній комунікації. Ці мовні засоби проаналізовано за ставленням номінатора до називаної людини, їх функціями, тендерними особливостями та его-станами співрозмовників, участю в комунікативних тактиках, оцінкою, ознаками, покладеними у внутрішню форму слова, та актуалізацією відповідних концептів народної мовної картини світу.
  • Ескіз
    Документ
    Особливості гармонізувальної комунікативної поведінки в конфліктних ситуаціях родинного спілкування (за автобіографічною повістю М. Стельмаха «Щедрий вечір»)
    (Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, 2011) Коротич, К.В.
    У статті досліджено фактори, які зумовлюють безконфліктне розв’язання конфліктної / конфліктогенної ситуації в родинному спілкуванні між батьками і дитиною. Найголовнішими із цих чинників є дотримання мовцями однакової тональності спілкування; апеляція до авторитетних висловів і настанов батьків, які є зразком для наслідування дитиною; психологічні «погладжування»; дисонанс очікуваних і реальних мовних засобів, які використовує дитина відповідно не до своєї комунікативної ролі, а ролі дорослого, що викликає комічний ефект і сприяє розв’язанню напруженої ситуації. В статье исследованы факторы, которые обуславливают бесконфликтное разрешение конфликтной / конфликтогенной ситуации в семейном общении между родителями и ребенком. Самыми главными из этих факторов являются использование собеседниками одинаковой тональности общения; апелляция к авторитетным высказываниям и установкам родителей, которые представляют собой образец для подражания ребенком; психологические «поглаживания»; диссонанс ожидаемых и реальных языковых средств, которые использует ребенок в соответствии не со своей коммуникативной ролью, а ролью взрослого, что вызывает комический эффект и способствует разрешению напряженной ситуации. The factors that cause conflict-free solution of conflict / conflict-generating situation in family communication between parents and child are examined in the article. The main of them are the maintenance of the same tonality of speech, the appeal to the authoritative expressions and directives of child’s parents, which are the model for child’s imitations, psychological «caress»; the dissonance between expected and real language means the child uses according not to his communicative role, but to the role of adult, that creates comic effect and helps to solve the conflict situation.
  • Ескіз
    Документ
    Прагматичне навантаження мовних засобів на позначення дитини в родинному спілкуванні (за автобіографічними повістями М. Стельмаха)
    (Харкiвський нацiональний унiверситет iм. В.Н. Каразiна, 2010) Коротич, К.В.
    У статті виділено й схарактеризовано типи комунікативної взаємодії за вживанням у них як маркерів мовних засобів на позначення дитини. Ці мовні засоби проаналізовано за відображеним ставленням до називаної людини, участю в комунікативних тактиках, оцінкою, ознаками, закладеними у внутрішню форму слова, та актуалізацією відповідних концептів народної мовної картини світу. Виявлено особливості, зокрема тендерні, різноаспектної номінації дитини батьками та нею самою відповідно до їхніх комунікативних інтенцій. In the article, the types of communicative interaction are determined and characterized in the aspect of use in them the language means denoting child as markers. These language means are analysed according to the reflected attitude to the nominated person, participation in the communicative tactics, estimation, features laid in the inner form of the word, and the actualization of the appropriate concepts of the national language world picture. The peculiarities (including gender ones) of the different child nomens given by his parents and himself with various communicative intentions are shown.